24 Мај, 2024
0.0465

САКАТЕ ЗДРАВ МОЗОК! - Еве кои шест намирници треба да ги избегнувате, тоа го прават и невролозите

Објавено во: Стил 13 Април, 2023

Добивај вести на Viber

Протеинскиот прав, па дури и одредени видови кафе се нешто што невролозите не го препорачуваат кога станува збор за здравјето на мозокот.

Кога размислуваме за подобрување на здравјето на мозокот, често мислиме на активности кои го стимулираат умот како крстозбори или Судоку. Но, остриот ум бара повеќе од мозочните игри. Дневните навики играат голема улога во здравјето на мозокот, почнувајќи од исхраната.

Иако повременото уживање во одредени намирници кои не се добри за вашиот мозок е во ред, постојат популарни намирници и пијалоци кои луѓето кои се специјализирани за здравјето на мозокот, како невролози и невролози, не ги препорачуваат.

Протеински прав

Имате навика да додавате топка протеински прав во вашето дневно смути. Можеби ќе сакате да престанете, или во најмала рака, да ги проверите состојките. Додека протеинските прашоци често се продаваат како здрава, нискокалорична опција за луѓето кои се обидуваат да изгубат или одржат тежина, многу од нив се полни со вештачки засладувачи, вели неврологот Фридерика Фабрициус, пренесува HuffPost.

„Тие адитиви прават хаос на гастроинтестиналниот микробиом“, вели Фабрициус.

Таа додаде дека „здравиот микробиом е толку важен за доброто здравје на мозокот бидејќи повеќето од нашите невротрансмитери се произведуваат во цревата“.

Газирани пијалоци

Неврологот д-р Шехин Лакан вели дека омилениот пенлив пијалок е едноставно лош за мозокот.

„Содата е една од најлошите намирници за здравјето на мозокот поради високата концентрација на едноставни шеќери, кои ги оштетуваат крвните садови на мозокот“, вели тој.

Како што вели д-р Лакан, „со текот на времето, ова го изгладнува мозокот од горивото што му е потребно за да функционира, што доведува до прерана деменција и мозочен удар“.

Акутно, шеќерот предизвикува и воспаление на мозокот, раздразливост, лошо расположение и пореметување на сонот.

Покрај тоа, постојаната брзање и падот на шеќерот исто така може да предизвикаат состојба на зависност.

„Дури и диеталните или нула верзии на познатиот газиран пијалок имаат негативни ефекти, бидејќи адитивите без калории го преоптоваруваат мозокот и го измамуваат да консумира повеќе калории и да копнее за вистински шеќер“, додава тој.

Маргарин

Д-р Ша Дата, невролог, рече дека избегнува маргарин што е можно повеќе бидејќи содржи транс масти.

„Често слушаме дека транс мастите не се добри за срцето и крвните садови. Истото важи и за садовите на мозокот“, вели таа.

Студијата објавена во списанието Neurology покажа дека постарите луѓе кои имаат највисоки нивоа на елаидична киселина (обичен вид транс масти) во крвта имаат поголема веројатност да развијат деменција. Подобро е да се држите до маслиново масло или шеа путер, според докторот.

Храна која содржи канабис

Со порастот на CBD и легализацијата на марихуаната во повеќето држави, ова може да биде малку изненадувачки. Но, само затоа што канабисот е легален и може да ви помогне да се опуштите, не значи дека прави одлични работи за вашиот мозок.

„Покрај краткорочните когнитивни ефекти на канабисот, се чини дека тетрахидроканабинолот (исто така познат како THC) ги стеснува артериите во мозокот“, рече д-р Лестер Ланг, невролог и директор.

Тој додаде дека „може да биде многу опасно кога се користи во големи количини, особено кај луѓе со мигрена, состојба која, заедно со прекумерната употреба на канабис, може да доведе до мозочен удар, дури и кај млади, инаку здрави луѓе“.

Пиво

„Пивото целосно се состои од празни калории без нутритивна вредност“, вели д-р Бајрон Хо, невролог.

Како што наведува тој, „алкохолот е невротоксин кој може да го оштети и централниот и периферниот нервен систем, дури и ако се консумира во умерени количини“.

Кафе без кофеин

Ако сте љубител на безкофеин, неврологот Шон Калан препорачува да го прескокнете овој пијалок освен ако не сте сигурни дека процесот на декофеинирање е без растворувачи.

„Растворувачите, хемикалиите што се користат за отстранување на кофеинот од кафето, генерално се токсични за луѓето“, рече тој.

Како што вели Калан, „многумина се поврзани со зголемен ризик од рак или невролошко оштетување, особено во големи или повторени дози. Дополнително, познато е дека растворувачите како метилен хлорид (растворувачот што најчесто се користи во процесот на декофеинирање) ја преминуваат плацентата, што значи дека бремените жени ризикуваат да го изложат своето неродено дете на растворувачот.

Помфрит

Еве уште еден проблем - помфрит. Тоа е една од главните намирници за која неврологот д-р Педрам Наваб смета дека е храна која треба да се избегнува.

Диетата која вклучува масна храна како помфрит може да ги оштети крвните садови кои го снабдуваат мозокот, предвидувајќи когнитивно оштетување. Го намалува интегритетот на крвно-мозочната бариера (БББ) и доведува до оштетување на невроните на хипокампусот, делот од мозокот одговорен за учење и меморија“, рече тој.

Затоа, имајте на ум дека би било добра идеја умереното консумирање на која било од вашите омилени намирници и пијалоци кои можат да му наштетат на здравјето на мозокот да ја замените со поздрава верзија.

Можеби ќе ве интересира

Игор Џамбазов со емотивна порака: „И двајцата си заминаа на овој ден. Ги има во моите книги, во моите песни, во моите секојдневни муабети, во моите мисли“

Игор Џамбазов со емотивна порака: „И двајцата си заминаа на овој ден. Ги има во моите книги, во моите песни, во моите секојдневни муабети, во моите мисли“