28 Декември, 2024
0.0325

Со тунел под Андите ќе се забрзува светската трговска размена

Објавено во: Економија 06 Октомври, 2012

Добивај вести на Viber

Јужноамериканските инженери, со помош на своите колеги од Јапонија и Италија ќе го изградат најдолгиот синџир од тунели меѓу двата американски континенти, кои треба да помогнат при олеснување на трговијата преку Андите и да ги поврзат атланскиот со пацифичкиот брег на Јужна Америка, пренесува новинската агенција АП. Проектот е наречен „Коридорот Аконкагуа меѓу два океани". Името е земено од планината која минува по границата на Аргентина со Чиле, а на неа се наоѓа највисокиот врв на двете Америка - Аконкагуа, висок 6981 метри. Сега на Андите има премин кој се наоѓа на 3200 метри надморска височина, но тој со недели, а понекогаш и месеци е блокиран од снегот, па камионите не можат да возат во овој дел на планините со температури од минус 25 степени. Освен тоа Бразил воопшто нема пристап до пацифичките пристаништа, бидејќи автопат завршува пред планинските вериги. Сега сојата, виното и месото од Аргентина, наменети за Кина, како и азиската електроника за Бразил, треба да се транспортираат со бродови и да го заобиколат најјужниот дел Јужна Америка, што го продолжува патот со 3000 наутички милји и трае уште една дополнителна недела. Проектот за тунели низ Андите, кој треба да се реализира до 2017-та,  ќе го скрати растојанието, времето и цената на транспорт на стоки и ќе биде драгоцена врска помеѓу јужноамериканските атлантски и тихоокеанските пристаништа. Експертите проценуваат дека по завршување на проектот ќе биде скратен патот меѓу аргентинската провинција Мендоса и главниот град на Чиле, Сантијаго од 12 на 2,5 часа, а цената на товарење на возилото ќе се намали од 1400 на 840 долари. Проектот е во вредност од 3.5 милијарди долари и според него треба да биде изградена железничка линија по која ќе минуваат возови, долги и до 750 метри. Линијата ќе биде долга 205 километри и ќе вклучува 52-километри двојни тунели. Проектот е планирано да се реализира за 10 години. Приматот за најголем ваков тунел во светот засега го држи оној што ги спојува јапонските острови Хоншу и Хокаидо. Сепак в 2017-та се очекува да биде пуштен тунелот Готар, кој се пробива под швајцарските Апли и ќе биде долг 57 километри.

Можеби ќе ве интересира

ПОСКАПУВААТ И НОВОГОДИШНИТЕ АРАНЖМАНИ - инфлацијата удри врз туристичкоугостителскиот сектор, што може да очекуваме?

ПОСКАПУВААТ И НОВОГОДИШНИТЕ АРАНЖМАНИ - инфлацијата удри врз туристичкоугостителскиот сектор, што може да очекуваме?

ШТО ТРЕБА ДА СЕ СЛУЧИ ЗА РИМАЦ ДА ЈА ПРОДАДЕ КОМПАНИЈАТА? „Порше“ го преземе мнозинскиот удел, што се крие зад овој потег?

ШТО ТРЕБА ДА СЕ СЛУЧИ ЗА РИМАЦ ДА ЈА ПРОДАДЕ КОМПАНИЈАТА? „Порше“ го преземе мнозинскиот удел, што се крие зад овој потег?

ТРАМП ПОД СИЛЕН ПРИТИСОК - му се закачија моќниците, сакаат безмилосно да удира, нема прошка за ова?!

ТРАМП ПОД СИЛЕН ПРИТИСОК - му се закачија моќниците, сакаат безмилосно да удира, нема прошка за ова?!

ПРОМЕНИ ВО БЕЛГИЈА: Во пензија ќе се оди со 66 години

ПРОМЕНИ ВО БЕЛГИЈА: Во пензија ќе се оди со 66 години

ИМААТ 54.000 НЕВРАБОТЕНИ: Се зголемила невработеноста во Словенија

ИМААТ 54.000 НЕВРАБОТЕНИ: Се зголемила невработеноста во Словенија

Седница на Комисијата за следење на состојбите со снабдување со електрична енергија

Седница на Комисијата за следење на состојбите со снабдување со електрична енергија

„ГОЛЕМИТЕ“ СО „ГОЛЕМИТЕ“ - во следните три години „Макпетрол“ ќе набавува нафтени деривати од ОКТА

„ГОЛЕМИТЕ“ СО „ГОЛЕМИТЕ“ - во следните три години „Макпетрол“ ќе набавува нафтени деривати од ОКТА

СРБИТЕ ЗАРАБОТУВААТ 157 ЕВРА ПОВЕЌЕ ОД НАС: Македонија на дното со платите

СРБИТЕ ЗАРАБОТУВААТ 157 ЕВРА ПОВЕЌЕ ОД НАС: Македонија на дното со платите

РИСТЕСКИ СЕ ЗАКАНИ: Ќе има мерки, ако маркетите не ги додадат сите производи од новогодишната кошница

РИСТЕСКИ СЕ ЗАКАНИ: Ќе има мерки, ако маркетите не ги додадат сите производи од новогодишната кошница