29 Јули, 2021
0.0186

Железници Транспорт во 2021 ќе направи загуба од 7,5 милиони евра

Објавено во: Економија 22 Февруари, 2021

Железници Транспорт и во 2021 ќе направи голема загуба, а според бизнис-планот на ова акционерско друштво во државна сопственост, таа ќе изнесува 469.582.000 денари. Претпријатието за железнички транспорт на стока и патници веќе е најголем должник и минатата година ја заврши со долг од 58,4 милиони евра.

„Со набавката на четирите локомотиви кои се во сообраќај состојбата на техничко-технолошка експлоатациона моќност на ЖРСМ Транспорт АДСкопје се зголеми, трошоците на експлоатација се намалени, а со самото тоа финанасиските резултати се подобруваат“, сметаат од таму, но ситуацијата во реалноста е поинаква.

Планираните вкупни трошоци се 1.736.227,00 илјади денари, додека планираните вкупни приходи изнесуваат 1.266.645,00 илјади денари. Транспортните приходи се планира да изнесуваат 861.400,00 илјади денари.

Државата стандардно од сопствениот буџет преку Министерството за транспорт и врски ќе даде 400 милиони денари за субвенионирање на патничкиот сообраќај, за кој пак се потребни  817 милиони, поради што се очекува загуба од 378 милиони во овој сектор, имајќи предвид дека самите патници за билети ќе платат само 35,8 милиони. И кај товарниот сообраќај е планирана загуба од 91,2 милиони.

Вицепремиерот за економски прашања Фатмир Битиќи најави Физбилити студија, меѓуостанатите, и за ЖРСМ Транспорт која ќе покаже дали ќе има потреба и можност за негово управување преку јавно-приватно партнерство, или пак ќе треба да се реорганизира.

„Нашите анализи покажаа дека преструктуирањето на некои од претпријатијата е неминовен процес кој што ќе се одвива во наредниот период, впрочем истите се во корелација со податоците од оваа анализа. Веќе знаете дека Владата има започнато процес на избор на компании за физибилити  студија за Македонски пошти и ТЕЦ Неготино и истиот процес ќе следи и за Железници на Северна Македонија Транспорт, ТЕЦ Осломеј или дел од енергетските капацитети кои функционираат во рамките на АД Електрани на Северна Македонија. 

Според податоците од физибилити студијата ќе се утврди моделот кој е најсоодветен за преструктуирање на овие претпријатија, дали тоа ќе биде јавно приватно партнерство или пак можеби приватизација на истите“, рече Битиќи.

А.К.


Можеби ќе ве интересира

Блиску сме до просечна плата од 500 евра, тврди Шахпаска

Блиску сме до просечна плата од 500 евра, тврди Шахпаска

Со ребалансот на буџетот ќе има повеќе пари за здравството

Со ребалансот на буџетот ќе има повеќе пари за здравството

Генерали Инвестментс излезе со известување за промена на Депозитарна банка

Генерали Инвестментс излезе со известување за промена на Депозитарна банка

НОВ ЧЛЕН НА НАДЗОРЕН ОДБОР НА НЛБ БАНКА: Андреја Стражишар доби мандат од 4 години

НОВ ЧЛЕН НА НАДЗОРЕН ОДБОР НА НЛБ БАНКА: Андреја Стражишар доби мандат од 4 години

Швеѓаните имаат најдолг работен век во ЕУ

Швеѓаните имаат најдолг работен век во ЕУ

ОЧЕКУВАЊАТА НА ЗФ СРБИЈА СТАНАА РЕАЛНОСТ - директорот се пофали со три години успешна приказна

ОЧЕКУВАЊАТА НА ЗФ СРБИЈА СТАНАА РЕАЛНОСТ - директорот се пофали со три години успешна приказна

МАКЕДОНИЈА ВО ЖОЛТА ФАЗА: ССМ бара работодавците да го заштитат здравјето на работниците

МАКЕДОНИЈА ВО ЖОЛТА ФАЗА: ССМ бара работодавците да го заштитат здравјето на работниците

ПОРАСНАА ЦЕНИТЕ НА ЗЕЈТИНОТ, ПОРАСНА И ПРОФИТОТ НА „КРИСТАЛ“ - за половина година добивка од 609 илјади евра

ПОРАСНАА ЦЕНИТЕ НА ЗЕЈТИНОТ, ПОРАСНА И ПРОФИТОТ НА „КРИСТАЛ“ - за половина година добивка од 609 илјади евра

ИНТЕРВЈУ СВИЛАНОВИЌ ЗА ФАКТОР: На бизнисот не му требаат совети, туку вмрежување, олеснување на давачките и решителна поддршка од владите

ИНТЕРВЈУ СВИЛАНОВИЌ ЗА ФАКТОР: На бизнисот не му требаат совети, туку вмрежување, олеснување на давачките и решителна поддршка од владите