02 Декември, 2024
0.0338

Зошто Вардарскиот регион е лидер по производство на грозје?

Објавено во: Агробизнис 18 Февруари, 2020

Добивај вести на Viber

Во Македонија Вардарскиот регион е број еден кога е во прашање производството на грозје.

Ова го покажуваат податоците кои ги објави Државниот завод за статистика. 48.6 отсто од производството на грозје отпаѓа на овој регион, а истиот има 11.230 лозови насади.

Aгрономите велат дека овој дел од Македонија има  најпогодни услови за одгледување на грозје.

„Временските услови се најважни. За виновата лоза најдобра е надморската височина до 400 метри, а над оваа височина веќе е ризично. Делот од Гевгелија до Скопје има најдобри услови за производство на грозје. Услови за садење на винова лоза има и во делот од Велес до Штип, опфаќајќи го тука и Свети Николе. Дополнително на грозјето му требаат и сончеви денови, нешто што Вардарскиот регион го има. Во август грозјето се соочува со суши, и затоа е неопходно да има и системи за наводнување. Во Пелагонија нема голем број на лозови насади, затоа што мразевите го уништуваат родот секоја втора година. Под Пелистер нема некои услови за производство на грозје и затоа има малку насади“, вели агрономот Иван Зафировски.

Југостокот произведува 34.5 отсто од грозјето во земјава и располага со 6.266 лозови насади.

Источниот регион произведува 5.8 отсто од грозјето во земјава, а има 2.070 лозови насади.

Скопскиот регион произведува 3.3 отсто од грозјето, а има 1.515 лозови насади.

Другите региони имаат многу помало производство, односно Пелагонискиот регион има 869 лозови насади, Североисточиот регион 1.449 насади, Полошко 44, и Југозападниот регион 593 лозови насади.

Статистика пресмета дека во 2018 година, македонскиот граѓанин во просек пиел по 1.9 литри купено вино.

Произведени се 125.216 шишиња црвено вино и 132.433 шишиња бело вино.

Сања Атанасовска

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.