23 Јануари, 2020
0.0320

Васко Ковачевски: Очекувам Катерпилар, Либхер и Коматсу да конкурираат за РЕК Битола

Објавено во: Економија 16 Мај, 2019

Васко Ковачевски, директорот на РЕК Битола, изјави за „Фактор“ дека со новиот закон за јавни набавки, кој претпочита квалитет наместо најниска цена како критериум, се создадени условите најверојатно уште во јуни комбинатот да распише тендер за купување на машини за ископ на јаглен и јаловини.

„Очекувам на тендерот да конкурираат гиганти како Катерпилар, Либхер и Коматсу. Овие компании може да понудат машини што не се расипуваат 15 години и на кои единствено што треба е да им се стави масло. Досега тоа не беше возможно бидејќи со претходниот закон за јавни набавки можеа да се јават компании чии производи имаат сомнителен квалитет и можевме само да си направиме дополнителни проблеми“, вели Ковачевски.

Додава дека за прв пат по подолго време РЕК Битола ќе купува сопствени машини, наместо да дели тендери на надворешни фирми и скапо да плаќа за нивните услуги.

„Обезбедени се 20 милиони евра за таа намена оваа година, а за другата ќе бидат 24 милиони. Моја проценка е дека за РЕК Битола да работи целосно независно од надворешни фирми се потребни 100 милиони евра. Но за тоа требало да се мисли на време, а претходната власт цел период не набави ништо. Секако, за оваа набавка што ќе следува главниот збор ќе го има АД ЕСМ и се ќе оди преку нив“ вели поранешниот пратеник и советник во општина Битола.

РЕК Битола лани во март распиша тендер за набавка на 44 машини за околу 20 милиони евра со кои требаше да копа јаглен и јаловина, но АД ЕСМ одлучија да го поништат. Анализите на РЕК Битола покажале дека треба да го чекаат новиот Закон за јавни набавки. Ова отвори простор надворешните кооперанти уште една година да добиваат работа во РЕК Битола во десетици милиони евра.

Набавка опфаќаше: 8 хидраулични багери-ровокопачи, 9 булдожери, 2 грејдери,3 автодигалки, 3 утоварувачи, 2 комбинирани градежни машини-скипови, 4 телескопски чистачи на транспортни ленти, 2 цистерни за вода, 3 товарни возила со хидраулична рака за кревање и превоз на товар и 8 камиони-дампери со носивост од 30 тона, но тоа не се случи.

Тендерот требаше да се објави до сега, но Ковачевски вели дека тој ќе следува по оној за електростатски филтри кој веќе е распишан и ќе чини околу 20 милиони евра во насока на заштита на животната средина

„Понудите за електростатски филтри ќе се отвораат на 21 јуни и ќе треба да одлучиме кој ќе ги постави. Ќе се санира разладната кула, од која што ќе се отстрани азбестната обвивка и во тек е тендерската постапка за избор на изведувач. Потоа ќе се сконцентрираме на механизацијата“, додава првиот човек на комбинатот во кој се произведува најголемиот дел од електричната енергија во Македонија.

Ковачевски е меѓу присутните гости на Енергетскиот форум 2019 во Струга на кој главна тема е обновливите извори на енергија.

А.К.

Можеби ќе ве интересира

ЗАЕВ СЕ ПОФАЛИ: Просечната плата постојано расте!

ЗАЕВ СЕ ПОФАЛИ: Просечната плата постојано расте!

Кој заработува 92.000 денари бруто плата во Македонија?

Кој заработува 92.000 денари бруто плата во Македонија?

Народната банка потпиша меморандум за соработка со Комисијата за заштита на конкуренцијата

Народната банка потпиша меморандум за соработка со Комисијата за заштита на конкуренцијата

Колку заработуваат Македонците, а колку Словенците?

Колку заработуваат Македонците, а колку Словенците?

ВЛАДАТА ЌЕ ГО ИМА КОНЕЧНИОТ ЗБОР: Што ќе се случи со ГА-МА

ВЛАДАТА ЌЕ ГО ИМА КОНЕЧНИОТ ЗБОР: Што ќе се случи со ГА-МА

Тргнат банерот со „северномакедонска“ кујна на саемот во Берлин

Тргнат банерот со „северномакедонска“ кујна на саемот во Берлин

Од Министерство за економија префрлаат: Владата треба да потпишува за ГА-МА

Од Министерство за економија префрлаат: Владата треба да потпишува за ГА-МА

Субвенционираните придонеси ја зголемија просечната нето-плата за 60 денари

Субвенционираните придонеси ја зголемија просечната нето-плата за 60 денари

ТОНЕ СЕ ПОДЛАБОКО: Од кој гигантот Боинг бара позајмица од 10 милијарди долари

ТОНЕ СЕ ПОДЛАБОКО: Од кој гигантот Боинг бара позајмица од 10 милијарди долари