26 Април, 2024
0.0257

САД и Глобализацијата…

Објавено во: Анализа 06 Април, 2013

Добивај вести на Viber

САД се веројатно кај секој од нас симбол на глобализацијата. Капитализмот и глобализацијата одат рака под рака, па така логично е да претпоставиме дека САД се лидери на овој процес во светот. Еве и неколку интересни факти на ова поле: -Кока Кола е толку многу раширена низ светот, што разни хуманитарни организации бараат да ја користат нејзината мрежа со цел да дистрибуираат помош населението на погодените земји -Мекдоналдс е еден од најпознатите брендови во светот  кој го во неверојатни 122 земји. Дури и постои теорија дека земјите каде има Мек не влегуваат во војна. Не сме ја провериле но ова може да е малку претерано -Вол Март е најголемиот недржавен вработувач во светот. Единствено повеќе луѓе работат во Американската и Кинеската армија Заклучок? Америка мора да е добра во Глобализацијата. Или не? Според податоците кои ќе ви ги презентираме одговорот е НЕ. Еве и зошто: -Растечките пазари произведуваат 36% од се што се прави во светот - Во растечките пазари живеат 82% од претплатниците на мобилни телефони - 46% од светската трговија на мало се случува во растечките пазари - Овие пазари се најголеми потрошувачи на нафта и железо - 52% од продадените возила во светот се продаваат на овие пазари И уште еден интересен податок е дека 100те најголеми фирми на западот остваруваат 17% од нивните проходи на растечките пазари, што би рекло ги користат птенцијалите кои тие ги нудат, додека америнаските фирми остваруваат само 7% од нивните приходи од тој дел на светот. Сепак има причина за ова. Пред се Америка е огромна земја која е потрошувачки настроена. Со најголем БДП во светот и со големина од 300 милиони жители, нема толкава потреба да се отвара кон светот, од аспект на барање на нови пазари. Втората причина е што според некои економисти амерканските компании прават стандардизирани производи за цел свет, што некогаш не е добро. За разлика од американците велат дека на пример кога настапувате во Бразил ви треба стратегија само за одреден дел од Бразил. Американците се научени да прават стратегија за цела држава. И третата причина е дека САД немале колонии. Поради тоа низ времето не успеале да воспостават трговски односи како што на пример Франција и Британија имаат со Азија и Африка.