АКО ГРАНДЕ ПАНДА СЕ ПРОДАВА КОЛКУ И ФИАТ 500 Л, ЌЕ ИМАМЕ ИЗВОЗ ОД ПОВЕЌЕ ОД ДВЕ МИЛИЈАДИ ЕВРА: Иван Николиќ за производството на новото возило
Објавено во: Балкан 23 Јули, 2024
Со вчерашната
свеченост и официјално беше означен стартот на производството на електричната
„Фиат Гранде Панда“ на новите производни линии на фабриката „Стелантис“ во
Крагуевац. Како тоа ќе се одрази на индустријата, за кого е наменета, какви
продажни резултати се очекуваат во Европа, во светот и на српскиот, зборува
Иван Николиќ, уредник на билтенот „Макроекономски анализи и трендови“ во
интервју за „ТВ Блиц“.
- Одлична вест, долго очекувана. Со години чекаме да започне новото производство, кое со години опаѓаше во таа фабрика и конечно беше затворено во 2022 година. Со овој нов модел, добиваме нов поттик во автомобилскиот производствен сектор. Ако тргнеме од претпоставката дека во првата година од производството ќе го повториме тој успех со претходниот модел 500L, значи станува збор за ниво на производство од 110.000 произведени единици, тогаш во тие рамки би можеле да сметаме на позитивен придонес во бруто домашниот производ во таа година, како краен резултат изнесуваше до 1 процентен поен, што е навистина одлично. Тоа би значело и зголемување на вкупната индустрија од 5 проценти во таа година. Тоа би бил целосно позитивен пресврт и нов моментум, вели Николиќ.
Го спомнавте Fiat 500 L. Во 2013 година извозот беше 1,5 милијарди евра. Дали новиот модел можеби ќе успее да го надмине?
- Многу е можно да го надминеме тој апсолутен вреден индекс, бидејќи одговараше, ви велам, на тоа производство од околу 100.000 парчиња годишно, но со неспоредливо пониска цена, приближно двојно пониска. Мислам дека во таа почетна година просечната фактурирана излезна цена беше приближно 11.000 евра. Сега зборуваме за модел кој ќе чини повеќе од 20.000. Значи, доколку се повтори тој успех, секако станува збор за извоз вреден над 2 милијарди евра, што е исто така многу значајно во однос на платниот биланс.
Имавме можност да слушнеме дека цената на Fiat Grande Panda ќе биде поповолна во однос на моделите од истата категорија. За кој пазар е наменет?
- Кога зборуваме за тој асортиман на автомобили, односно за тој сегмент на мали автомобили, особено за електричните, тој има конкуренти. Има конкуренти во палетата на Stellantis на самите тие производи. И ќе видиме како точно ќе биде неговиот напредок на пример. Овој пазар на Европа е најважен и тука во суштина ќе биде скршена неговата профитабилност и неговата перспектива, а веројатно и тој производствен век, без разлика дали ќе биде ограничен на пократко време или дали ќе се произведува како претходниот модел за период од шест, седум години.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.