ПРОБЛЕМИТЕ НА ГЕНЕРАЦИЈАТА „Z“: Стрес, плата, осаменост-Еве што ја мачи младата деловна популација
Објавено во: Економија 22 Мај, 2023
Истражувањето на Deloitte „Millennials and Generation Z 2023“ открива дека стресот, платата, осаменоста, недоволното постигнување се меѓу главните проблеми со кои се соочува генерацијата Z на работа денес.
Во своето дванаесетто издание, истражувањето ги собра ставовите на повеќе од 22.000 испитаници, од генерацијата Z и милениумците во 44 земји. Нивните одговори откриваат дека иако признаваат дека има некои позитивни промени во последните неколку години, сепак се многу загрижени за својата иднина.
Извештајот ја нагласува тековната загриженост за личните финансии, климатските промени и менталното здравје и ги испитува променливите ставови на членовите на овие генерации кон работата.
Генералот Zers и Millennials би сакале нивните работни места да нудат повеќе можности за напредување на вработените со скратено работно време, повеќе работа со скратено работно време воопшто и флексибилност да работат модерни часови. дводневна работна недела).
Признавајќи го напредокот што работодавачите го постигнаа во последните години, испитаниците сметаат дека има уште повеќе да се направи. И тие се загрижени дека моментумот ќе запре додека бизнисите не се справат со надворешните предизвици како што се економската несигурност и влијанието на војната во Украина. Трошоците за живот остануваат главна грижа, а економската несигурност ја нарушува способноста на испитаниците да ја планираат својата иднина.
Околу шест од 10 членови на генерацијата Z и две третини од милениумците мислат дека економијата ќе се влоши или ќе остане иста во нивната земја во наредните години. Меѓу нив, многумина мислат дека ќе биде потешко или невозможно да се побара покачување или унапредување, да се добие нова работа или да се побара поголема флексибилност на работа. Нивните економски грижи, исто така, влијаат на нивната способност да ја планираат својата иднина на лично ниво, при што многумина велат дека ќе биде потешко или невозможно да се купи стан/куќа или да се основа семејство.
Генерал Z и Millennials продолжуваат да ги наведуваат трошоците за живот како нивна главна социјална грижа, пред невработеноста и климатските промени. Повеќе од половина од Gen Z (51%) и Millennials (52%) велат дека живеат од плата до плата (за пет проценти од 2022 година).
И покрај нивната желба за подобра рамнотежа помеѓу работата и животот и можноста да се намалат работните часови, многу членови на Gen Z (46%) и милениумци (37%) зазедоа друга работа или работа со полно работно време. крај до крај. Најдобрите споредни бизниси продаваат производи или услуги преку Интернет, извршуваат краткорочни споредни работи како што се испорака на храна или апликации за споделување возење, создавајќи уметнички медиумски амбиции. Додека социјалните медиуми некои ги гледаат како извор на приход, тие исто така ја влошуваат финансиската вознемиреност - 51% од Gen Zers и 43% од милениумците велат дека социјалните мрежи ги наведуваат да купуваат работи што не можат да си ги дозволат.
Стрес и притисок
Речиси половина од генералот Зерс (46%) и четворица од 10 милениумци (39%) велат дека се под стрес цело или поголемиот дел од времето, а нивото на стрес е уште повисоко кај жените, етничките малцинства и лицата со попреченост. Покрај грижата за нивните лични финансии и благосостојбата на нивните пријатели и семејството, неповолната рамнотежа помеѓу работата и животот и големиот обем на работа придонесуваат за нивното ниво на стрес.
Испитаниците се борат да не ја донесат работата дома, при што 23% од Gen Zers и 30% од Millennials изјавиле дека одговараат на деловни е-пошта надвор од работното време најмалку пет дена во неделата. Овие притисоци на работното место може да бидат и причина за повисок степен на исцрпеност во споредба со минатата година.
Социјалните мрежи, исто така, влијаат на нивната благосостојба и општа состојба, што прави приближно четири од 10 членови на генерацијата Z и милениумците да се чувствуваат осамено и недоволно успешни. Сепак, повеќе од половина од испитаниците од двете генерации велат дека пристапот до ресурсите за ментално здравје станал полесен поради социјалните мрежи и дека социјалните медиуми имаат севкупно позитивно влијание врз нивните животи - особено ако се има предвид способноста да се поврзат со пријателите, семејството и социјалните движења .
Одговорноста и грижата за другите се исто така важен фактор - повеќе од една третина од Gen Zers (34%) и четири од 10 милениумци (39%) се грижат за децата и родителите или постарите роднини на дневна или периодична основа. И додека генералот Z има помала веројатност од милениумците да имаат секојдневни обврски за грижа за децата, тие се малку поверојатно да се грижат за родителите или постарите роднини. Повеќе од четири од секои 10 испитаници од двете генерации изјавиле дека овие обврски имаат значително влијание врз нивното ментално здравје.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.