01 Декември, 2024
0.0258

Автомобилската индустрија во криза

Објавено во: Анализа 17 Октомври, 2012

Добивај вести на Viber

Кризата удри по автомобилската индустрија. Продажбата на нови автомобили во земјите од Европската Унија во првите девет месеци од годинава е намалена за 7, 8 отсто, стои во извештајот на Асоцијацијата на Европски произвдители на автомобили. Во периодот од јануари до септември оваа година продадени се вкупно 9,4 милиони автмобили за разлика од лани истиот период кога биле продадени 10,1 милиони автомбили.  Анализирано по земји најголем пад на продажбата има во Грција,  Португалија и  Италија. Грција - Во првите девет месеци од годинава продажбата на нови автомобили во Грција се намалила за  42,5 отсто. Или од почетокот на годинава до септември Грците купиле 45,535 нови автомобили за разлика од минатата година во истиот период кога купиле 79, 231 нови автомобили Португалија - Следна земја на листата со најолем пад на продажбата на нови авотмобили е Португалија. Во од јануари до септември годинава продажбата е намалена за 39,7 отсто. Португалците за девет месеци година се подновиле со 74,461 нови автомобили за разлика од претходната година кога купиле 123,464 нови автомобили. Италија - Помалку нови автомобили од лани купиле и Италијанците и тоа за 20,5  отсто во споредба со минатат година. Италијанците во првите девет месеци од годинава купиле 1.090.627 автомобили за разлика од лани истиот период кога биле продадени 1.371.117 нови автомобили. Кипар - Во Кипар годинава во првите девет месци се купиле 8.892 нови автомобили за разлика од лани кога се купиле 11.026 што е пад на продажбата за 19,4 отсто. Словенија - Пад на продажбата од 16,5 отсто има во Словенија. Словенците за девет месеци од годинава кушиле 38,707 нови автомобили за разлика од ални кога купиле 46,378. Раст на продажбата има во Естонија, Унгарија, Словачка, Велика Британија, Чешка и Данска. Според податоците на Асоцијацијата на Европски производители на автомобили, од почетокот на годинава сите месеци е забележан пад, а најголем е во септември и изенесува 10,8 отсто, споредено со истиот месец лани а најмал пад годинава има  во јуни од 2,8 отсто споредено со истиот месец лани. Серџо Maрџионе , претседател на  Асоцијацијата на европски произвдители на автомобили и  извршен директор на Fiat SpA, го  истакна влијанието на економската криза врз европската автомобилска индустрија истакнувајќи дека со надолниот тренд на продажбата на нови автомобили   повеќето производители губат пари . Ситуацијата е далеку од  розова и ова се моменти на  опстанок на многу производители кои се борат да се одржи истото ниво на капацитет, како и во периодот пред кризата , смета Серџо Марџионе.
Број на продадени автомобили по земји
Земја                                  јан-сеп 2012          јан-сеп 2011                         процент
AUSTRIA                              266,890                    273,539                                  -2.4
BELGIUM                             386,733                    440,546                                 -12.2
BULGARIA                          14,252                      14,354                                         -0.7
CYPRUS                                  8,892                      11,026                                          -19.4
CZECH REPUBLIC           131,059                   127,485                                    +2.8
DENMARK                          128,493                   127,230                                       +1.0
ESTONIA                                13,314                     11,405                                         +16.7
FINLAND                                88,926                  100,109                                      -11.2
FRANCE                            1,431,509                1,661,271                                        -13.8
GERMANY                        2,358,798                2,401,736                                   -1.8
GREECE                                  45,535                   79,231                                         -42.5
HUNGARY                              39,317                    33,815                                        +16.3
IRELAND                                76,630                    87,163                                        -12.1
ITALY                                1,090,627                1,371,117                                      -20.5
LATVIA                                     7,995                      7,777                                         +2.8
LITHUANIА                              9,190                      9,956                                        -7.7
LUXEMBURG                         39,090                    39,609                                      -1.3
NETHERLANDS                    428,191                  453,882                                   -5.7
POLAND                                 207,063                   202,544                                   +2.2
PORTUGAL                              74,461                  123,464                                       -39.7
ROMANIA                                 49,128                    55,881                                         -12.1
SLOVAKIA                                53,845                    49,954                                      +7.8
SLOVENIA                                38,707                    46,378                                       -16.5
SPAIN                                       555,362                   623,921                                        -11.0
SWEDEN                                 203,711                    227,636                                        -10.5
UNITED KINGDOM          1,620,609                  1,553,094                              +4.3
Вкупно                                    9,368,327             10,134,123                                    -7,6
 
 

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.