ТРИ ПРАВИЛА КОИ ТРГОВЕЦОТ МОРА ДА ГИ ИСПОЧИТУВА КОГА НЕШТО КУПУВАТЕ НА ДАЛЕЧИНА - расте бројот на измамени муштерии, не се запознаени со правата кои ги имаат

Објавено во: Економија 11 Ноември, 2024 14:39
Веста дека истражувањето на британскиот пазар покажало дека девет од десет играчки купени во онлајн продавниците се небезбедни, повторно го отвори прашањето за исправноста и контролата на квалитетот на онлајн пазарот. Обемот на онлајн купувањето од година во година се зголемува, па со него расте и бројот на измамени или заведени клиенти, односно оние кои можеби не се ни свесни дека купиле ризичен и небезбеден производ.
Периодот на корона драстично ги промени навиките на поголемиот дел од светската популација, вклучително и оние поврзани со купување. Од 2020 година интернет трговијата бележи постојан раст, тоа се случува и во Србија, па податоците покажуваат дека секој втор интернет корисник во нашата земја купил барем нешто во онлајн продавниците во претходните три месеци.
Малку се интернет корисници кои никогаш не нарачале стока од Кина или Европа, меѓутоа, здружението за заштита на потрошувачите истакнува дека во овој случај целата одговорност е на клиентите.
- Законот за заштита на потрошувачите се применува само и исклучиво кога се купува на територијата на Република Србија. Значи сè што е надвор од територијата на Република Србија не важи кога зборуваме за процес на жалба или евентуално барање пари ако производот е недоставен или има некои дефекти на производот - вели Марко Драгиќ, Здружение за заштита на потрошувачите на Војводина.
Ист е случајот и со нарачката на стока преку приватни сметки на Инстаграм или Фејсбук, доколку примите роба неквалитетна, опасна по вашето здравје или има мали шанси да ја надоместите штетата, велат заштитниците на потрошувачите. Од друга страна, кога станува збор за онлајн купување од регистрирани трговци, клиентите се позаштитени.
- Не плашете се да пријавите ако изгубивте 2-3 илјади динари. Пријавете се! Нека има гужва! Во купувањето на далечина, постои правило, законско правило, дека три работи мора да му бидат предадени на потрошувачот. Еден е договорот, односно самиот договор. Друга работа, формуларот за повлекување од договорот во рок од 14 дена е задолжителен. И третата работа е упатството како да се искористи тоа право и како да се реализира - вели Јован Ристиќ, Ефектива.
Доколку некоја од ставките не се почитува, продавачот автоматски го прекршува законот и сноси целосна одговорност, велат застапниците на потрошувачите. Меѓутоа, кога станува збор за купување стоки од странство или преку приватни сметки на социјалните мрежи, единственото нешто што останува е да се потпрете на претходните искуства на клиентите и да се надевате на најдоброто.
biznis.kurir.rs/Euronews
Можеби ќе ве интересира
ПЛАТАТА НЕ Е ПРОБЛЕМ: Сепак дури 70 проценти од словенечките работници размислуваат за промена на работното место

НЕ БАРААТ СИРОМАШНИ: „Златната виза“ на Трамп е пат до државјанство за 5 милиони долари

НА НАЈНИСКО НИВО ЗА ТРИ ГОДИНИ: Зошто „тоне“ вредноста на доларот?

ЗЕМЈА ОД РЕГИОНОТ ПРEСЕЧЕ: Нема повеќе стимулации за вработување имигранти

МОДНА ПОЛИЦИЈА, ЗАБРАНА ЗА СЕЛФИ, СКОКАЊЕ ОД КАРПИ ВО МОРЕ, ПУШЕЊЕ НА ПЛАЖА: Стотици, па и илјадници евра казни во популарните туристичките центри низ Европа

УБЕР СО АВТОНОМНИ ВОЗИЛА ВО ЛОНДОН ОД СЛЕДНАТА ПРОЛЕТ: Новата технологија ќе создаде дополнителни 38.000 работни

КЛИЕНТИ НА ДВЕ ГОЛЕМИ БАНКИ ВО ГЕРМАНИЈА СЕ ЦЕЛ НА ИЗМАМНИЦИ: Постојат неколку начини како да се заштитат

Трамп пријави повеќе од 600 милиони долари приход од криптовалути и голф клубови

Русинка откри колку троши нејзиното четиричлено семејство во Белград
