24 Април, 2024
0.0237

Рено и Нисан целосно ја презедоа руската автомобилска индустрија

Објавено во: Анализа 04 Јануари, 2013

Добивај вести на Viber

Пред неколку дена беше потпишан исклучително важен меѓународен договор со кој е целосно завршено преземањето на досегашната руска автомобилска компанија од страна на големите меѓународни производители на автомобили. Имено, големата автомобилска мултинационална компанија се состои од францускиот Рено и јапонскиот Нисан кои потпишаа договор со рускиот гигант во автомобилската компанија „Avtovaz“ , врз основа на кој раководството на фабриката сега го преземаат француски и јапонски менаџери. „AvtoVAZ“ има фабрика во Toљатиграду, млад град кој беше изграден кон крајот на шеесеттите години само за да ги смести работниците ангажирани во фабриката изградена во соработка со советската држава и италијанската компанија ФИАТ. Во овој град со децении беа произведувани најпопуларните возила во Советскиот сојуз, а подоцна и рускиот патнички автомобил Лада. Нејзиното производство беше прекината минатата пролет. Пред тоа, во странски раце падна и вториот по големина руски автомобилски гигант,  компанијата Горки, која се наоѓа во Нижни Новгород, исто така на реката Волга, каде што се произведуваше вториот најпознат  советски модел Волга. Оваа компанија, во најголем дел ја презеде автомобилскиот гигант од САД, Џенерал Моторс, кој почна со производство на својот модел „Aveo“. Но, како и во „Avtovaz“ ова не е единствената странска компанија која ги прави своите нови модели во реновирана и модернизирана стара советска фабрика. Во поранешната компанија Горки, простор за производство најдоа и германските компании Фолксваген и Мерцедес, кои овде ги произведуваат своите автомобили. Исто така и во „Autovaz“ дел од огромниот простор на  поранешната фабрика беше преземена од Џенерал Моторс. Динамичен пазар Сето ова укажува дека автомобилските компании имаат голем интерес кои да се шират на рускиот автомобилски пазар, кој е еден од најдинамичните во светот. Во Русија постојано расте продажбата на автомобили, главно од средната класа модели. Се верува дека 2014 година Русија ќе ја претекне Германија во продадени автомобили, така што ќе стане најголемиот европски автомобилски пазар. Нисан, Рено, Фолксваген и Џенерал Моторс сега се натпреваруваат кој ќе го окупира поголемиот дел од пазарот, каде сите овие компании очекуваат голем профит и се подготвени да инвестираат. Само Џенерал Моторс во текот на следните пет години сака да инвестира во развојот на своите производство на автомобили во Русија над една милијарда долари, а се верува дека со вакви инвестиции ќе влезат и другите странски компании. Беа направени планови за изградба на фабрика во Русија, која по неколку години ќе биде во можност да испорача 350 илјади автомобили годишно, на колку што се проценува целокупната потреба на рускиот пазар. Дека Русија е интересен пазар кој сигурно ќе расте покажува и статистиката. Денес во Русија на 1000 жители има 250 автомобили, со што Русија се наоѓа некаде помеѓу високо развиените западни земји и големите азиски земји во развој. Во САД, на пример на илјада жители има 643 автомобили, 515 во Германија, 49 во Кина или пак само 11 автомобили на 1000 жители во Индија. Отворање на пазарот Неколку фактори придонесоа за оваа состојба. Прво, иако претходно во Русија поради административни бариери и високи царини не се продаваа многу европските брендови, тие во Русија секогаш биле популарни и почитувани, главно поради квалитетот. Кога се отвори рускиот пазар, тие брзо го најдоа своето место на пазарот. Во почетокот стануваше збор за класичен увоз, но со текот на времето, странските производители заклучија дека повеќе им се исплатува да производуваат и монтираат  Русија поради поевтините трошоци, но и  квалификуваните работници кои имаат искуство во постоечките руски и советски автомобилски фабрики. Со текот на годините, странските компании отворија нови погони, но најатрактивно за нив беше преземањето на веќе постоечките фабрики заедно со работниците. Кога либерализираше продажбата на странски возила, продажбата на домашните Лада, Волга и други руски модели значително се намали, првенствено затоа шторуските модели не беа во можност да се натпреваруваат со странските во делот на дизајнот,  комфорот и секако сигурноста. Руски производители брзо ги губеа на пазарите, затоа што се покажа дека не се конкурентни на странците. Ова доведе до целосен колапс на руското производството на класични модели, по што странците сега го контролираат целата производство на автомобили во Русија, што е речиси уникатна ситуација кога станува збор за руската индустрија. Се проценува дека во моментов, во Русија странските производители на автомобили имаат околу 250 погони.