КОВИД КРИЗА: Поскапувања и измами, на што се жалеле потрошувачите?
Објавено во: Македонија, Корона Вирус 23 Септември, 2020
Откако почна Ковид кризата во земјава имало бројни поплаки од граѓаните во Организацијата за заштита на потрошувачи.
Дел од нив се однесувале за поскапувања на одредени производи, а другите се за измами и нејасностии во однос на користење на услуги. Граѓаните се жалеле за поскапување на храна, маски и ракавици.
„Во периодот од почетокот на Ковид-19 кризата, зголемен број на поплаки од страна на потрошувачите се бележи кај откажувањето на туристичките аранжмани односно давањето на ваучери од страна на операторите кои според Уредбата на Владата на Р.С. Македонија предизвикаа недоразбирања кога и под кои услови може да се искористат истите. Бројот на поплаки во тој период (01-06.2020) беа накаде околу 130 или 20% од вкупниот број на поплаки. Во истиот период беа зголемени и поплаките на онлајн продажбата, односно пристигнаа околу 100 поплаки или 10% од вкупниот број на поднесени поплаки каде што потрошувачите се жалеа на измамата од страна на Фејзбук трговците кои на потрошувачите им продаваа производи без фискална сметка односно без можност за замена на неисправен производ или производ со несоодветна големина. Во делот на зголемени цени на заштитна опрема (маски и ракавици) и зеленчук (ѓумбир, лимони) имаше само во месец март и тие беа во незначителен број“, соопштуваат од Организацијата за заштита на потрошувачи.
Но, имало и поплаки кои не се поврзани со пандемијата и новонастаната ситуација.
„Организацијата за заштита на потрошувачите на Македонија од почетокот на пандемијата работеше вообичаено, само што беа изолирани личните контакти со потрошувачите и во споменатиот период има примено вкупно 1.143 поплаки на ниво на целата држава, од кои само 30-33% беа во врска со пандемијата Ковид – 19“, додаваат оттаму.
Од март месец Македонија се бори со пандемијата на коронавирусот, и таа уште не стивнува.
Допрва се очекува лошо сценарио оваа есен кога ќе се појави и сезонскиот грип.
Досега над 700 луѓе во Македонија починаа од коронавирусот.
Сања Атанасовска* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.