13 Јануари, 2025
0.0455

ЗА САМО НЕКОЛКУ ГОДИНИ, ГО ОСВОИЈА СВЕТСКИОТ ПАЗАР НА АВТОМОБИЛИ: Еве ја тајната на нивниот успех и како успеаја во тоа

Објавено во: Економија 13 Јануари, 2025

Добивај вести на Viber

За само неколку години, Кина се разви во најголемиот светски извозник на автомобили. Ова врши притисок врз етаблираните производители во Европа, а не само со агресивно ниски цени.

Кина сега произведува и извезува најголем дел од автомобилите во светот и стана технолошки лидер во производството на електрични автомобили. Ако сакате да бидете успешни како автомобилска компанија, ова е време да погледнете во Кина, бидејќи таму се појавуваат иновациите и новите трендови.

Според студијата на PwC, традиционално поголемиот извоз на европски автомобили во Кина, од кои повеќето се германско производство, би можел да заврши оваа година. Затоа што за прв пат повеќе кинески автомобили би можеле да влезат на европскиот пазар отколку обратно.

Веќе повеќе од десет милиони електрични и хибридни автомобили

Се зголемува и присуството на кинески автомобилски компании и производители на батерии во Европа. Во меѓувреме, пазарот на автомобили е во криза со опаѓање на пазарните удели на кинескиот пазар.

„Кина за прв пат произведе повеќе од десет милиони електрични автомобили, вклучително и хибриди, за една година“, објави државниот и партискиот лидер Кси Џинпинг во својот новогодишен говор. И така, Народна Република Кина за само неколку години стана автомобилска земја од светско значење, пишува Дојче веле.

Пазарните удели на VW и Mercedes се намалуваат

„Ако се вратиме десет години наназад, се сеќавам дека разговарав со претставници на германски и американски автомобилски компании кои се смееја“, вели аналитичарот Ејнар Танген од Институтот Таихе, тинк-тенк со седиште во Пекинг. „Тие велеа „Кинезите сакаат да прават електрични возила“. О Боже! Колку е тоа глупаво. Тие фрлаат пари. Што знаат тие за правење автомобили?“ Сега, десет години подоцна, тоа се „токму тие“. „Оние кои сега се прашуваат како да одговорат на она за што е способна Кина.

Конкуренцијата од е-автомобилите од Кина особено предизвикува проблеми за болната германска автомобилска индустрија. Во последните децении, германските производители на автомобили имаа силно присуство на кинескиот пазар, особено на Volkswagen. Но, уделот на пазарот денес се намалува.

Клиентите во Кина се повеќе купуваат електрични модели, помалку мотори со внатрешно согорување и претпочитаат сопствени брендови. БМВ, Мерцедес и групацијата Фолксваген, во која освен VW, се вклучени и брендовите Ауди и Порше, сега се обидуваат да ја стигнат кинеската конкуренција. Стратегијата е истражување и развој во Кина - исто така во соработка со кинески технолошки компании.

Важно е да бидете онлајн.

Кинеските компании покажаа што можат да направат на саемите за автомобили во последните години – иновативни автомобили кои се дигитално поврзани со паметни телефони. „Сè што работи на мобилен телефон мора да работи во автомобил“, вели претставник на кинескиот бренд Neta, основан во 2018 година. Апликациите за паметни телефони се поврзани со екранот на допир на возилото. Автомобилот не треба да биде само електричен, тој треба да биде и паметен и забавен, но и евтин.

Како Нета, бројни други старт-ап компании во автомобилскиот производствен сектор се основани само во последниве години. Кинеското државно и партиско раководство во голема мера ја субвенционира индустријата и конкуренцијата е жестока. За да привлечат клиенти, производителите на кинескиот пазар ги намалуваат цените меѓу себе. Тоа е ценовна војна која не можат да ја преживеат сите компании и која исто така им создава проблеми на поскапите германски производители на автомобили.

Европа како нова цел

Кинеските компании исто така стануваат се поконкурентни на трети пазари. Минатата година ЕУ се согласи на дополнителни тарифи за електричните автомобили од Кина. Според истрагата на Европската комисија, високите субвенции од Кина доведуваат до вишок на кинески електрични автомобили, кои потоа би се продавале на европскиот пазар по ниски цени – на штета на европските производители.

Кинеските компании се повеќе произведуваат и во Европа. Chery веќе неколку месеци произведува во Шпанија, Leapmotor во Полска и лидерот на пазарот во Кина, BYD, ја гради својата прва фабрика во Унгарија. Најголемиот кинески производител на батерии за електрични автомобили во светот, CATL, ја планира својата трета фабрика во Европа, покрај сегашните локации во Германија и Унгарија, сега и во Шпанија.

Пословни.хр

Можеби ќе ве интересира

НОВАТА ВЛАСТ ГО МЕНУВА ЗАКОНОТ ЗА СТРАНЦИ ЗА ДА МУ ОЛЕСНИ НА „БЕХТЕЛ И ЕНКА“ ЗА НОСЕЊЕ СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ - еве кои сѐ отстапки ќе бидат направени за стратешкиот партнер

НОВАТА ВЛАСТ ГО МЕНУВА ЗАКОНОТ ЗА СТРАНЦИ ЗА ДА МУ ОЛЕСНИ НА „БЕХТЕЛ И ЕНКА“ ЗА НОСЕЊЕ СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ - еве кои сѐ отстапки ќе бидат направени за стратешкиот партнер

„Македонија пат“ наместо да чисти снег, им плаќа камати на извршители

„Македонија пат“ наместо да чисти снег, им плаќа камати на извршители

Колку чини печатењето на најважниот правнички весник во Македонија?

Колку чини печатењето на најважниот правнички весник во Македонија?

ЕВРОПЕЈЦИТЕ СЕ ПОВЕЌЕ ОДМАРААТ СО ПОМОШ НА ИНТЕРНЕТ – растат онлајн резервациите, еве за каде имаа најголем интерес

ЕВРОПЕЈЦИТЕ СЕ ПОВЕЌЕ ОДМАРААТ СО ПОМОШ НА ИНТЕРНЕТ – растат онлајн резервациите, еве за каде имаа најголем интерес

ДИГИТАЛНИТЕ НОМАДИ БАРААТ ЕВТИНИ ДЕСТИНАЦИИ: Дали Македонија е привлечна за нив?

ДИГИТАЛНИТЕ НОМАДИ БАРААТ ЕВТИНИ ДЕСТИНАЦИИ: Дали Македонија е привлечна за нив?

ПОТРЕСИ НА ПАЗАРОТ НА ТРУД ДО 2030: Милиони ќе бидат вработени во оваа клучна област

ПОТРЕСИ НА ПАЗАРОТ НА ТРУД ДО 2030: Милиони ќе бидат вработени во оваа клучна област

КОЈ НЕ БОЛЕДУВА ЕДНА ГОДИНА ЌЕ ДОБИЕ 1.000 ЕВРА! Некои компании најавија бонуси за постојано присуство на работа

КОЈ НЕ БОЛЕДУВА ЕДНА ГОДИНА ЌЕ ДОБИЕ 1.000 ЕВРА! Некои компании најавија бонуси за постојано присуство на работа

СИТЕ ЗБОРУВААТ ЗА ГРЕНЛАНД, НО ШТО ЗНАЕМЕ ЗА НЕГО? Еве се што не сте знаеле за островот кој е во центарот на вниманието на Трамп

СИТЕ ЗБОРУВААТ ЗА ГРЕНЛАНД, НО ШТО ЗНАЕМЕ ЗА НЕГО? Еве се што не сте знаеле за островот кој е во центарот на вниманието на Трамп

КАКО FLIX BUS ГО СПАСИ 110-ГОДИШНИОТ АМЕРИКАНСКИОТ ПРЕВОЗНИК: Ја освоија Европа, па за само 172 милиони долари ја купија Greyhound Lines

КАКО FLIX BUS ГО СПАСИ 110-ГОДИШНИОТ АМЕРИКАНСКИОТ ПРЕВОЗНИК: Ја освоија Европа, па за само 172 милиони долари ја купија Greyhound Lines