Планот на Нетфликс да го купи Ворнер Брос. ја фрла театарската индустрија во превирања
Објавено во: Економија 06 Декември, 2025 06:00
Операторите на кино сали во петокот се разбудија за можноста за нов светски поредок.
Нетфликс и Ворнер Брос. Дискавери објавија договор за стриминг гигантот за купување на филмското студио и стриминг услугата на WBD, ставајќи крај на повеќемесечниот процес на лицитирање во кој Paramount Skydance и Comcast исто така се натпреваруваа за средствата.
Со Нетфликс како победник, изложувачите се во паника.
За разлика од традиционалните филмски студија, стримерот не се придржуваше до конвенционалната кино дистрибуција, и постојат стравувања дека би можеле да дојдат големи промени во индустријата која сè уште се бори по пандемијата.
„Не е тајна дека ова беше веројатно најмалку посакуваниот исход за многу сопственици на кино сали“, рече Шон Робинс, директор за аналитика во Fandango и основач на Box Office Theory. „Нема два начина да се избегне тоа. Ова може да биде еден од најзначајните денови во историјата на бизнисот, но сепак може да биде конструктивен за киното ако Netflix ги почитува раните индикации дека ќе го задржи театарскиот бизнис модел на Warner Bros. и ќе се потпре на оние уникатни предности кои не можат да се реплицираат на стриминг платформата.“
Cinema United, најголемото светско здружение за изложбена трговија, во петокот наутро излезе силно против продажбата на средствата на WBD на Netflix.
„Предложеното преземање на Warner Bros. од страна на Netflix претставува невидена закана за глобалниот изложбен бизнис“, рече извршниот директор Мајкл О’Лири во изјава. „Негативното влијание на ова преземање ќе влијае на кината од најголемите кругови до независните кино-сали со еден екран во малите градови во Соединетите Држави и низ целиот свет.“
Половина дузина оператори на кино-сали кои разговараа со CNBC споделија загриженост дека преземањето на WBD од страна на Netflix ќе доведе до значителен пад на бројот на филмови што се достапни за кината годишно и, според тоа, ќе ја погоди годишната продажба на билети на билетарниците.
„Наведениот бизнис модел на Нетфликс не поддржува театарски претстави. Всушност, спротивното е“, рече О’Лири.
Синема Јунајтед изјави дека договорот „би ризикувал отстранување на 25% од годишните домашни кино благајни“, ставајќи ги во опасност помалите кино синџири и независните кина, особено.
„Ќе ги искористиме сите можни лостови бидејќи сметаме дека договор од ваков обем и потенцијалното влијание што ќе го има е нешто што секој што има регулаторни и надзорни овластувања треба внимателно да го разгледа“, рече О’Лири во петокот во емисијата „Squawk on the Street“ на CNBC. „Значи, веќе разговаравме со луѓе на федерално ниво, на државно ниво и на меѓународно ниво бидејќи ова е значајна, значајна закана, веруваме, за долгорочната одржливост на театарската изложба.“
И „Синема Јунајтед“ не е единствената група што е загрижена за иднината на индустријата доколку договорот со Netflix биде одобрен.
Колектив од врвни играчи во индустријата испрати отворено писмо до Конгресот во кое детално ги опишува потенцијалните економски и институционални последици што би можеле да се појават доколку спојувањето се реализира.
Во писмото, објавено од „Варајати“, се наведува дека „Нетфликс“ „ефикасно ќе држи јамка околу театарскиот пазар“ и би можел да го промени влијанието на кино филмовите и да ги намали лиценцирачките такси што се плаќаат во пост-кино прозорците.
Неизвесна иднина
Неколку изложувачи изјавија за CNBC дека се плашат дека договорот помеѓу WBD и Netflix ќе резултира со помалку кино-продукции, а уште пократки кино-прозорци за потенцијални големи продукции.
Консолидацијата во студискиот простор е растечки проблем за театарската индустрија во последниве години. Кога студијата се спојуваат, тие обично го намалуваат бројот на филмови што ги продуцираат, нешто што индустријата го виде од прва рака кога Дизни го купи 20th Century Fox во 2019 година.
Театарскиот бизнис се мачеше во последните години од прекините на продукцијата поврзани со пандемијата, како и од двојните штрајкови на работниците што ги запреа снимањата на филмови и ги одложија филмските продукции. Индустријата сè уште не се вратила на бројките на продукции пред пандемијата или продажбата на билети на бокс-офисот, а постојат и загрижености дека тоа никогаш нема да се случи.
„Ако погледнете историски, кога старите студија се апсорбираат од други субјекти, дури и во случај кога тие други субјекти се исто така стари студија, количината на филмови произведени за кино-дистрибуција се намалува“, изјави О’Лири за CNBC во петокот.
Ко-извршниот директор на Netflix, Тед Сарандос, изјави за време на телефонскиот повик со инвеститори во петокот наутро по објавувањето на договорот дека планираните изданија на Warner Bros. „ќе продолжат да се прикажуваат во кината преку Warner Bros.“.
Сарандос не планира да ги промени сегашните деловни практики на WBD, изјави лице запознаено со ова прашање за CNBC, зборувајќи под услов на анонимност за да разговара за приватни разговори. Сепак, тој планира да се сретне со сопствениците на кината во обид да ги смири сите загрижености и да ја објасни својата визија дека филмовите треба да имаат пократки ексклузивни кино-простори, рече лицето.
За изложувачите, намалувањето на кино-просторите претставува голема закана.
Пред пандемијата, филмовите обично се прикажуваа во кината помеѓу 70 и 90 дена пред да влезат на домашниот пазар. По затворањето поради Ковид, студијата и кината ги преговараа овие услови, а просечниот прозорец се намали на 30 до 45 дена.
Сепак, Нетфликс никогаш не ги следеше овие упатства. Компанијата долго време сметаше дека нејзината содржина е наменета за нејзините претплатници на стриминг и затоа треба да им се достави дома, преку услугата, што е можно поскоро.
Ако Нетфликс издаде филм во кината, тоа обично е само за минималниот услов да биде подобен за натпревар за награди или за викенд-претстојувања како еднократни настани.
Кога Нетфликс оди во кината, не ги објавува јавно бројките од кино-благајните. Тоа ги натера аналитичарите од индустријата да се прашуваат дали компанијата ќе продолжи со транспарентноста на WBD кога станува збор за продажба на билети откако ќе се финализира договорот.
„Оваа година објавивме околу 30 филмови во кината, така што не е како да имаме ваков отпор кон филмовите во кината“, рече Сарандос за време на повикот до инвеститорите во петокот. „Мојот отпор е главно поради фактот што се долгите ексклузивни рокови, за кои не мислиме дека се толку погодни за потрошувачите.“
„Филмовите на Netflix ќе ги преземат истите чекори што ги имаат, што значи дека некои од нив имаат кратка проекција во кината однапред, но нашата примарна цел е да им донесеме филмови од прва проекција на нашите членови, бидејќи тоа е она што го бараат“, рече тој.
Секако, таа стратегија би можела да се промени во наредните години.
Алиша Рис, аналитичарка во Wedbush, истакна во истражувачка белешка во петокот дека распоредот за кино-салите е веќе договорен до 2029 година.
„Значи, секој купувач би морал да ги почитува тие договори со прикажување на закажаните филмови на WBD во кината најмалку во следните четири години“, напиша Рис.
Еден оператор на синџир кина, кој зборуваше под услов на анонимност за да сподели искрени мисли, за CNBC изјави: „Сè што можат да направат изложбите е да веруваат на Netflix на збор“.
„Во договорот тие ветија дека ќе продолжат да објавуваат стари наслови на WB во кината“, рече операторот. „Сега, дали тоа значи со еднонеделен прозорец, четиринеделен прозорец или без прозорец? Netflix прво ќе мора дијаметрално да ја промени својата корпоративна филозофија за стриминг. Само треба да почекаме да видиме. Не е баш најдобро за изложби“.
Си-Ен-Би-Си* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:
Можеби ќе ве интересира
Директорот на НИС им се обрати на вработените: Еве што се случува со продажбата на компанијата
ДО КОГА МОЖЕ ДА ИЗДРЖИ СРБИЈА? Вучиќ за ситуацијата со НИС: Сигурен сум дека Русите ќе се договорат
ПО ИНЦИДЕНТОТ СО ТУРЦИ ВО ПОДГОРИЦА: Во ноември, секој ден се затвораше по една турска компанија
Цената на кафето расте, но луѓето не се откажуваат од својот омилен напиток
Како да се одреди вистинската плата за новoто работно место?
Германија тоне во најлошата криза од 1945 година, индустријата се соочува со проблеми
Цени во најсеверната продавница во светот, поевтино е од САД
Хрвати се иселиле во Полска, тврдат дека земјата е драстично подобра од Хрватска
Обидот за увоз на берачи од Бангладеш и Пакистан не успеа во соседството





