КОЈ Е КИНЕСКИОТ ФОКУС: Кинеската транспортна индустрија станува посилна, ги зајакнува глобалните синџири на снабдување
Објавено во: Економија 25 Ноември, 2023
Ченг Веидонг речиси три децении работи како возач на приколка во пристаништето Тијанџин. Со текот на годините, пристаништето и неговата работа се променија многу, со обука на роботи за транспорт со вештачка интелигенција, кои беа додадени како негови нови должности.
„Во минатото, вешт возач на приколка можеше да превезува само неколку стотици тони товар на ден. Денес, стоката од целиот свет може да се транспортира, товари и истовари многу поефикасно, благодарение на интелигентната конструкција на пристаништето“, рече Ченг.
Како дом на првиот паметен терминал со нула јаглерод во светот и демонстративна област на автономно возење, пристаништето Тијанџин одржува транспортна трговија со повеќе од 500 пристаништа во над 180 земји и региони, а неговата пропусност на товар и контејнери се рангира меѓу првите десет на глобално ниво.
Пристаништето Тијанџин е олицетворение на кинеската бродска индустрија. Овој динамичен сектор се карактеризира со иновации и подобрена ефикасност, кои помогнаа да се зајакнат глобалните индустриски синџири и да се промовира економскиот раст.
ПОВРЗУВАЊЕ НА СВЕТОТ
Меѓународната поморска индустрија Тијанџин Експо 2023 се одржа од четврток до сабота во општина Тијанџин во северна Кина за да го промовира развојот на глобалната бродска индустрија и поморската економија.
„Додека навлегуваме во иднината на превозот на овој влијателен собир, размислуваме и за импресивните достигнувања што ја позиционираа Кина во првите редови на поморскиот свет“, рече Џин Ју Чеонг, шеф на Балтичка Азија, преку видео врска.
Последното издание на Извештајот за развојниот индекс на меѓународниот бродски центар Ксинхуа-Балтик покажува дека поморските центри во регионот на Азија и Пацификот продолжиле да растат во текот на изминатата деценија.
Во текот на изминатите 10 години, центрите на меѓународната поморска индустрија претрпеа значителни промени, при што стоките, трговијата и капиталот постепено се движат кон исток, рече Хајао Ген, претседател на јапонската консултантска фирма Fenghai Technology Consulting Services Co., Ltd., Група на пристаништа.
Кинеските пристанишни градови како Шангај, Гуангжу и Кингдао сега се рангирани меѓу врвните меѓународни бродски центри, што придонесува за стабилноста на глобалните синџири на снабдување, рече експертот за изградба на пристаништа.
Шангајското пристаниште е рангирано на прво место по пропусност на контејнери 13 последователни години. До крајот на 2022 година, бројот на бродски рути кои минуваат низ пристаништето Нингбо Жоушан достигна 300, вклучувајќи 248 меѓународни линии.
„Во глобалниот трговски пејзаж кој брзо се развива, достигнувањата на Кина во транспортот го отвораат патот за иднината“, рече Џин Ју Чеонг.
КОРИСТ ЗА СВЕТОТ
Во зоната на пристаништето за слободна трговија Тијанџин Донџианг, штотуку пристигна контејнер со вино испратено од Италија. Виното ќе се продава низ Кина.
„Во 2017 година, воведовме само неколку палети од виното од овој бренд и решивме да „почекаме и да видиме“ како ќе реагира пазарот“, рече Мишел Ху, оперативен директор на Marquis (Tianjin) Trading Co., Ltd.
„Сега увезуваме неколку контејнери со италијанско вино секоја година“, рече Ху, додавајќи дека годините на промоција помогнаа да се подобри препознатливоста на потрошувачите за овој италијански бренд.
Говорејќи преку видео врска, кинескиот министер за трговија Ванг Вентао рече дека во последните години Кина направила солидни чекори во висококвалитетниот развој на надворешната трговија, рангирана на прво место во глобалната трговија со стоки шест последователни години. Поморската индустрија одигра важна улога.
Податоците покажаа дека кинеското пристаниште на карго и контејнерска пропусност се рангирани на прво место во светот многу последователни години. Во 2022 година, товарната пропусност на пристаништата во Кина достигна 15,69 милијарди тони, а пропусната моќ на контејнерите беше 296 милиони еквивалентни единици од дваесет стапки (TEU).
Покрај логистиката и трговијата, Кина спроведе длабинска глобална соработка низ целиот синџир на бродската индустрија, вклучително и глобална соработка со пристаништа, бродоградба и лизинг на бродови.
Како едно од најголемите транспортни претпријатија во светот, China COSCO Shipping Corporation Limited (COSCO Shipping) поседува над 1.300 бродови со комбиниран транспортен капацитет од 111 милиони тони мртва тежина, рангирана на прво место во светот. Глобалните бродски линии на компанијата покриваат повеќе од 1.500 пристаништа во 160 земји и региони, со годишен товарен волумен од 1,3 милијарди тони.
„Го направивме пристаништето Пиреја водечко контејнерско пристаниште во Европа. Со заеднички напори на менаџерскиот тим на COSCO Shipping, компанијата даде значаен придонес во локалната економија, култура, општество и финансии на Грција“, рече Ју Зенгганг, извршен претседател на COSCO shipping (Piraeus) Ports Ltd.
Јоргос Ксирадакис, претседател на Грчката асоцијација за финансии на бродови, рече дека многу грчки сопственици на бродови ги градат своите бродови во Кина, а во текот на последната деценија половина од грчките нови бродови биле изградени во Кина.
„Кина воведе голем број политики и мерки за непречен увоз и извоз на логистика, олеснување на прекуграничната трговија и иновации во развојот на надворешната трговија, обезбедувајќи стабилен поттик за светската економија“, рече Лианг Фенг, вонреден професор на Универзитетот Нанкаи.
Извор: XinhuaФото: Принтскрин
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.