„УДАР ТЕЖОК 150 МИЛИОНИ ЕВРА“: Популарната платформа за облека се соочува со нова судска одлука
Објавено во: Економија 05 Септември, 2025 14:59
Популарниот бренд на мода Шејн се соочува со казна од 150 милиони евра од францускиот орган за заштита на податоци за неправилна употреба на колачиња. Според извештајот на Ројтерс, компанијата објави дека ќе се жали на одлуката, за која вели дека е „политички мотивирана“.
Француската Национална комисија за информатичка технологија и слобода (CNIL), владиното тело одговорно за спроведување на законите за заштита на податоците на потрошувачите, откри дека веб-страницата на „Шејн“ не ги почитувала прописите со собирање податоци од корисниците без нивна изрична согласност.
Во соопштението, Комисијата наведе дека открила сериозни неправилности за време на тестирањето на страницата во август 2023 година. Дури и кога корисниците на француската верзија на страницата одбиле да дадат согласност за употреба на колачиња - мали датотеки што им овозможуваат на веб-страниците и огласувачите да ги следат навиките за прелистување - некои од тие колачиња сè уште биле поставени на нивните компјутери.
Според Општата регулатива за заштита на податоци (GDPR) на Европската унија, колачињата се сметаат за лични податоци бидејќи се користат за идентификување на клиентите и насочување на рекламирањето. Затоа веб-страниците мора да добијат експлицитна согласност од корисниците пред да ги користат. „Висината на казната го зема предвид фактот дека компанијата игнорирала неколку клучни обврски, поставувајќи колачиња без согласност на корисниците, не почитувајќи го нивниот избор и не информирајќи ги правилно“, се вели во соопштението на CNIL.
Како дополнителен фактор во казната, комисијата го наведе огромниот дострел на компанијата, истакнувајќи дека околу 12 милиони француски жители ја посетуваат страницата секој месец. „Шејн“ рече дека „силно ја оспорува“ одлуката на CNIL и ќе поднесе жалба. „Веруваме дека казната е целосно непропорционална, со оглед на природата на наводните проблеми, нашата моментална целосна усогласеност и проактивните корективни мерки што ги презедовме“, рече гигантот за брза мода.
Компанијата, која е со седиште во Кина и седиште во Сингапур, соопшти дека целосно соработува со францускиот регулатор од август 2023 година и ги зајакнала „сите аспекти“ на своите практики за заштита на податоците. Додаде дека износот на казната се чини дека е „повеќе политички мотивиран отколку резултат на фер и избалансирана примена на законот“.
Одлуката доаѓа во време кога Шејн, познат по продажбата на фустани од 12 евра и фармерки од 20 евра, се соочува со критики во Франција, каде што пратениците поддржаа закон кој, доколку биде усвоен, би ја регулирал брзата мода и потенцијално би го забранил рекламирањето на компаниите. Казната од 150 милиони евра претставува околу 2 отсто од 7,684 милијарди евра приход што подружницата на „Шејн“ регистрирана во Ирска го остварила во Европа во 2023 година.
Можеби ќе ве интересира
„Нашата цел е да привлечеме компании кои носат знаење, современи технологии и квалитетни работни места“: Димовски од ТИРЗ до менаџментот на Philips
ДЗР: Застарени предмети и неуплатени средства во буџетот на државата, ИТ напади и повеќе неправилности во работењето на Министерството за економија и труд
Хрватска повлекува храна за бебиња: Аптамилот има поголемо присуство на бактерии
ЕБОР: Рекордно ниско ниво на лоши кредити во Централна, Источна и Југоисточна Европа
На бензинските пумпи се појави нов вид гориво: Ќе се испорачуваат со „розови пиштоли“, а ќе може да се користи во сите автомобили
Планирате патување на одмор? Овие аеродроми во Европа ќе штрајкуваат до крајот на годината
Германија ги заострува условите за социјална помош
Руски министер кажа колкав процент од БДП потрошиле за војната во Украина
(ВИДЕО) АВСТРАЛИЈАНЕЦ СЕДУМ ГОДИНИ СОБИРАЛ АМБАЛАЖА: Заштедил за куќа




