Германските компании бараат добавувачи меѓу балканските компании
Објавено во: Економија 12 Јуни, 2024
Во Минхен денеска 99 добавувачи од Западен Балкан разговараа со претставници на 20 германски компании со цел зајакнување на соработката и зголемување на присуството во синџирите на снабдување на германските компании, соопшти Германско-српската комора на Комерција (AHK).
Овие разговори се дел од регионалниот Б2Б проект „Германска иницијатива за пронаоѓање добавувачи во земјите од Западен Балкан“, кој се спроведува веќе десет години, се наведува во соопштението.
Проектот има за цел да ги поврзе германските компании со добавувачи од одредени индустриски области во Србија и земјите од Западен Балкан.
Заинтересираните германски компании главно доаѓаат од металопреработувачкиот сектор, од автомобилската индустрија, од секторот за преработка и производство на пластични материјали, како и помал број компании од електро и електронскиот сектор.
Извршниот член на Управниот одбор на Германско-српската стопанска комора, Александар Маркус, истакна дека Иницијативата бележи континуиран напредок од нејзиното лансирање во 2015 година.
„Овој проект придонесува за воспоставување структури за снабдување во Србија и регионот, а во последните години е забележлив тренд на диверзификација на понудата кај германските компании“, рече Маркус.
Тој ја истакна важноста на географската близина и флексибилноста на нарачките, вклучувајќи мали серии и „ад хок“ нарачки, како клучни фактори за зголемениот интерес за добавувачите од Западен Балкан.
„Растот на германско-српската трговска размена во последните години покажува дека имаме добри економски односи. Од 2020 до 2021 година и од 2021 до 2022 година имавме раст од 25 отсто, додека од 2022 до 2023 година е забележан раст на извозот и увозот од 13 отсто“, рече Маркус, додавајќи дека германските компании имаат доверба во српските партнери и дека никогаш немале сериозни поплаки за соработка.
Тој наведе дека главните пречки на кои се среќава се од логистичка природа, во врска со преминувањето на границата, притоа споменувајќи ја и важноста на Механизмот за прекугранично прилагодување на јаглеродот (CBAM), кој ќе има значително влијание врз соработката.
„Европската унија бара компаниите да се прилагодат на новите правила и норми, а периодот на транзиција трае до 31 декември 2025 година. Во овој период, увозниците од ЕУ ќе треба на квартална основа да пресметаат и да известуваат за нивото на емисиите на јаглерод на нивните добавувачи“, рече Маркус.
Олаф Холцгрефе, раководител на секторот за надворешни односи од Германското здружение за набавки и логистика (БМЕ), нагласи дека проектот е инициран во рамките на Берлинскиот процес, кој беше инициран во 2014 година.
„Во изминатите десет години организиравме околу 5.000 B2B состаноци со најдобрите компании од Западен Балкан“, рече Холцгреф.
Претставникот на Стопанската комора на Минхен, Кристоф Ангебауер, истакна дека Минхен и Баварија се ориентирани кон југ и затоа пазарот на Западен Балкан им е многу привлечен.
„Минхенската стопанска комора има вкупно 420.000 компании членки, додека во Баварија таа бројка е еден милион. „Кога ја гледаме Германија, Западен Балкан е на 20-то место по увоз, додека во Баварија е на 10-то место“, рече Ангебауер.
Претставничката на германското Министерство за економски прашања и климатски промени, Нина Вундерлих, рече дека проектот е успешен во изминатите десет години и дека целта е да им се помогне на земјите од Западен Балкан да се приклучат на Европската унија преку зајакнување на регионалните соработка.
„Западен Балкан стана фокус на германските купувачи“, рече Вундерлих.
Претставниците на компаниите од Западен Балкан истакнаа дека најважно за работа со германските компании е стекнување доверба, која доаѓа со текот на времето, но дека пазарот од овој регион може и треба многу да научи од германските компании.
Милан Младеновиќ, менаџерот за развој на француската компанија Мекафор, изјави дека оваа компанија работи во Кикинда повеќе од 18 години.
„Тука сме во формат на можен добавувач за германски компании. Јас сум учесник втора година по ред, а компанијата подолго“, рече Младеновиќ, нагласувајќи дека се задоволни од проектот што трае една деценија, како и што се отвораат се повеќе можности за бизнис. нагоре секоја година.
Тој изјави дека Мекафор во моментов соработува со две германски компании.
Менаџерот за продажба на компанијата Метех во Смедерево, Александар Јовановиќ изјави дека тие како изведувачи на договори произведуваат по барање на други фирми.
„Нашето искуство кога станува збор за оваа иницијатива е одлично, бидејќи научивме многу, остваривме многу контакти. Учествуваме по десетти пат“, рече Јовановиќ, нагласувајќи дека најголема придобивка од соработката со германските компании е бизнисот со стабилни компании и стекнатото знаење.
Директорот и сопственик на Авекскор од Инѓа, Миле Савиќ изјави дека компанијата се занимава со металопреработка и дека по втор пат е присутен на овие Б2Б средби.
„Иницијативата не дава моментални резултати, туку долгорочни. Потребна е инвестиција на време и ресурси за да се искористи овој потенцијал, но секако е многу добра можност за сите“, рече Савиќ.
Според него, компанијата по една година остварила две соработки и рече дека пазарот на Србија и на Балканот има многу да научи за европскиот пазар, како и за барањата и на европските и на германските клиенти.
Проектот се спроведува под покровителство на германското Сојузно Министерство за економија и заштита на климата како дел од Програмата за развој на странски пазари за мали и средни претпријатија на Германија, со поддршка на претставништвото на германската економија во земјите од Западен Балкан (AHK), како и Германското здружение за управување со материјали, увоз и логистика (BME e.V.).
Извор: Данас.рс
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.