Добивај вести на Viber
Кога ефектите од глобалната финансиска криза стигна во нивната земја, лидерите на една од земјите од Централна Европа од поранешниот источен блок не се двоумеа. Соочени со намалената економска активност и зголемувањето на невработеноста, направија договор со ММФ и почнаа контролирана девалвација, со цел да се зголеми извозната конкурентност на нивната индустрија, пишува „Вечерњи лист“.
Станува збор за Унгарија, сценарио кое лесно ќе може да се префрли во Хрватска ако дојде до девалвација на националната ваута, пишува весникот.
Идејата беше дека со помал девизен курс на домашната валута се намалува цената на трудот и производството во нивната земја, изразена во некоја од странските валути. Како резултат на тоа, домашните извозници ќе стануваат поконкурентни, ќе се добива повеќе работа на странските пазарии, од што на крајот треба да дојде до поголем економски раст. Сепак, позитивните ефекти отсуствуваа!
Растот на конкурентноста на извозни производи на странските пазари никогаш не се случи, првенствено бидејќи поради рецесијата побарувачката е во опаѓање, а исто така и ефектите на домашниот пазар останаа слаби.
По девалвацијата увезените производи се поскапи отколку порано, но поради слабата индустрија не може да се произведат заменски стоки. Државата падна во сериозен рецесиски циклус. Во само една година, 100 000 луѓе ги загубија своите работни места, десетици илјади, затоа што тие не можеле да плаќаат за скапите кредити, остануваат без покрив над главите. Стандардот на граѓаните го допре дното.
Како што наведува „Вечерњи лист“, ова не е алтернативно сценарио од поновата хрватска историја, ако креаторите на домашната монетарна политика, попуштеа пред се почестите барања за девалвација на националната валута.
Тоа и се случи во Унгарија, која што и денес, благодарение на погрешната експанзивна монетарна политика, е најмалку стабилна економија во Европската унија и единствениот кандидат за воведување на еврото, која е во полоша финансиска состојба од Хрватска.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.