ОВАА КОМПАНИЈА ВО ЈУГОСЛАВИЈА ИМАЛА НАД 13 ИЛЈАДИ РАБОТНИЦИ: Нивните производи се користат и денес
Објавено во: Економија, Балкан 05 Септември, 2024
Од педесеттите до осумдесеттите години на минатиот век, Југославија од заостаната аграрна земја се претвори во развиена индустриска земја за неколку кратки децении. Милиони граѓани од селата се преселиле во градовите за да работат во новоотворените фирми, во кои тогаш биле вработени илјадници, па и десетици илјади луѓе.
На YouTube каналот Croatia Today е објавено видео од два дела, кое зборува за најуспешните компании во поранешна Југославија.
Според авторот на видеото, една од тие компании е Југопластика, која била една од многу силните компании за време на поранешна Југославија. Основана е во 1952 година во Сплит, како компанија во општествена сопственост за производство на пластика и текстилни производи.
Производство за западниот пазар
Покрај четири фабрики или работни организации, како што тогаш се нарекуваше, Југопластика имаше фабрика на влезот во Солин, некогаш позната работна организација наречена Аутоделови, денес АД Пластик - единствениот погон на оваа компанија што преживеа денес. Имаше погони низ цела Далмација, што ја направи Југопластика, поточно нејзиниот тогашен директор Динко Кузманиќ, креатор на единствена економска политика за развој на Далмација.
Во фабриките за облека во Сињ биле вработени 500 работници, додека во фабриките за чевли во Задар и Бенковац имало околу 1.000 работници. Фабриката од Бенковац произведуваше исклучиво за западниот пазар, пренесува Дневно.хр.
Фабриката од Бенковац беше позната по производството на облека во соработка со водечките европски брендови за спортска облека, како што се Адидас и францускиот Рондин. Во тоа време Југопластика произведуваше 4,5 милиони спортски чанти за Адидас годишно.
Производство на делови за Citroen и Renault
Фабриката за автоделови Солин произведуваше делови за фабриката за автомобили Застава, за Цитроен, Рено, за германскиот Фолксваген, руската Лада, како и за италијанскиот Фиат.
Во Стари Град на Хвар имало 200 работници кои произведувале пластични копчиња, додека во Макарска биле отворени погони за производство на ПВЦ пластични профили каде работеле приближно 300 работници.
Од близу 13.000 работници на Југопластика, дури десет илјади работеа директно во производството, во создавањето на нови материјални вредности. Апсолутно сите погони Југопластика имаа свои ресторани, а рестораните тогаш нудеа и храна за дијабетичари. Во доверливите огласи често ќе најдете производи на оваа компанија кои се користат и денес.
Телеграф.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.