05 Декември, 2025
0.0504

Тесла бележи седми последователен пад во Европа, додека BYD вртоглаво расте

Објавено во: Економија 02 Септември, 2025 06:25

Добивај вести на Viber

Податоците од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) покажуваат дека продажбата на нови автомобили во Европа се зголемила за 5,9 проценти во јули 2025 година во споредба со истиот период минатата година, што е најголемо месечно зголемување од април 2024 година.

Значителното зголемување носи олеснување за европската автомобилска индустрија, која се соочува со пад на довербата на потрошувачите. Овој раст беше поткрепен од електрификацијата и зголемената побарувачка за електрични автомобили, особено хибридни возила со приклучок и возила на батерии, чија продажба го забележа најголемиот пораст досега.

Повеќекратни предизвици

Германија се издвои со силен годишен раст на продажбата на електрични возила на батерии (BEV) од 58 проценти и plug-in хибриди од импресивни 83,6 проценти, главно благодарение на новите стимулации што го заменија претходниот систем на субвенции, кој беше укинат во 2023 година.

Сепак, и покрај силниот раст на вкупната продажба на електрични возила, Тесла се соочи со седми месец по ред пад на пазарниот удел во Европа. Во јули, продаде само 6.600 возила, што е пад од 40,2 проценти во споредба со јули претходната година, а неговиот пазарен удел падна од 1,4 на 0,8 проценти. Од друга страна, кинескиот производител BYD постигна импресивен раст од 225,3 проценти, продавајќи 13.503 возила и со тоа достигнувајќи пазарен удел од 1,2 проценти, надминувајќи ја Тесла. Вкупната продажба на автомобили во Европската Унија, Обединетото Кралство и земјите од Европската асоцијација за слободна трговија (EFTA) достигна 1,09 милиони возила во јули. Додека „Фолксваген“ и „Рено“ забележаа годишен пораст од 11,6 проценти и 8,8 проценти, соодветно, продажбата на „Стелантис“ се намали за 1,1 процент.

„Тесла“ се соочува со повеќекратни предизвици, а најзначајни се силната конкуренција од кинеските производители како што е „БИД“, кои нудат прифатливи и технолошки софистицирани модели. Репутацијата на „Тесла“ во Европа е дополнително нарушена од контроверзиите околу политичките ставови на извршниот директор Илон Маск, вклучително и неговата отворена поддршка за десничарските партии во Германија и Обединетото Кралство.

Ова предизвика протести и незадоволство на потрошувачите, што негативно влијаеше на продажбата. „Волстрит џурнал“ истакнува дека ова е седмиот месец по ред во кој „Тесла“ бележи пад на продажбата во Европа, додека „БИД“ продава многу пати повеќе возила благодарение на пониските цени и технолошките иновации, вклучувајќи брзо полнење и автономни можности. „Би-Би-Си бизнис њуз“ дополнително објаснува дека „Тесла“ губи пазарен удел во клучните европски земји, додека „БИД“ успешно го проширува пазарот, и покрај царинските и регулаторните пречки.

Во изјава за Ројтерс, Елон Маск ги призна моменталните тешкотии: „Се соочуваме со предизвикувачки квартали, делумно поради доцнењето во лансирањето на нашите нови модели. Сепак, продолжуваме да воведуваме иновации и нови пристапи за да ја вратиме довербата на клиентите и уделот на пазарот. Свесни сме дека политиката и надворешните фактори во моментов влијаат на перцепцијата за нашиот бренд, но верувам дека нашата техничка супериорност и континуираната иновација ќе ја вратат довербата на клиентите“, рече тој.

„Иако пазарот е предизвикувачки, нашата мисија останува непроменета - да го забрзаме преминот на светот кон одржлива енергија, што бара постојана работа и адаптација. Новите производи што ги подготвуваме и претстојните технологии ќе ни овозможат да се вратиме на раст, а нашето возило ќе стане попривлечен избор за широк спектар на клиенти во Европа“, е оптимист Маск.

Контроверзна мерка на ЕУ

Индустријата, исто така, изразува загриженост за сè построгите еколошки прописи. Генералниот директор на ACEA, Ола Каелениус, потпиша писмо до Европската комисија во кое ја оспорува целта на ЕУ за возило со нулта емисија до 2035 година, велејќи дека тоа во моментов е неизводливо и има сериозни импликации за профитабилноста на производителите.

Според документите и анализите на Европската комисија, целта е сите нови автомобили што се продаваат на пазарот на ЕУ да бидат со нулта емисија, т.е. целосно електрични или други технологии со нулта емисија, до 2035 година. Мерката е дел од пошироката стратегија на ЕУ за постигнување климатска неутралност до 2050 година. Сепак, производителите се загрижени за техничката подготвеност на пазарот, достапноста на инфраструктура како што се станиците за полнење и високата цена за производство на вакви возила.

Додека пазарот на електрични возила во Европа расте, падот на Tesla и подемот на BYD ги илустрираат динамичните промени во секторот. Кинеските производители сè поагресивно го потврдуваат својот статус на клучни конкуренти, принудувајќи ги производителите да ги забрзаат иновациите и да ги прилагодат деловните стратегии за да ја одржат конкурентноста во сè попребирлива пазарна средина.

* Македонска берза и оваа година во соработка со Фактор доделува повеќе награди во различни категории за „Акција на годината“ при тргувањето со хартии од вредност.
Еден од критериумите за доделување на признанијата ќе биде и мислењето на јавноста. Гласањето ќе се одвива до 12 декември, а предвиден термин за доделувањето на самите награди е 23 декември.
Од таму, може да гласате за едно од следните котирани друштва:

Можеби ќе ве интересира

Цени во најсеверната продавница во светот, поевтино е од САД

Цени во најсеверната продавница во светот, поевтино е од САД

Хрвати се иселиле во Полска, тврдат дека земјата е драстично подобра од Хрватска

Хрвати се иселиле во Полска, тврдат дека земјата е драстично подобра од Хрватска

Обидот за увоз на берачи од Бангладеш и Пакистан не успеа во соседството

Обидот за увоз на берачи од Бангладеш и Пакистан не успеа во соседството

Koja eвропска земја има најмногу милијардери?

Koja eвропска земја има најмногу милијардери?

БДП СЕ ЗГОЛЕМИ ЗА 3.8 ОТСТО: Кои сектори се со најголем раст?

БДП СЕ ЗГОЛЕМИ ЗА 3.8 ОТСТО: Кои сектори се со најголем раст?

Среброто привлекува сè поголемо внимание од купувачите, eве зошто...

Среброто привлекува сè поголемо внимание од купувачите, eве зошто...

Димитриеска-Кочоска: Немам информација дека доцни породилното

Димитриеска-Кочоска: Немам информација дека доцни породилното

Угостител од Чаир стана директор на „Номагас“

Угостител од Чаир стана директор на „Номагас“

ПРЕДНОВОГОДИШНО РИПНАЛЕ ЦЕНИТЕ НА УГОСТИТЕЛСКИТЕ УСЛУГИ: Еве што покажува статистиката

ПРЕДНОВОГОДИШНО РИПНАЛЕ ЦЕНИТЕ НА УГОСТИТЕЛСКИТЕ УСЛУГИ: Еве што покажува статистиката