КИНЕСКОТО ЧУДОВИШТЕ ЗА ОНЛАЈН ШОПИНГ СТАНУВА СЕ ПОГОЛЕМО:„Амазон е на стероиди!“
Објавено во: Финансии, Свет 22 Март, 2024
Рекордни 123 милиони Американци го гледаа овогодинешниот Супер Боул. Покрај најдобрата забава на полувремето, публиката беше почестена со шест реклами од 30 секунди за Тема - кинескиот гигант за онлајн трговија
Иако е многу популарна во САД, кинеската компанија се најде на удар на политичарите во Америка и Велика Британија поради сомневањата дека производите на нејзината платформа се направени преку принудна работа, што резултираше со владина истрага во САД.
Тему, пак, тврдат дека строго забрануваат употреба на принудна, казнена или детска работа од страна на нивните трговци.
Компанијата, која продава различни производи од облека до електроника до мебел, лансираше во САД во 2022 година пред да се прошири во ОК и остатокот од светот.
Оттогаш, тој постојано е на врвот на најбараните апликации со речиси 152 милиони Американци кои го користат секој месец, покажуваат податоците на аналитичката компанија SimilarWeb, пишува Би-Би-Си.
Тоа е „Амазон на стероиди“, вели малопродажниот аналитичар Нил Саундерс, а слоганот на Тему „купувајте како милијардер“ привлече корисници од 50 земји низ светот.
Реклама од 30 секунди за време на Супер Боул чини околу седум милиони долари, што значи дека Тему потрошил најмалку 42 милиони долари оваа година за неговите шест реклами емитувани за време на најголемиот спортски настан во Америка.
„Тоа се многу пари. Но, инвестицијата се исплатеше. Рекламата беше видена од огромен број луѓе и преземањата на апликацијата на Temu вртоглаво пораснаа“, вели Саундерс.
Податоците од SimilarWeb покажуваат дека бројот на поединечни посети на платформата се зголемил за 25 проценти на денот на Super Bowl во споредба со неделата пред тоа. Во истиот период Amazon и eBay забележаа пад од пет и два отсто. „Тие исто така потрошија многу пари на микромаркетинг, натерајќи ги инфлуенсерите да рекламираат производи и да предлагаат купувања на платформата преку социјалните канали како TikTok и YouTube“, вели Саундерс.
Тему е во сопственост на кинеската компанија Пиндуодуо холдингс. Shaun Reinu, основач на China Market Research Group, го нарекува „чудовиште во кинеската е-трговија“.
„Сите во Кина купуваат производи преку Pinduoduo, од звучници до маици или чорапи“, вели Реину.
Тему се бори со Алибаба за првото место како највредна кинеска компанија котирана на американската берза. Неговата моментална пазарна вредност е речиси 150 милијарди долари. Продава разновиден асортиман на производи, од патики со челична капа на прстите до уреди измислени да им помогнат на постарите и бремените жени да облекуваат чорапи, од кои речиси сите се произведуваат во фабрики во Кина.
Дополнително, компанијата има софистициран систем за собирање податоци за трендовите на потрошувачите и најбараните и најкликнуваните производи и им ги обезбедува на производителите, бесплатно. Американски Amazon ги продава тие податоци на производителите по премија.
Често, Temu користи слики генерирани со вештачка интелигенција за да биде во тек со најновите трендови, така што производот на продажба можеби сè уште не постои. По нарачката влегува во производство, се доставува со авион и оди директно кај купувачот. Ова ја избегнува потребата за складирање.
Третина од пакетите што влегоа во САД минатата година користејќи правна дупка, позната како праг de minimis, беа пратки од Тему и неговиот конкурент Шеин. Прагот de minimis е правило кое ја одредува минималната вредност на стоката што може да се увезе во САД без плаќање царина или други давачки. Велика Британија има слично правило.
Сепак, според Мики Дијаз, главен оперативен директор на глобалната товарна компанија Unique Logistics, тоа најверојатно наскоро ќе престане. „Британија веќе почна внимателно да ја следи темата, вклучително и продажбата на оружје што не е дозволено на островот и кое се увезува поради овие дупки“, објаснува таа.
Тему беше критикуван и за синџирите на снабдување, при што британските и американските политичари го обвинија гигантот за е-трговија дека дозволува продажба на стоки произведени со принудна работа на неговата локација. И покрај сите контроверзии, аналитичарите очекуваат дополнително проширување на Тему.
Според Реин, фокусот ќе биде ставен на заземање уште поголем дел од пазарот.
„Во следните две до три години, нивната стратегија е само да ја зголемат свеста за брендот и уделот на пазарот. Не им е грижа за профитот. Токму тоа се случи со Пиндуоду кога беше лансиран во Кина. Тие даваа неверојатно евтини понуди само за да го зграпчат пазарниот удел“, рече Реину.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.