21 Ноември, 2024
0.0264

ШТО Е ТОА ПЕЈЏЕР? Водич за генерацијата Z

Објавено во: Анализа 18 Септември, 2024

Добивај вести на Viber

Пејџерите кои експлодираа низ Либан некогаш беа многу пораспространето средство за комуникација пред мобилните телефони да станат поевтини и попопуларни. И постарите генерации имале пејџери во Србија, но помладите веројатно ги гледале само на телевизија и на филмови.

Пејџер, познат и како бипер, е безжичен телекомуникациски уред кој прима и прикажува алфанумерички или гласовни пораки.

Постојат еднонасочни, одговорни пејџери и двонасочни пејџери.

Еднонасочните пејџери можат да примаат само пораки, додека пејџерите за одговарање и двонасочните пејџери исто така можат да потврдуваат, одговараат и иницираат пораки со помош на внатрешен предавател.

Пејџерите функционираат како дел од системот за страничење кој вклучува еден или повеќе фиксни предаватели (или во случај на пејџери за одговор и двонасочни пејџери, една или повеќе базни станици), како и голем број пејџери што ги носат корисниците на мобилни уреди. Овие системи можат да бидат мали, со еден предавател со мала моќност, до системи на национално ниво со илјадници базни станици со висока моќност.

Експертите веруваат дека експлозивниот материјал бил поставен во пејџерите во Либан пред нивната испорака и употреба. Како резултат на тие експлозии, најмалку 11 лица загинаа, а речиси 3.000 беа повредени.

Пејџерот AR-924 содржеше литиумска батерија што се полни и можеше да прима текстуални пораки до 100 знаци. Неговата батерија издржа до 85 дена. Според АП, ова било клучно во Либан, каде што прекините на струја се вообичаени во годините на економски колапс. Тие работат и на различна безжична мрежа од мобилните телефони, што ги прави поотпорни во итен случај, пишува американската агенција.

Кога беа креирани пејџери

Пејџерите беа развиени во 1950-тите и 1960-тите и станаа широко користени во 1980-тите до крајот на 1990-тите и почетокот на 2000-тите. Подоцна во 21 век, широката достапност на мобилни телефони и паметни телефони за текстуални пораки значително ја намали индустријата за пејџери.

Сепак, некои служби за итни случаи и персоналот за јавна безбедност сè уште користат пејџери бидејќи преклопувањето на покриеноста на современите системи за пејџинг, во комбинација со употребата на сателитски комуникации, може да ги направи системите за страничење посигурни од копнените мобилни мрежи во некои случаи, вклучително и за време на природни катастрофи - направи катастрофи.

Оваа издржливост ги натера агенциите за јавна безбедност да усвојат пејџери преку мобилни и други комерцијални услуги за размена на критични пораки.

Првиот телефонски пејџер систем беше патентиран во 1949 година од Алфред Ј. бруто.

Една од првите практични услуги за страничење беше лансирана во 1950 година за лекарите во областа Њујорк.

Предности и недостатоци

Многу мрежни оператори за страничење сега дозволуваат нумерички и текстуални страници да се испраќаат до мрежите за страничење преку е-пошта. Значајна погодност за корисниците со оглед на широкото усвојување на е-пошта и заеднички карактеристики во гаранциите за испорака. Ова може да предизвика одложување или губење на пораките за пејџер.

За разлика од мобилните телефони, повеќето еднонасочни пејџери не прикажуваат никакви информации за тоа дали се прима сигнал или за јачината на примениот сигнал. Бидејќи еднонасочните пејџери не содржат предаватели, мрежите за еднонасочно страничење немаат начин да следат дали пораката била успешно доставена до пејџерот. Затоа, ако еднонасочниот пејџер е исклучен или не добие употреблив сигнал во моментот на пренесување на пораката, пораката нема да биде примена и испраќачот на пораката нема да биде известен за овој факт. Во средината на 1990-тите, некои компании за пејџинг почнаа да нудат услуга што му дозволуваше на корисникот да го повика својот пејџер број и да му читаат нумерички пораки. Ова беше корисно во моменти кога пејџерот беше исклучен или надвор од покриеност, бидејќи знаеше кои страници се испратени до претплатникот дури и ако претплатникот никогаш не ја примил страницата.

Нова.рс

Фото:Принтскрин/Јутјуб

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.