26 Ноември, 2024
0.0264

БАРААТ ПОВИСОКИ ПЛАТИ ЗА 555 ЕВРА И ПОКРАТКО РАБОТНО ВРЕМЕ: Штетата за земјата е до милијарди евра- нов штрајк на машиновозачите во Германија

Објавено во: Свет 25 Јануари, 2024

Добивај вести на Viber

Германските машиновозачи утринава повторно го прекинаа железничкиот сообраќај барајќи пократко работно време и повисоки плати и започнаа шестдневен штрајк кој може да ја чини земјата и до една милијарда евра дневно.

Германија се подготвува за широко распространето нарушување на железничките услуги откако железничките работници започнаа рекорден шестдневен штрајк што ќе предизвика хаос во плановите за патување, ќе ги оптовари синџирите на снабдување и ќе и нанесе нов удар на растреперената економија.

Ова е втор пат овој месец членовите на германскиот синдикат GDL (синдикатот на железничарите) да штрајкуваат во тековниот спор околу платите со националната железничка компанија Дојче Бан.

Како што е најавено, тоа ќе предизвика доцнења и откажувања на долги релации, како и регионални и градски линии до понеделник. Карго транспортот ќе се соочи и со „значителни ограничувања“.

Билетите резервирани однапред за време на штрајкот ќе останат валидни за идните патувања, додаде Дојче Бан. Патниците исто така можат да ги откажат своите резервации и да добијат целосна рефундација.

Најдолгата индустриска акција во 30-годишната историја на германските железници ќе изврши дополнителен притисок врз огромниот производствен сектор во Германија, кој веќе се бори со високите трошоци за енергија, доцнењето на синџирот на снабдување, високите каматни стапки и слабата домашна и странска побарувачка.

Индустриското производство минатата година падна за два отсто, соопшти минатата недела заводот за статистика на земјата. Ова беше значително оптоварување за економијата во целина, со пад на бруто домашниот производ за 0,3 отсто во 2023 година, што е веројатно најслабото остварување меѓу големите европски земји.

Според Јоерг Крамер, главен економист во една од најголемите германски банки, додека најновото нарушување може да го чини транспортниот сектор „малку“ 30 милиони евра (32,6 милиони долари) дневно, трошоците ќе бидат многу повисоки „ако фабриките треба да ги намалат производство поради недостаток на понуда“.

Штрајкот и нервозата на јавноста му штетат на „веќе нарушената репутација на Германија како деловна локација“, додаде тој.

Логистички предизвик

Бизнисите се обидуваат да најдат алтернативни решенија, но индустријата веќе предупреди дека овие решенија нема целосно да ги компензираат прекините, кои се совпаѓаат со блокадите предизвикани од нападите на бродовите во Црвеното Море, една од главните трговски патишта во светот.

Штрајкот претставува „голем логистички предизвик“ за хемискиот и фармацевтскиот сектор, изјави германската асоцијација на хемиската индустрија за Си-Ен-Ен.

„Железниците се многу важни за логистиката на индустријата кога станува збор за набавка на суровини и транспорт на репроматеријали и готови производи“, додаваат од трговската асоцијација, чии компании членки вработуваат речиси 550.000 луѓе.

Значителен дел од 16.000 возила произведени во Германија секој работен ден се транспортираат и со железница, според германското здружение на автомобилската индустрија, кое предупреди дека прекините ќе ги преминат границите на Германија.

„Краткорочното префрлање од железница на пат е исклучително тешко. Тековниот спор околу платите и штети на Германија како деловна локација. Апелираме до сите вклучени страни брзо да се вратат на преговарачката маса и да најдат решение“, рече портпаролот.

Исто така, во вторникот, портпаролката на Дојче Бан, Ања Брокер го повика железничкиот синдикат ГДЛ да „преговара и да најде компромиси“.

„Сега сè е на маса“, рече таа, вклучително и „дарежлива понуда“ до 13 проценти зголемување на платите и намалено работно време.

Што се нуди, а што се бара?

Сегашната понуда на Дојче Бан вклучува етапно зголемување на платите: 4,8 отсто ќе бидат имплементирани во август, проследени со дополнителни пет отсто во април 2025 година. Потоа, во јануари 2026 година, вработените би можеле да изберат да го намалат своето неделно работно време на 37 часа со иста плата или да се одлучат за дополнително зголемување на платата од 2,7 отсто.

GDL ја одби таа понуда. Синдикатот бара намалување на работното време од 38 на 35 часа неделно без намалување на платите. Тој побара и зголемување на платата за 555 евра месечно и еднократен бонус од 3.000 евра за да се надомести инфлацијата.

„Со третата и наводно подобрена понуда, „Дојче бан“ повторно покажа дека продолжува со своето претходно одбивање и конфронтирачка линија - без индикации за подготвеност да се постигне договор“, рече претседателот на синдикатот Клаус Везелски.

Германскиот синџир на снабдување веќе е во неволја поради кризата во Црвеното Море. Претходно овој месец, Тесла соопшти дека ќе го запре производството во својата огромна фабрика во близина на Берлин на две недели од 29 јануари, бидејќи нападите врз контејнерските бродови долж клучната трговска рута ја одложија испораката на компоненти.

Во најлошото сценарио, штетата од штрајкот на железницата може да изнесува една милијарда евра, или помалку од еден процент од годишниот бруто домашен производ на Германија, земајќи го предвид постоечкиот притисок врз синџирите на снабдување, рече Мајкл Громлинг, шеф на макроекономското истражување. единица на Институтот за економски истражувања во Келн.

Да потсетиме, синдикатот три дена прекина со работа на почетокот на јануари, додека минатата година двапати прекина со работа по 24 часа, пишува АП.


* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.

Можеби ќе ве интересира

„РУСИЈА ИСПРАТИ НУКЛЕАРНА ПОРАКА“: Ова може да го доведе светот до катастрофа, сеизмичка ескалација помеѓу Путин и Бајден

„РУСИЈА ИСПРАТИ НУКЛЕАРНА ПОРАКА“: Ова може да го доведе светот до катастрофа, сеизмичка ескалација помеѓу Путин и Бајден

СЕ СПРЕМА ЛИСТА НА БУНКЕРИ: Тензиите со Русија ги натера Германците да прават список за итни засолништа

СЕ СПРЕМА ЛИСТА НА БУНКЕРИ: Тензиите со Русија ги натера Германците да прават список за итни засолништа

ОПАСНА ИЗМАМА ВО ГЕРМАНИЈА, СЕ КРАДАТ ПОДАТОЦИ ОД БАНКАРСКИ КАРТИЧКИ: Измамниците имаат нов оригинален начин

ОПАСНА ИЗМАМА ВО ГЕРМАНИЈА, СЕ КРАДАТ ПОДАТОЦИ ОД БАНКАРСКИ КАРТИЧКИ: Измамниците имаат нов оригинален начин

ТУРИСТИ ИСЧЕЗНАА ВО ВОДИТЕ КАЈ ЕГИПЕТ: Бродот испратил сигнал за помош, па исчезнал од радарот (ФОТО)

ТУРИСТИ ИСЧЕЗНАА ВО ВОДИТЕ КАЈ ЕГИПЕТ: Бродот испратил сигнал за помош, па исчезнал од радарот (ФОТО)

„СТАТУСОТ НА ЕКИПАЖОТ СЕ УШТЕ СЕ РАЗЈАСНУВА“: се огласи ДХЛ по авионската несреќа, надлежните не исклучуваат „тeрористички напад“

„СТАТУСОТ НА ЕКИПАЖОТ СЕ УШТЕ СЕ РАЗЈАСНУВА“: се огласи ДХЛ по авионската несреќа, надлежните не исклучуваат „тeрористички напад“

ОВА Е НАЈОМРАЗЕНИОТ ЧОВЕК НА ВОЛСТРИТ: Трамп го номинираше за министер за трговија

ОВА Е НАЈОМРАЗЕНИОТ ЧОВЕК НА ВОЛСТРИТ: Трамп го номинираше за министер за трговија

ДЕТАЛИ ЗА СТРАШНАТА АВИОНСКА НЕСРЕЌА ВО ЛИТВАНИЈА: Пилотот загина, неколкумина се повредени - удрил во станбена зграда

ДЕТАЛИ ЗА СТРАШНАТА АВИОНСКА НЕСРЕЌА ВО ЛИТВАНИЈА: Пилотот загина, неколкумина се повредени - удрил во станбена зграда

КУФЕРОТ НА „СУДНИОТ ДЕН“ МОЖЕ ДА ПОЧНЕ КАТАСТРОФА: Путин не се двои од него, а едно копче води до удар: „Европа е на неколку минути од Армагедон“

КУФЕРОТ НА „СУДНИОТ ДЕН“ МОЖЕ ДА ПОЧНЕ КАТАСТРОФА: Путин не се двои од него, а едно копче води до удар: „Европа е на неколку минути од Армагедон“

Кој е РФК - Потомок на династијата Кенеди со мисија за здрава Америка

Кој е РФК - Потомок на династијата Кенеди со мисија за здрава Америка