Патувањето со воз е попопуларно од кога било во Европа: Рекордни 443 милијарди километри, две земји доминираат
Објавено во: Економија 04 Ноември, 2025 06:00
Во просек, секој граѓанин на ЕУ патувал со воз повеќе од 15 пати во текот на годината, додека товарниот транспорт останал стабилен, со мало намалување од 0,8 проценти во вкупниот број превезени тони на километар
Европскиот железнички транспорт бележи историски раст. Според Евростат, патниците во ЕУ патувале вкупно 443 милијарди километри со воз во 2024 година, што претставува зголемување од 5,8 проценти во споредба со претходната година и нов рекорд откако првпат се евидентирани статистиките.
Во просек, секој граѓанин на ЕУ патувал со воз повеќе од 15 пати во текот на годината, додека товарниот транспорт останал стабилен, со мало намалување од 0,8 проценти во вкупниот број превезени тони на километар.
Доминацијата во европскиот железнички транспорт сè уште ѝ припаѓа на Германија, која има најдолга железница во Унијата, над 38.000 километри.
Оваа инфраструктура овозможува ефикасно управување со протокот на патници и товар, што често е предизвик за другите земји-членки. Во 2024 година, Германците патувале околу 107,5 милијарди километри, малку пред Франција (107,3 милијарди), додека Италија е на трето место со 55,8 милијарди поминати километри, објавува порталот EUnews.
Сепак, кога се разгледува бројот на патувања по глава на жител, ситуацијата е поинаква. Малите земји со развиен јавен превоз, како што се Луксембург (32,8 патувања по глава на жител) и Данска (31 патување по глава на жител), водат по интензитетот на користење на железницата. Италија бележи стабилен просек од околу 14 патувања по глава на жител годишно.
Регионални разлики и предизвици
Густината на железницата и фреквенцијата на патување варираат низ цела Европа. Во земјите со послаба железничка мрежа, како што е Грција, граѓаните во просек прават само едно патување годишно, додека бројот на железнички километри е мал, само 14 км на 1.000 квадратни километри.
Меѓу земјите кандидати за ЕУ, ситуацијата исто така не е охрабрувачка, но Србија и Црна Гора забележаа мало зголемување на користењето на железницата.
Статистиката покажува дека возот останува клучен облик на транспорт во Европа и дека неговото значење е особено изразено во земјите со развиена инфраструктура и високи стандарди на јавен превоз.
Зголемувањето од 5,8 проценти за една година го потврдува трендот на зајакнување на железничкиот транспорт и ја истакнува потребата од понатамошни инвестиции во инфраструктурата, со цел дополнително подобрување на патничкиот и товарниот транспорт и негово приближување до целите за зелена и одржлива мобилност во Европа.
Еуправозато* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:
Можеби ќе ве интересира
ДОЦНА НАВЕЧЕР СЕ ПОТПИШУВАА РЕШЕНИЈА: Субвенции за набавка на клима уреди во Скопје
КУПИЛ ДВЕ НАПУШТЕНИ ШТИПСКИ СЕЛА: Косовски бизнисмен бара од Владата да ја гради најголемата фотоцентрала
АЛЕКСАНДАР МАНЕВ ВО „БИЗНИС-КЛУБ“: „Кадарот го создава духот на компанијата“
Венецуела го зголеми дневниот извоз на нафта во ноември
Oва се земји каде трошоците растат, а квалитетот на живот е загрозен
Хрватска е поскапа од Тоскана и Прованса, туристите се шокирани од цените
Димитриеска-Кочоска: Нема задолжување надвор од предвидените за годинава
Германија ја зголемува минималната плата од 1 јануари, компаниите најавуваат зголемување на цените и отпуштања





