10 Октомври, 2024
0.0387

Ќе доцни ли примената на новите правила за влез во Европската унија?

Објавено во: Економија 09 Октомври, 2024

Добивај вести на Viber

Лансирањето на системот за влез и излез на ЕУ, што беше најавено за 10 ноември, може повторно да биде одложено, поради тоа што неколку земји не се подготвени за овие промени, пишува „Политика.рс“.

Деловното здружение на товарни превозници на Србија „Меѓународен транспорт“ вчера соопшти дека воведувањето електронска контрола на преминувањето на шенгенската граница преку системот EES ќе влијае и на транспортната економија на трети земји, вклучително и Србија, што ќе создаде проблем во товарниот транспорт и синџирите на снабдување, предизвикуваат недостаток на транспортни капацитети, а тоа ќе се одрази и со зголемување на цените на производите, поради што превозниците бараат помош за исклучување на професионалните возачи од тој систем. За потсетување, Европската унија (ЕУ) на 10 ноември годинава ќе започне со имплементација на системот EES, кој вклучува електронско снимање на влез и излез во земјите на ЕУ, Швајцарија и Норвешка, како и електронска проверка на усогласеноста со правилата, од дозволен 90 дена престој во период од 180 дена за државјани на земји од трети земји.

„Доколку не дојде до итна промена и ослободување на професионалните возачи од ограничените денови на престој на териториите на споменатите земји, превозниците од нашата земја и оние од земјите засегнати со оваа одлука се решени своето право на работа да го побараат до блокирање на товарниот сообраќај кон земјите од ЕУ“, соопштија од Здружението „Меѓународен транспорт“.

„Со воведувањето електронска контрола на дозволениот број денови престој во ЕЕС, што ќе претставува единствена контрола во сите споменати земји и која многу побрзо и поефикасно ќе го замени рачното броење на печатите во пасошите на возачите, ќе ги елиминира возачите од товарните возила поради пречекорување на деновите на престој и ќе доведе до забрана за влез на териториите на тие земји за речиси сите возачи“, се вели во соопштението.

Тие исто така потсетуваат дека економијата на ЕУ во голема мера се потпира на нејзините производствени капацитети лоцирани во трети земји како Србија, Турција, Северна Македонија, Албанија, Црна Гора, а стоките, суровини, делови за автомобилската индустрија се транспортираат со камиони и возачи од тие земји. „Недостигот од професионални возачи во патниот транспорт веќе постои во голема мера, со воведувањето на овој систем EES ќе кулминира уште повеќе, а во период од четири до шест месеци речиси и да нема возачи кои ќе можат да превезуваат стока и со тоа ќе запре патниот транспорт на стоки“, предупредуваат од здружението.

Лансирањето на системот за влез и излез од Европската унија (ЕЕС), што беше најавено на 10 ноември, би можело повторно да биде одложено, поради неколку земји кои не се подготвени за овие промени, објавија деновиве европските медиуми. Бидејќи се работи за систем кој ќе собира биометриски податоци на оние кои ги преминуваат границите, одеднаш се поставува прашањето како овие процедури и евентуални одложувања ќе влијаат на посетителите, мигрантите и имиграциската политика. EES е дизајниран да ги поедностави граничните контроли со снимање биометриски податоци, вклучувајќи отпечатоци од прсти и препознавање на лицето, но се чини дека тоа не е толку едноставно за секого. Како што пренесува „Гардијан“, станува збор за најмалку три земји, пред се Белгија и Франција, кои нема да можат да ги воведат напредните системи што ги бара ЕЕС. Повеќето од членовите немаа забелешки и се согласија дека на овој начин ќе се подобри безбедноста, ќе се намали нелегалниот престој на луѓето и ќе се забрза граничната проверка. Системот се однесува на патници кои не се членки на ЕУ, како што се туристи или мигранти, како и граѓани на земји кои бараат виза, а нивните податоци ќе се чуваат околу пет години за идните патувања во регионот. Главниот приговор на некои европски земји е дека воведувањето на ЕЕС ќе доведе до подолго време на чекање на границите, особено затоа што на некои премини сигурно ќе бидат потребни детални проверки.

– Иако системот има за цел да ги забрза граничните премини во иднина, во периодот на приспособување може да има подолги редици на аеродромите и на копнените граници – пренесува „Гардијан“. Ова особено се однесува на популарните дестинации како што се Франција или Италија. Кога станува збор за долгорочни посетители, како што се оние кои доаѓаат на работа или студирање, EES предвидува подетални контроли. Земјите како Грција и Италија, низ чии граници минуваат многу мигранти, бараат дополнителна помош од другите членки за воспоставување на потребната технологија и инфраструктура за ЕЕС. За Унгарија и Холандија, кои сакаат поголема контрола врз сопствените системи за азил, овие одложувања би можеле да влијаат на идните преговори за имиграцијата во рамките на ЕУ. Најавеното одложување на лансирањето на системот за влез и излез (ЕЕС) покрена прашања за тоа дали ЕУ е подготвена да се вклучи во големо собирање биометриски податоци на своите граници, пишуваат европските медиуми.

ЕЕС е наменет за граѓани од 30 земји од Европската Унија и за патници на кои не им е потребна виза. Овој предлог е усвоен уште во 2017 година по неколку одложувања, а се однесува на патници кои планираат краток престој, не подолг од 90 дена во рок од шест месеци. При пристигнувањето на границата ќе бидат регистрирани името на патникот, типот на пасош, биометриските податоци како отпечатоци од прсти и фотографии од лицето, како и датумите и местата на влез и излез. Доброто е што формуларот што се пополнува еднаш ќе важи три години, при што патникот се проверува секогаш кога ќе ја премине границата. Претходно беше печат на пасош, но сега само се проверуваат податоците преку системот, така што при поднесување на личниот документ системот ја спојува апликацијата со податоците од пасошот. Системот EES е всушност првиот чекор кон воведувањето на вториот Европски систем за информации и овластување за патување (ETIAS), што ќе значи дека патниците од земјите кои имаат безвизен режим со ЕУ мора да аплицираат онлајн за дозвола за влез што ќе ги чини седум евра. Кон средината на идната година, кога ќе започне неговата имплементација, оваа процедура ќе треба да ја поминат граѓаните на повеќе од 60 земји.

Можеби ќе ве интересира

ТОВАРНИОТ СООБРАЌАЈ НА ТАБАНОВЦЕ ВО „ЛЕР“: поради реконстркции на инфраструктурата подолго се чека за излез од земјава

ТОВАРНИОТ СООБРАЌАЈ НА ТАБАНОВЦЕ ВО „ЛЕР“: поради реконстркции на инфраструктурата подолго се чека за излез од земјава

„Фер пазар за влез на нови странски инвестиции во обновливи енергетски капацитети“: Божиновска од конференција за чиста енергија

„Фер пазар за влез на нови странски инвестиции во обновливи енергетски капацитети“: Божиновска од конференција за чиста енергија

НОВИОТ ЕЛЕКТРИЧЕН ФОЛКСВАГЕН ЌЕ ЧИНИ 20 ИЛЈАДИ ЕВРА - позната фабрика има план за продажба на најновиот модел

НОВИОТ ЕЛЕКТРИЧЕН ФОЛКСВАГЕН ЌЕ ЧИНИ 20 ИЛЈАДИ ЕВРА - позната фабрика има план за продажба на најновиот модел

АКО НЕ СТЕ ПЛАТИЛЕ ДАНОК НА ИМОТ И ФИРМАРИНА, ГРАДОТ ЌЕ ВИ ЈА БЛОКИРА СМЕТКАТА: Градските власти излегоа со соопштение

АКО НЕ СТЕ ПЛАТИЛЕ ДАНОК НА ИМОТ И ФИРМАРИНА, ГРАДОТ ЌЕ ВИ ЈА БЛОКИРА СМЕТКАТА: Градските власти излегоа со соопштение

Димитриеска-Кочоска: Комерцијалните банки нема да земаат провизија за администрирање на унгарскиот заем

Димитриеска-Кочоска: Комерцијалните банки нема да земаат провизија за администрирање на унгарскиот заем

ЧЛЕН НА УПРАВЕН ОДБОР НА ФАРМАЦЕВТСКА КОМПАНИЈА ДОЈДЕ ДО 350 АКЦИИ - Коста Котески го зголемува акционерскиот пакет во „Реплек“

ЧЛЕН НА УПРАВЕН ОДБОР НА ФАРМАЦЕВТСКА КОМПАНИЈА ДОЈДЕ ДО 350 АКЦИИ - Коста Котески го зголемува акционерскиот пакет во „Реплек“

Енергетичар од Унгарија стана сопственик на најтрофејниот фудбалски клуб Вардар

Енергетичар од Унгарија стана сопственик на најтрофејниот фудбалски клуб Вардар

ИНТЕРВЈУ САШКО ДАЕВ: Нашите граѓани препознаваат квалитет, иновативност и стручност, затоа РЕХАУ Македонија ќе продолжи да расте

ИНТЕРВЈУ САШКО ДАЕВ: Нашите граѓани препознаваат квалитет, иновативност и стручност, затоа РЕХАУ Македонија ќе продолжи да расте

„Бехтел и Енка“ добил само еден аванс досега од државата

„Бехтел и Енка“ добил само еден аванс досега од државата