06 Октомври, 2024
0.0249

ЗОШТО „НОВИОТ AliExpress“ Е КОНТРОВЕРЗЕН ВО ЕУ? Во Европа пристигна минатата година

Објавено во: Економија, Свет 03 Јуни, 2024

Добивај вести на Viber


Тему, онлајн трговец на мало со повеќе од 75 милиони месечни корисници во Европската унија, честопати не им дава на потрошувачите клучни информации за производот и тие не знаат дали производот е безбеден.

Како што вели Европската комисија, целиот концепт и деловна политика на онлајн трговецот Тему е полн со манипулативни техники кои ги принудуваат потрошувачите да трошат повеќе од планираното. Накратко, „Тему“ го прекршува новиот закон на ЕУ за онлајн содржина и Законот за дигитални услуги, поради што ќе биде под контрола, велат тие.

Моник Гојен, директор на Европската организација на потрошувачи (BEUC), рече дека „Тему“ можеби ја освојува Европа, но дека ќе се соочи и со низа незаконски практики кои ги игнорираат интересите на потрошувачите и со кои властите мора да се справат.

„Онлајн пазарот е полн со манипулативни техники дизајнирани да ги натераат потрошувачите да трошат повеќе пари на оваа платформа. На пример, потрошувачите добиваат разни поскапи верзии на некој производ откако ќе кликнат на одредена ставка или мора да поминат низ бројни пречки за да ги затворат своите сметка затоа што не знаат ни од кого ја купуваат стоката Овој недостаток на следливост ги спречува потрошувачите да донесат информирана одлука или да знаат дали производот е во согласност со безбедносните правила на ЕУ“, рече таа, додавајќи:

Производите што се продаваат на пазарот, онлајн или офлајн, без разлика дали се европски, американски или кинески, мора да бидат безбедни и во согласност со прописите што важат овде“, рече Гојенова.

Различни организации досега ја доведуваа во прашање законитоста и безбедноста на производите што се продаваат на оваа платформа. Италијанската групација на потрошувачи и член на BEUC „Altrokonzumo“ откри дека во октомври минатата година пронашле дури девет од 13 тестирани козметички производи кои биле купени на оваа платформа со несоодветни декларации. Германската организација на потрошувачи изрази сомнеж дека оваа компанија манипулира со лажни критики, а со тоа ги доведува во заблуда потрошувачите, пишува Seebiz.

Тему - сè попопуларен во Европа

Temu е апликација која е се попопуларна во Европа, а многу наликува на популарната Ali Express. Секој од нас повремено беше „жртва“ на Али Експрес, па ги чекавме неколку месеци производите што ги нарачавме преку овој сајт и пристигнаа од Кина. За разлика од Али Експрес, Тему го освои европскиот пазар со брзина и пристапни цени.

За потсетување, AliEkspres е онлајн шопинг платформа која нуди широк избор на производи по пристапни цени. Основана е во 2010 година и е во сопственост на Alibaba, кинеска мултинационална компанија која се фокусира на е-трговија. Платформата нуди и програма за заштита на клиентите, која треба да овозможи враќање или размена на предмети кои не се како што е опишано или воопшто не пристигнуваат, а оваа практика функционира многу добро.

И покрај тоа, се чини дека хегемонијата што ја имаше AliExpres повеќе од десет години полека, но сигурно и се откинува од рацете на кинеската компанија со нова платформа за поволно онлајн купување, по што Европејците изгледа „полудеа“.

Иако Temu е со седиште во САД, повеќето од неговите продавачи се Кинези, што го прави истакнат играч на кинескиот пазар.

Почетното проширување на „Тему“ прво беше на американскиот пазар во 2022 година, а до март 2023 година ќе биде отворено во Австралија и Нов Зеланд. Еден месец подоцна, во април 2023 година, „Тему“ започна со работа во Германија, Франција, Италија, Холандија, Шпанија и Велика Британија. Тактиката на овој бренд на сите пазари е речиси слична: Понудете неочекувано високи попусти и бројни ваучери за да не привлечете потрошувачи. Во Германија успеаја и апликацијата брзо стана една од најпопуларните онлајн продавници во земјата.

Тие на почетокот на оваа година дојдоа и во Србија, а со оваа веќе позната практика го освоија нашиот пазар.


Можеби ќе ве интересира

ГЕРМАНСКИТЕ КОМПАНИИ ОЧЕКУВААТ СО ВЕШТАШКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА ДА ЈА ЗГОЛЕМАТ ПРОДУКТИВНОСТА: Еве во кои сектори најмногу ќе ја користат

ГЕРМАНСКИТЕ КОМПАНИИ ОЧЕКУВААТ СО ВЕШТАШКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА ДА ЈА ЗГОЛЕМАТ ПРОДУКТИВНОСТА: Еве во кои сектори најмногу ќе ја користат

БОГАТИТЕ СЕ ПОВЕЌЕ ЗАИНТЕРЕСИРАНИ ЗА GOLDEN VISA: Три европски земји имаат најатрактивни програми

БОГАТИТЕ СЕ ПОВЕЌЕ ЗАИНТЕРЕСИРАНИ ЗА GOLDEN VISA: Три европски земји имаат најатрактивни програми

ТРЕСКАТА „НОЌ НА ВЕШТЕРКИТЕ“ ЌЕ ДОНЕСЕ СКОРО 12 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ НА АМЕРИКАНСКАТА ЕКОНОМИЈА Приходите може да бидат поголеми одбожиќната продажба

ТРЕСКАТА „НОЌ НА ВЕШТЕРКИТЕ“ ЌЕ ДОНЕСЕ СКОРО 12 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ НА АМЕРИКАНСКАТА ЕКОНОМИЈА Приходите може да бидат поголеми одбожиќната продажба

НЕВЕРОЈАТНА ЗАРАБОТКА НА ОКТОБЕРФЕСТ, КЕЛНЕРИТЕ СТИГНУВААТ И ДО 10.000 ЕВРА НЕТО: Шеторите имаат промет и до девет милиони евра

НЕВЕРОЈАТНА ЗАРАБОТКА НА ОКТОБЕРФЕСТ, КЕЛНЕРИТЕ СТИГНУВААТ И ДО 10.000 ЕВРА НЕТО: Шеторите имаат промет и до девет милиони евра

НЕМААТ РАБОТНИЦИ, ПА КОРИСТАТ ВЕШТАЧКА ИНТЕЛЕГЕНЦИЈА: Јапонија вака го решава овој проблем

НЕМААТ РАБОТНИЦИ, ПА КОРИСТАТ ВЕШТАЧКА ИНТЕЛЕГЕНЦИЈА: Јапонија вака го решава овој проблем

ЗЕМЈИТЕ НА ПОРАНЕШНА СФРЈ ЛЕЖАТ НА БОГАТСТВА, САМО СЛОВЕНИЈА БУКВАЛНО НЕМА НИШТО: Но, тие се побогати од сите заедно

ЗЕМЈИТЕ НА ПОРАНЕШНА СФРЈ ЛЕЖАТ НА БОГАТСТВА, САМО СЛОВЕНИЈА БУКВАЛНО НЕМА НИШТО: Но, тие се побогати од сите заедно

ВО ЕДЕН ЕВРОПСКИ ГРАД СЕКОЈ МОЖЕ ЛЕСНО ДА НАЈДЕ РАБОТА: Стапката на невработеност таму изнесува помалку од два отсто

ВО ЕДЕН ЕВРОПСКИ ГРАД СЕКОЈ МОЖЕ ЛЕСНО ДА НАЈДЕ РАБОТА: Стапката на невработеност таму изнесува помалку од два отсто

НА ПОВИДОК МЕГА ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ: Во преговорите влегуваат премиум брендови

НА ПОВИДОК МЕГА ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ: Во преговорите влегуваат премиум брендови

На покана на ЕИБ, Анѓушев говореше за поставување батерии на фотоволтаични електрани во Штип

На покана на ЕИБ, Анѓушев говореше за поставување батерии на фотоволтаични електрани во Штип