„УДАР ТЕЖОК 150 МИЛИОНИ ЕВРА“: Популарната платформа за облека се соочува со нова судска одлука
Објавено во: Економија 05 Септември, 2025 14:59
Популарниот бренд на мода Шејн се соочува со казна од 150 милиони евра од францускиот орган за заштита на податоци за неправилна употреба на колачиња. Според извештајот на Ројтерс, компанијата објави дека ќе се жали на одлуката, за која вели дека е „политички мотивирана“.
Француската Национална комисија за информатичка технологија и слобода (CNIL), владиното тело одговорно за спроведување на законите за заштита на податоците на потрошувачите, откри дека веб-страницата на „Шејн“ не ги почитувала прописите со собирање податоци од корисниците без нивна изрична согласност.
Во соопштението, Комисијата наведе дека открила сериозни неправилности за време на тестирањето на страницата во август 2023 година. Дури и кога корисниците на француската верзија на страницата одбиле да дадат согласност за употреба на колачиња - мали датотеки што им овозможуваат на веб-страниците и огласувачите да ги следат навиките за прелистување - некои од тие колачиња сè уште биле поставени на нивните компјутери.
Според Општата регулатива за заштита на податоци (GDPR) на Европската унија, колачињата се сметаат за лични податоци бидејќи се користат за идентификување на клиентите и насочување на рекламирањето. Затоа веб-страниците мора да добијат експлицитна согласност од корисниците пред да ги користат. „Висината на казната го зема предвид фактот дека компанијата игнорирала неколку клучни обврски, поставувајќи колачиња без согласност на корисниците, не почитувајќи го нивниот избор и не информирајќи ги правилно“, се вели во соопштението на CNIL.
Како дополнителен фактор во казната, комисијата го наведе огромниот дострел на компанијата, истакнувајќи дека околу 12 милиони француски жители ја посетуваат страницата секој месец. „Шејн“ рече дека „силно ја оспорува“ одлуката на CNIL и ќе поднесе жалба. „Веруваме дека казната е целосно непропорционална, со оглед на природата на наводните проблеми, нашата моментална целосна усогласеност и проактивните корективни мерки што ги презедовме“, рече гигантот за брза мода.
Компанијата, која е со седиште во Кина и седиште во Сингапур, соопшти дека целосно соработува со францускиот регулатор од август 2023 година и ги зајакнала „сите аспекти“ на своите практики за заштита на податоците. Додаде дека износот на казната се чини дека е „повеќе политички мотивиран отколку резултат на фер и избалансирана примена на законот“.
Одлуката доаѓа во време кога Шејн, познат по продажбата на фустани од 12 евра и фармерки од 20 евра, се соочува со критики во Франција, каде што пратениците поддржаа закон кој, доколку биде усвоен, би ја регулирал брзата мода и потенцијално би го забранил рекламирањето на компаниите. Казната од 150 милиони евра претставува околу 2 отсто од 7,684 милијарди евра приход што подружницата на „Шејн“ регистрирана во Ирска го остварила во Европа во 2023 година.
* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:
Можеби ќе ве интересира
Цени во најсеверната продавница во светот, поевтино е од САД
Хрвати се иселиле во Полска, тврдат дека земјата е драстично подобра од Хрватска
Обидот за увоз на берачи од Бангладеш и Пакистан не успеа во соседството
БДП СЕ ЗГОЛЕМИ ЗА 3.8 ОТСТО: Кои сектори се со најголем раст?
Среброто привлекува сè поголемо внимание од купувачите, eве зошто...
Димитриеска-Кочоска: Немам информација дека доцни породилното
ПРЕДНОВОГОДИШНО РИПНАЛЕ ЦЕНИТЕ НА УГОСТИТЕЛСКИТЕ УСЛУГИ: Еве што покажува статистиката





