ТЕСЛА ОСТАНУВА ЛИДЕР ВО ИНДУСТРИЈАТА НА ЕЛЕКТРИЧНИ АВТОМОБИЛИ - сепак, кинеските производители им дишат во врат
Објавено во: Економија 01 Декември, 2024
Додека традиционалните производители како Toyota и Volkswagen сè уште држат водечки позиции, кинеските производители предводени од BYD бележат брз напредок на листата на најпродавани брендови.
Посебно импресивен е растот на BYD, кој забележа раст на продажбата од дури 35,6 отсто во однос на претходната година. Така, стана првиот кинески производител кој влезе во топ 10 светски автомобилски брендови. На кинескиот пазар, BYD веќе има доминантен удел од 34,8 отсто во сегментот на електрични возила.
Веднаш се забележува дека Tesla не е меѓу првите десет по бројот на произведени возила, но има објаснување за тоа.
Tesla е дефинитивно меѓу најголемите производители на автомобили во светот, особено во однос на пазарната капитализација. Иако бројот на возила што ги произведува можеби не е секогаш на нивото на традиционалните големи производители како Toyota, Volkswagen или Ford, компанијата Tesla стана многу важен играч на глобалниот пазар на автомобили, особено кога станува збор за електрични возила (EV). .
Tesla постигна значителен раст во производството и продажбата на електрични возила, а неговиот брз пораст во однос на пазарната капитализација ја направи една од највредните автомобилски брендови. Нивното присуство на врвот на листата се заснова на нивната доминација во сегментот на електрични возила, постојаното проширување на производствените капацитети и зголемениот број модели и пазари на кои се присутни.
Значи, иако не мора да биде меѓу првите десет производители на автомобили по обем на произведени возила, Tesla е секако меѓу лидерите во однос на пазарната вредност и технолошкиот ефект.
Аналитичарите предвидуваат дека до 2025 година може да има значителни промени во редот. BYD би можел да влезе во првите пет производители, а се очекува уште неколку кинески производители да влезат во првите 10. Традиционалните производители како Toyota (-3%) и Volkswagen (-2,3%) бележат пад на продажбата, додека кинеските производители продолжуваат да растат.
Јапонските и европските производители се обидуваат да одговорат на кинескиот предизвик со: развивање на сопствени софтверски платформи, инвестирање во технологија за батерии, создавање стратешки партнерства и фокусирање на хибридни возила.
Сепак, кинеските производители веќе имаат воспоставено значителна предност во клучните технологии и цената, што ќе им отежне на традиционалните производители да ги задржат позициите на пазарот во наредните години.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.