17 Ноември, 2025
0.0766

Патувањето со воз е попопуларно од кога било во Европа: Рекордни 443 милијарди километри, две земји доминираат

Објавено во: Економија 04 Ноември, 2025 06:00

Добивај вести на Viber

Во просек, секој граѓанин на ЕУ патувал со воз повеќе од 15 пати во текот на годината, додека товарниот транспорт останал стабилен, со мало намалување од 0,8 проценти во вкупниот број превезени тони на километар

Европскиот железнички транспорт бележи историски раст. Според Евростат, патниците во ЕУ патувале вкупно 443 милијарди километри со воз во 2024 година, што претставува зголемување од 5,8 проценти во споредба со претходната година и нов рекорд откако првпат се евидентирани статистиките.

Во просек, секој граѓанин на ЕУ патувал со воз повеќе од 15 пати во текот на годината, додека товарниот транспорт останал стабилен, со мало намалување од 0,8 проценти во вкупниот број превезени тони на километар.

Доминацијата во европскиот железнички транспорт сè уште ѝ припаѓа на Германија, која има најдолга железница во Унијата, над 38.000 километри.

Оваа инфраструктура овозможува ефикасно управување со протокот на патници и товар, што често е предизвик за другите земји-членки. Во 2024 година, Германците патувале околу 107,5 милијарди километри, малку пред Франција (107,3 ​​милијарди), додека Италија е на трето место со 55,8 милијарди поминати километри, објавува порталот EUnews.

Сепак, кога се разгледува бројот на патувања по глава на жител, ситуацијата е поинаква. Малите земји со развиен јавен превоз, како што се Луксембург (32,8 патувања по глава на жител) и Данска (31 патување по глава на жител), водат по интензитетот на користење на железницата. Италија бележи стабилен просек од околу 14 патувања по глава на жител годишно.

Регионални разлики и предизвици

Густината на железницата и фреквенцијата на патување варираат низ цела Европа. Во земјите со послаба железничка мрежа, како што е Грција, граѓаните во просек прават само едно патување годишно, додека бројот на железнички километри е мал, само 14 км на 1.000 квадратни километри.

Меѓу земјите кандидати за ЕУ, ситуацијата исто така не е охрабрувачка, но Србија и Црна Гора забележаа мало зголемување на користењето на железницата.

Статистиката покажува дека возот останува клучен облик на транспорт во Европа и дека неговото значење е особено изразено во земјите со развиена инфраструктура и високи стандарди на јавен превоз.

Зголемувањето од 5,8 проценти за една година го потврдува трендот на зајакнување на железничкиот транспорт и ја истакнува потребата од понатамошни инвестиции во инфраструктурата, со цел дополнително подобрување на патничкиот и товарниот транспорт и негово приближување до целите за зелена и одржлива мобилност во Европа.

Еуправозато

Можеби ќе ве интересира

Србија во уште поголеми проблеми: САД подготвува закон што ќе ги засегне сите земји кои соработуваат со Русија

Србија во уште поголеми проблеми: САД подготвува закон што ќе ги засегне сите земји кои соработуваат со Русија

ГОТОВО, УШТЕ МЕСЕЦ И ПОЛОВИНА И СИТЕ МОРА ДА ИМААТ САМО ЕВРА: Хрватите носталгични, како спомен зачувуваат куни

ГОТОВО, УШТЕ МЕСЕЦ И ПОЛОВИНА И СИТЕ МОРА ДА ИМААТ САМО ЕВРА: Хрватите носталгични, како спомен зачувуваат куни

Поскапеа јајцата како основен продукт во Македонија

Поскапеа јајцата како основен продукт во Македонија

Оваа година досега просечен износ на исплатен К-15 е 24.290 денари, но го исплатиле само четвртина работодавачи

Оваа година досега просечен износ на исплатен К-15 е 24.290 денари, но го исплатиле само четвртина работодавачи

ССМ: Минималната плата ќе се зголеми само 1.600 денари и тоа со законско усогласување

ССМ: Минималната плата ќе се зголеми само 1.600 денари и тоа со законско усогласување

Николоски: Има по три понуди за автопатите Скопје - Блаце и Кичево - Букојчани, во декември ќе избереме изведувачи

Николоски: Има по три понуди за автопатите Скопје - Блаце и Кичево - Букојчани, во декември ќе избереме изведувачи

Зошто во светот се зголемија трошоците за увоз на храна?

Зошто во светот се зголемија трошоците за увоз на храна?

Кои земји годинава ќе изненадат со добар економски раст?

Кои земји годинава ќе изненадат со добар економски раст?

Димитриеска-Кочоска: Граѓаните да бидат спокојни, целта е стабилизација и консолидација на јавниот долг, Буџетот за 2026 година одговорно планиран

Димитриеска-Кочоска: Граѓаните да бидат спокојни, целта е стабилизација и консолидација на јавниот долг, Буџетот за 2026 година одговорно планиран