25 Ноември, 2024
0.0340

СУДБОНОСНА ОДЛУКА НА ВАШИНГТОН: Денеска започнува големиот конфликт меѓу САД и Кина, како ова ќе се одрази на светот?!

Објавено во: Економија 14 Мај, 2024

Добивај вести на Viber

Ветровите се вртат на запад. Досега се буткаше приказната дека потребно е што поскоро да се премине кај речиси сите видови транспорт на е-возење за да се спасиме од климатските промени. Но, последните неколку недели променија сè.

Тоа е целосен пресврт во споредба со пред само неколку месеци. Белата куќа објави царини од 102,5 отсто за кинеските електрични возила.

Досега, планот за транзиција кон е-возила ни беше претставен од највисоките нивоа како еден од најважните делови на пошироката климатска агенда, која на национално ниво буквално почна да опишува и пропишува што мора да правиме за да се спречи климатска катаклизма.

Најважните актери во западната климатска агенда се секако ОН, институциите на ЕУ, големите членки на ЕУ и САД.

И сега добиваме многу јасна порака од САД дека ниту една климатска агенда, дури ни плановите за забрзана општа електрификација на сообраќајот, не се важни доколку ги загрозат американските економски интереси. Белата куќа де факто, избирајќи меѓу глобалните климатски цели и американските економски интереси, ги избра американските економски интереси.

Излегува дека човештвото има очајна потреба од понапредни е-возила што е можно поскоро, но САД се подготвени да воведат царина од 100 отсто за увоз на е-автомобили од Кина, што значи дека апсолутно не им е грижа за нивната одлука ќе ја успори климатската агенда, кои во одредени политички моменти ја подигнаа на ниво на идеологија/религија.

Според Волстрит журнал и низа други медиуми, администрацијата на Бајден има намера во следните неколку дена да ги зголеми четирикратните тарифи за кинеските автомобили од сегашните 25 отсто. Според најавите на ВСЈ, официјалното објавување на новите тарифи треба да биде денеска, 14 мај. А посебен проблем е што новите царини нема да важат само за е-возилата, туку и за голем број „зелени производи“ кои кинеската индустрија ги произведува со многу побрзо темпо и со значително пониски цени од американските производители.

- Повеќе царини, кои претставниците на администрацијата на Бајден се подготвуваат да ги објават во вторник, ќе ги погодат и критичните минерали, соларните производи и батериите со потекло од Кина... Одлуката доаѓа на крајот од повеќегодишниот преглед на тарифите наметнати од поранешниот претседател Доналд Трамп за околу 300 стоки, милијарди долари од официјални лица, е конкретно фокусиран на електрични возила и се очекува да ја зголеми царината на околу 25 отсто - велат запознаени со ситуацијата. Постоечката царина од 25 отсто за кинеските електрични возила досега практично го запре увозот на тие модели, кои често се поевтини од автомобилите произведени на Запад. Претставниците на администрацијата на Бајден, производителите на автомобили и некои пратеници се загрижени дека дури и тоа нема да биде доволно за обемот на кинеското производство.

Ако Врховниот суд тврди дека оние кои одлучуваат за висината на тарифите за увоз на автомобили веруваат дека ниту драконските царини од 100 отсто нема да бидат доволни за да се запре увозот на поевтини кинески автомобили, прашање е дали Белата куќа сака каква било форма на слободна трговија воопшто да преживее со Кина.

Крајот на глобалната трговија

Затоа, воведувањето царини од 100 отсто не е само политичка порака до Кина, туку можеби и крај на глобалната трговија каква што ја знаеме, продолжување на продлабочувањето на глобалниот геополитички конфликт (кој и онака отиде предалеку), а можеби и почеток на глобална трговска војна со непредвидливи последици, кои секако нема да бидат само од економска природа. Кинеските производители на опрема, соларни и електронски возила имаа огромни инвестиции во сегментот на нов производ, сметаа на епохалниот раст на светската побарувачка, а сега од еден од најважните пазари добиваат порака дека се непожелни. И од партнерите во глобалната климатска агенда, иако можат да обезбедат поевтино производство.

Многу е чудно што стратегијата на Белата куќа, според која зелената агенда не е важна ако поевтината е-иднина доаѓа од Кина, не предизвикува пожестока полемика во самата Америка. Имено, најважните американски политички институции лансираа цела низа прописи кои пропишуваа како ќе изгледа иднината. Тие рекоа дека практично за само 11-12 години, сметајќи од овој момент, речиси целиот транспорт треба да стане електричен, а сега ни велат дека оваа иднина де факто ќе мора да биде двојно поскапа бидејќи не смее да се увезуваат поевтини решенија од Кина. Станува збор за една од најважните економски и политички одлуки во историјата.

Што велат експертите?

Експертите како Вилијам Нордхаус, еден од добитниците на Нобеловата награда за економија за 2018 година за неговата пионерска работа за влијанието на економијата врз климатските промени, сега тврдат дека напорите за исполнување на климатските цели на ОН може да го направат човештвото посиромашно отколку да не правиме ништо.

Во исто време, гледаме голем број западни автомобилски компании со високи амбиции кои се борат со судбината. Во Форд не знаат дали се радуваат поради забавувањето на побарувачката на е-возила, но најавија значително намалување на производството на нивните е-камиони, што го најавија како зделка на векот, но сега бележат нереална загуба од 100.000 долари на секоја единица. Иако се многу поскапи од кинеската конкуренција! Тесла како компанија минува низ невидена драма обележана со лансирање на многу различни наративи за иднината на компанијата, влошени деловни резултати, масовни отпуштања, затворање на фабриката за развој на мрежа на станици за е-полнење, но и постојано повторување на барањето на Илон Маск да му биде исплатена награда од околу 56 милијарди долари. Траекторијата на цената на акциите на Tesla оваа година е река од бездна.

Слични најави за царини за поевтини кинески возила имаше и шефицата на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, жена која уште од почетокот на својот мандат инсистираше ЕУ да копира различни американски стратегии и потези, дури и кога тоа не е јасно кои се европските интереси.

Климатската програма на ОН се претвора во глобален хаос.

Извор: „Ало.рс“

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.

Можеби ќе ве интересира

„НОВА ЕНЕРГЕТСКА КРИЗА ВО ЕВРОПА“: Се намалија испораките на гас, цените рипнаа за 45 проценти

„НОВА ЕНЕРГЕТСКА КРИЗА ВО ЕВРОПА“: Се намалија испораките на гас, цените рипнаа за 45 проценти

НАЈНИСКО НИВО ЗА ДВЕ ГОДИНИ: Се намали вредноста на еврото во однос на доларот

НАЈНИСКО НИВО ЗА ДВЕ ГОДИНИ: Се намали вредноста на еврото во однос на доларот

МИЦКОСКИ: Договорена е каматна стапка од 1,95 отсто, до три години грејс период и до 15 години рок на отплата за компаниите

МИЦКОСКИ: Договорена е каматна стапка од 1,95 отсто, до три години грејс период и до 15 години рок на отплата за компаниите

ПОСКАПЕ ЗЛАТОТО: Расте и цената на среброто

ПОСКАПЕ ЗЛАТОТО: Расте и цената на среброто

НАЈВИСОКИ ПЛАТИ ВО МАКЕДОНИЈА: Кои сектори се на врвот?

НАЈВИСОКИ ПЛАТИ ВО МАКЕДОНИЈА: Кои сектори се на врвот?

Вицегувернерката Нацевска на состанок на вицегувернерите од Западен Балкан за пристапниот процес кон СЕПА

Вицегувернерката Нацевска на состанок на вицегувернерите од Западен Балкан за пристапниот процес кон СЕПА

МЕГАПРОЕКТ КОЈ ЈА МЕНУВА СЛИКАТА НА ЦЕЛИОТ КОНТИНЕНТ: Вреди 3,1 милијарди долари, го изградија Турците

МЕГАПРОЕКТ КОЈ ЈА МЕНУВА СЛИКАТА НА ЦЕЛИОТ КОНТИНЕНТ: Вреди 3,1 милијарди долари, го изградија Турците

КОЛКУ Е СЕГА БОГАТ МИСТЕРИОЗНИОТ КРЕАТОР НА БИТКОИНОТ, САТОШИ НАКАМОТО? Првиот „рудар“ престанал да копа во 2010 година

КОЛКУ Е СЕГА БОГАТ МИСТЕРИОЗНИОТ КРЕАТОР НА БИТКОИНОТ, САТОШИ НАКАМОТО? Првиот „рудар“ престанал да копа во 2010 година

ОД САМОУК ИНЖЕНЕР ДО НАЈНОВ МИЛИЈАРДЕР ВО ВСЕЛЕНСКАТА ИНДУСТРИЈА: Станува опасна конкуренција на Илон Маск

ОД САМОУК ИНЖЕНЕР ДО НАЈНОВ МИЛИЈАРДЕР ВО ВСЕЛЕНСКАТА ИНДУСТРИЈА: Станува опасна конкуренција на Илон Маск