Граѓаните да не се грижат, за Велигден ќе има јагнешко, но ќе биде поскапо
Објавено во: Македонија, Агробизнис 23 Април, 2021
Граѓаните да не се грижат, за Велигден ќе има јагнешко месо, но ќе биде поскапо, вели Скендер Аме, претседател на Здружението на сточари „Дешат“ од Дебар.
Сепак, објаснува дека количините нема да бидат како претходните години, затоа што македонските јагниња завршија на европскиот пазар за католичкиот Велигден. Најголем дел се извезени во Италија и Хрватска. Ова е добро за сточарите, но граѓаните за да набават јагнешко ќе треба да одвојат повеќе пари од семејниот буџет. Аме вели дека домашното јагне стандардно се бара на македонскиот пазар за празникот Велигден.
„Килограм јагнешко месо достигна 350 денари, а жива мера го плаќаат по 180 денари. За овој Велигден месото ќе биде поскапо за граѓаните за разлика од претходните години. Пред 2-3 години јагнешкото месо имаше поволна цена за граѓаните. Треба да се направи мерка со која ќе има јагниња и за извоз во странство, но и да остане за домашниот пазар“, вели Аме.
Тој објаснува дека дел од граѓаните купуваат јагниња директно од сточарите. Вели дека само од околината на Дебар и Центар Жупа на европскиот пазар годинава завршиле 20.000 јагниња, а за домашниот пазар ќе останат од 2.000 до 4.000 јагниња.
Од месарниците велат дека граѓаните купуваат јагнешко месо неколку дена пред празникот, за семеен ручек.
„Купуваат однапред, не чекаат ден или два пред празникот. Некој зема бут, некој половина јагне. Цената е висока, од 350 до 380 денари зависи од месарница до месарница. Има луѓе кои ќе влезат и ќе прашаат колку чини, по што ќе си заминат“, објаснуваат од скопска месарница.
Вообичаено пред секој празник од граѓаните има поплаки дека се качуваат цените не само на месото, туку и на овошјето и зеленчукот. Секое покачување ги „удира“ граѓаните по џеб. Според најновите податоци од Државниот завод за статистика, просечната плата во февруари изнесувала 27.948 денари.
Сања Атанасовскаfoto freepik
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.