05 Октомври, 2024
0.0373

ТЕСЛА СО РЕКОРДНА ЗАРАБОТКА! - Ниту намалена маржа, ни намалена продажба не го здрмаа овоj гигант

Објавено во: Економија 26 Јануари, 2023

Добивај вести на Viber

Тесла објави рекорден профит за четвртиот квартал и за целата година, но неговата профитна маржа е помала поради повисоките трошоци, неодамнешното намалувања на цените и продажбата во кварталот што беше послаба од очекуваното.

Водечкиот производител на електрични возила објави приспособена заработка од 1,19 долари по акција во кварталот, во однос на 85 центи по акција една година порано и претходниот рекорд од 1,07 долари по акција во првиот квартал. Аналитичарите анкетирани од Refinitiv прогнозираа EPS од 1,13 долари.

За целата година, компанијата ја приспособи заработката по акција од 4,07 американски долари, од 2,26 долари во 2021 година.

Но, внимателно следената автомобилска бруто-маржа падна на 25,9 проценти од 27,9 отсто во третиот квартал и 30,6 проценти во четвртиот квартал пред една година.

Тесла добива стотици милиони долари секоја година продавајќи ги владините кредити што ги добива за продажба само на автомобили со нула емисија. Традиционалните производители на автомобили, кои сè уште продаваат првенствено автомобили на бензин, ги купуваат тие кредити од Tesla со цел да избегнат казни за непочитување на строгите правила за емисија на штетни гасови. Многу авто-аналитичари ги отстрануваат тие кредити кога ги пресметуваат профитните маржи што Тесла ги постигнува во своите автомобилски операции.

Кога ќе се исклучат тие кредити, автомобилската бруто-маржа на Tesla падна на 24,3 отсто во кварталот, неколку процентни поени под многу проценки, и намалување од 26,8 проценти во третиот квартал и 29,2 отсто во четвртиот квартал од 2021 година.

Неговиот приход сепак ги надмина минатите прогнози, зголемувајќи се за 37 проценти од претходната година на 24,3 милијарди долари во кварталот. Консензусната прогноза беше за приход од 24,2 милијарди долари.

Tesla постави цел за продажба од 1,8 милиони возила за оваа година, што е за 37 отсто повеќе од продажбата на 1,3 милиони возила во 2022 година. Сепак, тоа би бил најбавниот процентуален раст на компанијата од 2020 година, кога првата година од пандемијата ја прекина продажбата.

Извршниот директор Илон Маск рече дека намалувањето на цените објавено кон крајот на минатата година и на почетокот на оваа година ја поттикнало побарувачката за нејзините автомобили и дека нарачките сега го надминуваат производството со разлика од два спрема еден.

„Најчестото прашање што го добиваме од инвеститорите е за побарувачката“, рече тој. „Сакам да ја смирам таа загриженост“, додавајќи дека ова е најсилната јануарска продажба што компанијата некогаш ја видела.

„Сметаме дека побарувачката ќе биде добра и покрај веројатното намалување на автомобилскиот пазар како целина“, рече Маск. „Значи, во основа, цената е навистина важна. Мислам дека има само огромен број луѓе кои сакаат да купат автомобил Тесла, но не можат да си го дозволат. И така, овие промени на цените навистина прават разлика за просечниот потрошувач“.

Маск рече дека Tesla ќе има капацитет да произведе околу 2 милиони автомобили оваа година, доколку сè оди без проблеми. Но, тој рече дека не може да смета на тоа, особено по прекините во последниве години.

„Секогаш изгледа дека е нешто од виша сила што се случило некаде на Земјата. И ние не контролираме дали има земјотреси, цунами, војни, пандемии итн“, рече тој. „Значи, ако е мазна година, всушност, без некој голем прекин на синџирот на снабдување или огромен проблем, ние всушност имаме потенцијал да направиме 2 милиони автомобили оваа година. Не се обврзуваме на тоа, но само велам дека тоа е потенцијалот. И мислам дека ќе има побарувачка и за тоа“.

Изјавата на компанијата и Маск признаа дека претстојат економски и други несигурности кои би можеле да влијаат на резултатите во 2023 година. За време на повикот, Маск неколку пати се осврна на ризикот од рецесија оваа година, но рече дека компанијата е добро позиционирана да се избори со таков економски пад, со многу пари на рака. Изјавата на компанијата се однесува и на ризиците од рецесија.

„Знаеме дека има прашања во врска со краткорочното влијание на несигурното макроекономско опкружување, а особено со зголемувањето на каматните стапки“, се вели во извештајот за заработка. „Подготвени сме за краткорочна неизвесност, додека сме фокусирани на долгорочниот потенцијал на автономија, електрификација и енергетски решенија“.

Акциите на Tesla (TSLA) пораснаа за повеќе од 5 проценти во тргувањето по работното време по извештајот и конференцискиот повик со инвеститорите.

Некогаш високите акции на Tesla изгубија 65 отсто од нивната вредност минатата година, што е најлошата година за вообичаено високолетачките акции на компанијата, делумно поради тоа што не успеа да ја постигне целта за раст од 50 проценти во продажбата во 2022 година. Претходната Агресивните стапки на раст и силните профитни маржи беа фактори кои ја направија Тесла највредниот производител на автомобили во светот досега, и покрај тоа што има мал дел од обемот на продажба на другите светски производители на автомобили.

Претходно најавениот продажен недостиг на производителот на автомобили во голема мера се припишува на исклучувањата поврзани со Ковид, што предизвика затворање не само на неговата фабрика во Шангај, туку и на многу нејзини продавници и добавувачи во Кина.


Ford ќе започне да го нуди својот нов BlueCruise систем за возење на автопат без раце на клиентите подоцна оваа година по 500.000 милји развојно тестирање и дотерување на технологијата на патување низ САД и Канада. Mustang Mach-E на сликата.

Consumer Reports ја нарекува технологијата за автоматско возење на Форд многу подобра од онаа на Тесла

Тесла се соочува и со прашања за тоа кога ќе дебитира нови производи. Пред една година Маск рече дека компанијата не може да дебитира со долго ветени нови возила, како што е пикапот Cybertruck, поради проблеми со синџирот на снабдување што ја принуди да се концентрира на постоечката линија на производи. Компанијата во својот извештај во средата повтори дека очекува да започне со производство на Cybertruck подоцна оваа година. Претходно беше кажано дека обемното производство на тоа возило се очекува во 2024 година.

Тесла, исто така, рече дека ќе открие детали за својата следна генерација на платформа за возила на денот на инвеститорите во март.

Фото: Принтскрин/Твитер

Можеби ќе ве интересира

Парите за закуп за терминалот Александруполи ќе пропаднат?

Парите за закуп за терминалот Александруполи ќе пропаднат?

Божиновска: Ќе побараме помош од домашни банки за грејната сезона

Божиновска: Ќе побараме помош од домашни банки за грејната сезона

ОГРОМНА РАМПА НА ЕУ ЗА КИНА, СЕ ВОВЕДУВААТ ДАНОЦИ ОД ДУРИ 45 ОТСТО ЗА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА: Почнува нова економска војна

ОГРОМНА РАМПА НА ЕУ ЗА КИНА, СЕ ВОВЕДУВААТ ДАНОЦИ ОД ДУРИ 45 ОТСТО ЗА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА: Почнува нова економска војна

Иде нивното време! Која македонска државна фирма направи 305.000 евра промет во само еден ден?

Иде нивното време! Која македонска државна фирма направи 305.000 евра промет во само еден ден?

ЦЕНОВНИ ШОКОВИ ПОРАДИ ВОЈНАТА НА БЛИСКИОТ ИСТОК: Цените во Европа вртоглаво растат

ЦЕНОВНИ ШОКОВИ ПОРАДИ ВОЈНАТА НА БЛИСКИОТ ИСТОК: Цените во Европа вртоглаво растат

„АЛКАЛОИД“ ЗА ЕДЕН МИЛИОН ЕВРА КУПИ МАЛЦИНСКИ УДЕЛ ВО ЈУЖНОКОРЕЈСКА КОМПАНИЈА - има стратешка цел да настапи на пазарот на биослични лекови

„АЛКАЛОИД“ ЗА ЕДЕН МИЛИОН ЕВРА КУПИ МАЛЦИНСКИ УДЕЛ ВО ЈУЖНОКОРЕЈСКА КОМПАНИЈА - има стратешка цел да настапи на пазарот на биослични лекови

Реплек оствари раст на приходите од продажба од над 24 oтсто во првите девет месеци од 2024

Реплек оствари раст на приходите од продажба од над 24 oтсто во првите девет месеци од 2024

ЖРТВИ НА СОПСТВЕНИОТ УСПЕХ: Сега имаат премногу панели, системот паѓа

ЖРТВИ НА СОПСТВЕНИОТ УСПЕХ: Сега имаат премногу панели, системот паѓа

Мулер: Германија и Кина треба да соработуваат во автомобилската индустрија

Мулер: Германија и Кина треба да соработуваат во автомобилската индустрија