13 Јануари, 2025
0.0277

КАКО FLIX BUS ГО СПАСИ 110-ГОДИШНИОТ АМЕРИКАНСКИОТ ПРЕВОЗНИК: Ја освоија Европа, па за само 172 милиони долари ја купија Greyhound Lines

Објавено во: Економија 12 Јануари, 2025

Добивај вести на Viber

Фликс ја спаси американската автобуска компанија Greyhound Lines од работ на колапс. Може ли европски рецепт да и помогне на оваа американска „икона“ со репутација на неуспешна компанија и да ги промени работите?

Ако барате критики за Greyhound на Tripadvisor, придавките што најверојатно ќе ги сретнете во купот лоши критики се „катастрофални“, „НАЈЛОШИ“ и „неуспешни“. Критиките се немилосрдни и опфаќаат сè, од груби возачи и непријатна миризба во автобусите до доцнење и непретставување.

И покрај страшната слика, дури 12 милиони патници ја користеле услугата на Greyhound минатата година. Сè уште е најевтиниот начин на транспорт за секој што заработува помалку од 40.000 долари годишно.

Но, репутацијата дека нивните автобуси се валкани, нередовни и често опасни значи дека се повеќе Американци избираат да возат или да летаат со нискобуџетни авиокомпании. И откако пандемијата и нанесе болен удар на 110-годишната компанија, преполовувајќи го нејзиниот број на корисници, компанијата беше купена од нов ривал за само 172 милиони долари - речиси 80 отсто помалку од нејзината проценета вредност од 800 милиони долари една деценија порано. Тој ривал е германскиот стартап Фликс.

„Тие ја водеа компанијата на ист начин како пред сто години“, изјави за Форбс ко-основачот и извршен директор на Flix, Андре Швемлајн. „Треба да се направи многу работа, но ние бевме најдобри за таа работа“.

Товарот на лоша слика

Тоа беше храбра одлука за Фликс, кој во изминатите 13 години изгради речиси монопол на меѓуградските линии во Германија, а потоа и во остатокот од Европа. Формулата е едноставна: наплаќајте најниски можни цени, но во исто време нудете мали луксузи како кожени седишта, интернет и приклучоци за струја.

Швемлајн верува дека оваа иста формула може да работи добро за Американците. „Менаџер на хеџ фонд од Њујорк треба да размисли да земе автобус“, вели тој. „Тие нема да го избираат секој пат, но понекогаш можат да ја разгледаат и таа опција“.

Тешката битка за пресврт на Greyhound започна во 2021 година. Приходите на компанијата потоа паднаа на 422 милиони долари, со 14 милиони долари загуби од претходната година. По купувањето, приходите се зголемија за 50 отсто, што му помогна на Фликс да оствари приход од 2,2 милијарди долари и профит од 114 милиони долари. Сето ова ја зголеми вредноста на компанијата на 3,4 милијарди долари во 2023 година.

Денес, САД сочинуваат дури една третина од бизнисот на германскиот стартап. И покрај лошите критики, Flix е во одлична позиција да стане лидер на глобалниот пазар – работи во дури 44 земји, откако ја лансираше услугата во Кина и Индија во 2023 година. Швемлајн, исто така, внимава на мрежите на долги растојанија во Јужна Америка, каде што годишно се генерираат бруто приходи од над 20 милијарди долари. „Секој пазар од сега па натаму е подобар“, вели тој.

„Тие можат да станат број еден каде и да работат“

Тој потенцијален раст го привлече шведскиот приватен капитален фонд EQT, кој водеше инвестициски круг во Фликс во јули. Тогаш беа собрани милијарда долари, а вредноста на компанијата беше проценета на 3,4 милијарди долари. „Тие имаат рецепт да станат број еден секаде каде што работат“, вели партнерот на EQT Ашенбренер.

Успех во Европа и газење над помалите конкуренти

Откако во 2013 година беше укинато нејасното германско правило кое ги спречи приватните компании да се натпреваруваат со германската државна железница Дојче Бан, бизнисот експлодираше. Додавањето нова рута значеше дека само треба да добиете нов изведувач, додека ривалите мораа да најдат возачи, механичари

фото: EPA-EFE/MAURITZ ANTIN

Можеби ќе ве интересира

ЗА САМО НЕКОЛКУ ГОДИНИ, ГО ОСВОИЈА СВЕТСКИОТ ПАЗАР НА АВТОМОБИЛИ: Еве ја тајната на нивниот успех и како успеаја во тоа

ЗА САМО НЕКОЛКУ ГОДИНИ, ГО ОСВОИЈА СВЕТСКИОТ ПАЗАР НА АВТОМОБИЛИ: Еве ја тајната на нивниот успех и како успеаја во тоа

СИТЕ ЗБОРУВААТ ЗА ГРЕНЛАНД, НО ШТО ЗНАЕМЕ ЗА НЕГО? Еве се што не сте знаеле за островот кој е во центарот на вниманието на Трамп

СИТЕ ЗБОРУВААТ ЗА ГРЕНЛАНД, НО ШТО ЗНАЕМЕ ЗА НЕГО? Еве се што не сте знаеле за островот кој е во центарот на вниманието на Трамп

ИЛИ ВРЕДЕН ИЛИ ИЗМАМНИК – Работник во Германија заработувал дополнителни 150.000 евра годишно од прекувремена работа и дежурства

ИЛИ ВРЕДЕН ИЛИ ИЗМАМНИК – Работник во Германија заработувал дополнителни 150.000 евра годишно од прекувремена работа и дежурства

ПО ЦЕЛИ 10 ГОДИНИ ОД ИТАЛИЈА ПОВТОРНО ЌЕ СЕ ЛЕТА ДО ЛИБИЈА: ИТА Ервејс ги обнови летовите до Триполи

ПО ЦЕЛИ 10 ГОДИНИ ОД ИТАЛИЈА ПОВТОРНО ЌЕ СЕ ЛЕТА ДО ЛИБИЈА: ИТА Ервејс ги обнови летовите до Триполи

КАКО ГЕРМАНЦИТЕ ГО ПОДНЕСУВААТ ДОБИВАЊЕТО ОТКАЗ? Може да земаат социјална помош до пензионирање

КАКО ГЕРМАНЦИТЕ ГО ПОДНЕСУВААТ ДОБИВАЊЕТО ОТКАЗ? Може да земаат социјална помош до пензионирање

И ДАНЛОП НА ПРОДАЖБА! Јапонската компанија Sumitomo Rubber Industries го купува од американскиот Goodyear

И ДАНЛОП НА ПРОДАЖБА! Јапонската компанија Sumitomo Rubber Industries го купува од американскиот Goodyear

И ЃАВОЛОТ ПРАДА САКА ДА НОСИ ВЕРСАЧЕ: Групацијата преговара за брендот на Донатела и Џани

И ЃАВОЛОТ ПРАДА САКА ДА НОСИ ВЕРСАЧЕ: Групацијата преговара за брендот на Донатела и Џани

ЗАРА, СТРАДИВАРИУС И БЕРШКА ГИ ЗАТВОРААТ ПРОДАВНИЦИТЕ ВО ЕДЕН ОД НАЈПОЗНАТИТЕ ШОПИНГ МОЛОВИ: Французинките се разочарани

ЗАРА, СТРАДИВАРИУС И БЕРШКА ГИ ЗАТВОРААТ ПРОДАВНИЦИТЕ ВО ЕДЕН ОД НАЈПОЗНАТИТЕ ШОПИНГ МОЛОВИ: Французинките се разочарани

УШТЕ ЕДЕН ПОПУЛАРЕН СИНЏИР ЗА МЕБЕЛ ЈА НАПУШТА ДРЖАВАТА: По повеќе од 15 години ќе ги нема на овој пазар, а работниците остануваат на улица

УШТЕ ЕДЕН ПОПУЛАРЕН СИНЏИР ЗА МЕБЕЛ ЈА НАПУШТА ДРЖАВАТА: По повеќе од 15 години ќе ги нема на овој пазар, а работниците остануваат на улица