12 Мај, 2025
0.0311

СУПЕРБРЗО МЕТРО ЌЕ ЈА ПОВРЗУВА ЕВРОПА: Еден коридор ќе поминува во соседството, еве во која земја

Објавено во: Економија 23 Април, 2025 06:30

Добивај вести на Viber

Пред неколку дена беа откриени плановите за супербрза железничка мрежа наречена „Тубе за Европа“, која може целосно да го промени начинот на кој патуваме низ Стариот континент. Користењето на овие возови во форма на метро значително ќе го скрати времето на патување до главните европски дестинации и ќе овозможи полетување од британските градови – Лондон, Ливерпул, Глазгов и Белфаст, пренесува Политика.

– Планот Starline, неговата визија, истражување и оркестрација, беше развиен од тинк-тенкот 21-ва Европа. Работиме со најдобрите европски умови за да дизајнираме дизајни кои поттикнуваат разговори и инспирираат оптимизам за следното поглавје на континентот. Дизајнот е дизајниран во соработка со Bakken & Bæck, технолошки дизајн студио специјализирано за дигитални производи, идентитет на бренд и иновации ориентирани кон иднината. Со канцеларии во Осло, Амстердам, Бон, Лондон и Барселона, тие соработуваа со Culte Commune во Париз за дизајнот. Планот Starline се заснова на експертски увид во мобилноста, инфраструктурата и европската политика, обезбедувајќи одржлива рамка, а не само визија – се наведува на официјалната веб-страница на споменатата компанија.

Проектот е претставен првенствено како иновативно решение за подобрување на железничкиот транспорт низ Европа, но други информации и детали за точната локација или можен настан на кој првпат ќе биде претставен овој концепт се уште не се достапни.

Како што наведува компанијата во описот, проектот Starline ветува брзина на возот до 400 километри на час, со неверојатно скратување на патувањето – од Хелсинки до Берлин, на пример, за само три часа, додека денес оваа рута трае цел ден. Слично на тоа, патувањето меѓу Киев и Берлин, кое традиционално е ноќно патување, би станало „беспрекорна врска“.

Планот предвидува поврзување на сите европски земји, вклучително и Обединетото Кралство и Ирска, како и секоја европска земја да има најмалку една железничка станица, со мрежата да ги покрива сите делови на Европа, од Португалија до Турција и Украина.

Железничките станици на оваа нова мрежа би биле културни центри и би биле лоцирани надвор од градските центри. Овие станици, според планот, ќе бидат активни јавни простори со културни објекти, плоштади и настани, со што ќе станат дестинации сами по себе.

Визуелниот идентитет на мрежата би се потпирал на сината боја, инспирирана од логото на Европската Унија, за да го нагласи европскиот карактер на овој амбициозен транспортен проект. Целта е сините возови да станат препознатлив симбол, како црвените двокатни автобуси во Лондон или жолтите такси во Њујорк.

За разлика од традиционалните железнички системи, возовите од овој систем нема да имаат поделба на класи, слично на лондонското метро, ​​што на патниците ќе им овозможи флексибилност. Внатрешноста ќе биде дизајнирана со посебен акцент на удобноста, наместо максимално искористување на просторот, пренесува Daily Mail.

Во рамките на композициите ќе има различни зони прилагодени на потребите на патниците. Таканаречените тивки зони се наменети за оние кои сакаат да работат или да се фокусираат. Тие ќе имаат отворени простори за разговор и дружење, семејни зони со капацитети погодни за деца и таканаречени кафе-зони, каде патниците ќе можат да уживаат во освежување за време на патувањето.

Покрај превозот на патници, Starline планира и товарна железничка мрежа која ќе овозможи побрз транспорт на стоки низ Европа и ќе ја подобри логистиката.

Засега „Метро за Европа“ е само во концептуална форма, но компанијата се надева дека проектот ќе се финансира од буџетот на Европската Унија и националните влади.

Според информациите со кои располага британскиот весник, плановите за брза железничка мрежа предвидуваат секоја европска земја да има барем една станица, вклучително и Босна и Херцеговина, како и соседните земји.

Планирано е да се изградат дури пет коридори на ова супербрзо метро и тие се означени со буквите А, Б, Ц, Д и Е. Босна и Херцеговина, со соседните земји Хрватска и Црна Гора, се наоѓа во Коридорот Б, кој води од Лисабон во Португалија до Киев во Украина. Станицата ќе биде лоцирана во Сараево и, според објавената мапа, дел од овој коридор меѓу Загреб и Рим делумно треба да оди под Јадранското Море, што секако ќе биде посебен градежен предизвик. Србија, односно станицата во Белград, е вклучена во планот за Коридорот Ц на брзото метро, ​​на линијата што го поврзува Мадрид со Истанбул.

Останатите коридори се Коридорот А, кој ќе ги поврзува Неапол и Хелсинки, Д Даблин - Киев и Е Милано - Осло.

Прецизни податоци за вкупните трошоци за изградба на супербрзата железничка мрежа „Метро за Европа“ засега не се достапни, со оглед на тоа што проектот се уште е во концептна фаза. Сепак, за споредба, слични инфраструктурни проекти во Европа имаат значителни буџети. Изградбата на основниот тунел Mont d’Ambin/Mont Cenis меѓу Франција и Италија, на пример, долг 57,5 ​​километри, се проценува на околу 8 милијарди евра. Со оглед на обемот и сложеноста на проектот за европско метро, ​​се очекува вкупните трошоци да бидат значително повисоки, но прецизни проценки ќе бидат достапни по детални студии и планирање.

Пословни.хр

Можеби ќе ве интересира

НАСКОРО „ГРАДСКИ ВОЗ“ ЗА СКОПЈАНИ И ЖИТЕЛИТЕ НА ПРИГРАДСКИТЕ НАСЕЛБИ: Еве што најавува премиерот

НАСКОРО „ГРАДСКИ ВОЗ“ ЗА СКОПЈАНИ И ЖИТЕЛИТЕ НА ПРИГРАДСКИТЕ НАСЕЛБИ: Еве што најавува премиерот

МИЦКОСКИ НАЈАВИ ГОЛЕМА ИНВЕСТИЦИЈА: Еве кој ќе инвестира

МИЦКОСКИ НАЈАВИ ГОЛЕМА ИНВЕСТИЦИЈА: Еве кој ќе инвестира

КОЈ ИЗЛЕГУВА, А КОЈ ВЛЕГУВА? експерти велат: „Ова е само почеток на нова ера!“

КОЈ ИЗЛЕГУВА, А КОЈ ВЛЕГУВА? експерти велат: „Ова е само почеток на нова ера!“

ПАТУВАЊЕ ОД ЛОНДОН ДО ЖЕНЕВА ЗА САМО ПЕТ ЧАСА! Новиот директен воз го менува европскиот транспорт

ПАТУВАЊЕ ОД ЛОНДОН ДО ЖЕНЕВА ЗА САМО ПЕТ ЧАСА! Новиот директен воз го менува европскиот транспорт

ГЕРМАНИЈА БАРА СПАС ВО СТРАНСКИТЕ РАБОТНИЦИ: Еве кои работници доминираат, заработуваат солиден приход иако не работат со полно работно време

ГЕРМАНИЈА БАРА СПАС ВО СТРАНСКИТЕ РАБОТНИЦИ: Еве кои работници доминираат, заработуваат солиден приход иако не работат со полно работно време

ФОН ДЕР ЛАЈЕН СЕ ПОДГОТВУВА ЗА ПАТУВАЊЕ ВО АМЕРИКА: Еве го нејзиниот услов за Трамп

ФОН ДЕР ЛАЈЕН СЕ ПОДГОТВУВА ЗА ПАТУВАЊЕ ВО АМЕРИКА: Еве го нејзиниот услов за Трамп

ЕКОНОМСКИ СТРУЧЊАК ИЗНЕСЕ МРАЧНА ПРОГНОЗА ЗА АМЕРИКАНСКИОТ ДОЛАР - уште позагрижувачки се предвидувањата за економијата

ЕКОНОМСКИ СТРУЧЊАК ИЗНЕСЕ МРАЧНА ПРОГНОЗА ЗА АМЕРИКАНСКИОТ ДОЛАР - уште позагрижувачки се предвидувањата за економијата

УАКС: Од визија до влијание – две децении кои го обликуваат образованието во Македонија

УАКС: Од визија до влијание – две децении кои го обликуваат образованието во Македонија

ЗОШТО ВРЕДНОСТА НА БИТКОИНОТ ВЕЌЕ НЕ Е НА НИВО ОД 150 ИЛЈАДИ ДОЛАРИ - Мајкл Сејлор кажа зошто најпознатата криптовалута не ја преминува „волшебната граница“

ЗОШТО ВРЕДНОСТА НА БИТКОИНОТ ВЕЌЕ НЕ Е НА НИВО ОД 150 ИЛЈАДИ ДОЛАРИ - Мајкл Сејлор кажа зошто најпознатата криптовалута не ја преминува „волшебната граница“