27 Јули, 2024
0.0343

ИНДУСТРИЈАТА ЗА ЛУКСУЗНИ ПРОИЗВОДИ ПОКАЖУВА ЗНАЦИ НА КРИЗА: Колку познати брендови ќе исчезнат за пет години?

Објавено во: Економија 26 Јули, 2024

Добивај вести на Viber

Иако индустријата за луксузни стоки некако остана имуна на актуелните трендови и проблеми како што се пандемијата на корона вирусот, војната во Украина и инфлацијата, овој сегмент од индустријата неодамна беше проследен со алармантни бројки.

Имено, дури и кога некои луксузни брендови почнаа да ги објавуваат своите резултати за третиот квартал од 2023 година, аналитичарите брзо предвидуваа криза за пазарот на луксуз, бидејќи првите бројки изгледаа доста разочарувачки.

Сепак, не се сите исти. Има брендови кои не само што покажаа издржливост, туку и се искачија на рекордно ниво во текот на кварталот. Додека „потивките“ луксузни брендови Arma, Brunello Kucineli и Zenja забележаа добри финансиски резултати и силна побарувачка во третиот квартал од минатата година, другите брендови како Gucci „недоволно функционираа“.

Новите прогнози не влеваат оптимизам

А новите, неодамна објавени прогнози исто така не се толку оптимистички.

Растот на луксузните чанти, чевли и облека ширум светот се очекува да запре оваа година поради кризата во креативноста и покачувањето на цените, бидејќи брендовите го префрлаат фокусот на најголемите потрошувачи, покажа студијата на консултантската компанија Bain.

Имено, новиот фокус е на супер богатите клиенти, на сметка на дел од средната класа и младите од генерацијата З.

Бејн предвидува стагнација на продажбата на луксузни стоки ширум светот во 2024 година по благ пад во првиот квартал.

Во студија објавена минатиот месец тие наведуваат дека за тоа придонесува политичката неизвесност поради претседателските избори во САД, како и економската несигурност во Кина.

Покрај социо-економските фактори и растечките геополитички тензии, ова забавување делумно е предизвикано и од кризата на креативноста во секторот, се вели во анализата.

Минатата година, продажбата на лични луксузни стоки се зголеми за речиси четири отсто, од 349 на 362 милијарди евра, главно поради заживувањето на американскиот и азискиот туризам во Европа, кој ги поттикна купувањата. Додадете на тоа луксузни патувања, уметнички дела, автомобили и јахти, и повеќе од очигледно е дека огромниот светски пазар на луксуз значително се прошири во изминатата година.

Намалување на продажбата во Азија

Според информациите што ги пренесуваат странските медиуми, брендовите Burberry, Hugo Boss, Swatch Group и Richemont Kering, LVMH и Hermes мака мачат со падот на продажбата во Азија.

Burberry и Hugo Boss забележаа пад на акциите од 7,5 до 16 отсто, како и пад на оперативната добивка од околу 40% во однос на претходната година. Тие се соочија со значителен пад на продажбата во Азија, но и во Америка.

На почетокот на оваа година медиумите објавија пад на акциите на француската луксузна групација Керинг за 14 отсто, а компанијата предупреди дека продажбата на Гучи ќе се намали за 20 отсто на годишна основа во првиот квартал.

Тогаш беше најавено дека забавувањето се очекува да започне првенствено од Азија - главно од Кина, чија економија се бори со кризата.

Луксузниот сектор во голема мера се потпира на Кина, која беше одговорна за речиси 16% од глобалните трошоци за луксуз минатата година. Трошењето за луксузни стоки на тој пазар се удвои од 2008 до 2014 година.

На крајот на минатата година странските медиуми објавија дека на пазарот на луксузна мода може негативно да влијае инфлацијата и промените во преференциите на потрошувачите.

Помалку куповна моќ

Кога станува збор за влијанието на инфлацијата, медиумите го пренесуваат мислењето на експертот за стратегијата на луксузните брендови, Даниел Лангер, кој наведува дека клиентите сега имаат помала куповна моќ, што може да ја промени и нивната фреквенција на купувања.

Тој додава дека луксузните брендови се насочени кон потрошувачите кои се подготвени и способни да платат повеќе за повисок квалитет и подобри карактеристики на производот.

За луксузните брендови, цената мора да одговара на квалитетот на производот од перспектива на потрошувачот (бидејќи многумина често ја поврзуваат високата цена со висок квалитет).

„Инфлацијата ја намалува куповната моќ на потрошувачите. Тоа значи дека тие можат да купат помалку артикли со одредена сума на пари отколку кога инфлацијата е ниска. Еден резултат од ова е што потрошувачите поретко купуваат луксузни производи“, предупреди Лангер.

На пример, оние кои купуваат луксузна облека секој месец, сега ќе ја купуваат на секои два или три месеци, објасни тој за Jing Daily.

Исто така, се истакнува дека компаниите кои продаваат луксузни производи имаат тенденција да се фокусираат на предностите во однос на нивните конкуренти.

Во оваа смисла, тие треба да го зајакнат брендирањето и маркетингот што пренесува доследна слика за доверливост и висок квалитет и за нивниот производ и за искуството на клиентите.

Меѓутоа, кога инфлацијата е висока, ниту најдобрите маркетери не можат многу да помогнат.

Клиентите купуваат поретко, а причината е што тие избираат да купат некои основни производи, а не луксузни брендови.

Доколку инфлацијата продолжи, промените во однесувањето на потрошувачите може да бидат пречка за постигнување поголеми резултати.

Што друго е важно? Она што им е потребно на луксузните брендови е планирање, советува експертот.

Луксузните брендови треба да се вклучат во промена на улогите, односно да „стапат во чевлите“ на нивните потрошувачи за да ги разберат нивните желби и очекувања, вели Лангер.

Некои студии покажуваат дека дури 95 отсто од луксузните брендови немаат убедлива приказна. Без автентична и уникатна приказна која точно и добро го артикулира она за што се залага брендот, потенцијалот да се создаде екстремна вредност станува далечен сон.

Аналитичарите предвидуваат дека до 2030 година ќе исчезнат до 50 отсто од денешните луксузни брендови како одраз на лошата застапеност на брендот и дека иднината им припаѓа на оние кои можат да артикулираат привлечна приказна, да се поврзат длабоко со потрошувачите и што е најважно, да создадат екстремна вредност – трансформирање на начинот на кој потрошувачите се перципираат себеси и светот околу нив.

Форбс.рс

Можеби ќе ве интересира

ЕВЕ ШТО СЕ СЛУЧИ ДЕНЕС НА РАСПРАВАТА ЗА РЕБАЛАНСОТ НА БУЏЕТОТ: Лукаревска ја прекина седницата, истата ќе продолжи утре

ЕВЕ ШТО СЕ СЛУЧИ ДЕНЕС НА РАСПРАВАТА ЗА РЕБАЛАНСОТ НА БУЏЕТОТ: Лукаревска ја прекина седницата, истата ќе продолжи утре

ЕВЕ КОЈ ДЕЛ Е НАЈПРОБЛЕМАТИЧЕН ВО ИЗГРАДБАТА НА АВТОПАТОТ КИЧЕВО - ОХРИД: И покрај проблемите, ќе биде изграден до 2026 година

ЕВЕ КОЈ ДЕЛ Е НАЈПРОБЛЕМАТИЧЕН ВО ИЗГРАДБАТА НА АВТОПАТОТ КИЧЕВО - ОХРИД: И покрај проблемите, ќе биде изграден до 2026 година

КОЈА Е ЦЕНАТА ШТО ЌЕ ЈА ПЛАЌААТ СКОПЈАНИ ЗА ПАРНО? Еве кога ќе се дознае износот

КОЈА Е ЦЕНАТА ШТО ЌЕ ЈА ПЛАЌААТ СКОПЈАНИ ЗА ПАРНО? Еве кога ќе се дознае износот

КОМПАНИЈАТА ВИНОВНА ЗА ОГРОМНИОТ ПАД НА СИСТЕМОТ, НА РАБОТНИЦИТЕ ИМ ДАЛА ВАУЧЕРИ ОД 10 ДОЛАРИ: И тие не работеле!

КОМПАНИЈАТА ВИНОВНА ЗА ОГРОМНИОТ ПАД НА СИСТЕМОТ, НА РАБОТНИЦИТЕ ИМ ДАЛА ВАУЧЕРИ ОД 10 ДОЛАРИ: И тие не работеле!

ГОРДОСТА НА ГЕРМАНИЈА НА КОЛЕНА: 30.000 работници останаа без работа - евидентирана загуба од над една милијарда евра

ГОРДОСТА НА ГЕРМАНИЈА НА КОЛЕНА: 30.000 работници останаа без работа - евидентирана загуба од над една милијарда евра

НЕМА ЛУЃЕ ЗА МЕНАЏЕРСКИТЕ ПОЗИЦИИ ВО ФАБРИКИТЕ: Производителите се соочуваат со големи проблеми

НЕМА ЛУЃЕ ЗА МЕНАЏЕРСКИТЕ ПОЗИЦИИ ВО ФАБРИКИТЕ: Производителите се соочуваат со големи проблеми

ПРОФЕСОР ТРАЈКОВСКИ: Македонска компанија се подготвува да дебитира во областа на „зелениот“ водород

ПРОФЕСОР ТРАЈКОВСКИ: Македонска компанија се подготвува да дебитира во областа на „зелениот“ водород

МИЦКОСКИ ЛИЧНО ГО БИРА РАКОВОДСТВОТО НА ЕСМ И РЕК БИТОЛА: Лично сум фокусиран во изборот на кадри

МИЦКОСКИ ЛИЧНО ГО БИРА РАКОВОДСТВОТО НА ЕСМ И РЕК БИТОЛА: Лично сум фокусиран во изборот на кадри

ОД ИДНАТА ГОДИНА ВОВЕДУВААТ ДАНОК НА ПРАЗНИ НЕДВИЖНОСТИ - еве која балканска држава има вакви планови

ОД ИДНАТА ГОДИНА ВОВЕДУВААТ ДАНОК НА ПРАЗНИ НЕДВИЖНОСТИ - еве која балканска држава има вакви планови