ЕКСПО СЕКТОРОТ СЕ ВРАЌА ВО ИГРА - значајни успеси после паузата од пандемијата
Објавено во: Економија 29 Септември, 2023
Кинескиот меѓународен индустриски саем, годишен собир на производствената индустрија, направи камбек од 19-23 септември во Шангај со рекордно висок изложбен простор и број на компании-учеснички. (Фото Ксинхуа)
Саемите за трговија и индустрија во Шангај даваат импресивни перформанси, и се постигнати нови рекорди.
Кинескиот меѓународен индустриски саем, годишен собир во производствениот сектор, кој беше суспендиран во последните две години поради пандемијата COVID-19, се врати повторно во јавноста од 19-23 септември со рекордни дострели, и во однос на изложбената површина, и во однос на бројот на компании кои учествуваа.
Ронг Жикин, заменик-директор на Шангајската општинска комисија за економија и информатизација, го објави рекордниот успех за време на прес-конференција кон крајот на август. Со површина од 300.000 квадратни метри, на CIIF присуствуваа повеќе од 2.600 компании од 27 земји и региони, од кои над 70 беа фирми или лидери во индустријата на Fortune Global 500.
Според Ронг, она што го направи CIIF екстра посебен беше површината од 50.000 квадратни метри поставена за роботи, што беше најголемата светска изложба од ваков вид до денес, и привлече најголем број индустриски компании за роботи на еден саем.
Новите рекорди поставени на CIIF се само една слика од закрепнувањето на експо секторот во Шангај.
Според податоците објавени од општинската влада кон крајот на јули, вкупната изложбена површина достигна 7,59 милиони квадратни метри во Шангај во првата половина, што беше околу 80 отсто од нивото забележано во 2019 година, пред пандемијата.
Вкупната изложбена површина на сите трговски и индустриски саеми одржани во Шангај изнесуваше 6,29 милиони квадратни метри во вториот квартал, што е за 13,1 отсто повеќе од истиот период во 2019 година. Во меѓувреме, беа одржани шест мега изложби со изложбени површини од најмалку 100.000 квадратни метри во Шангај во јуни. Вкупната изложбена површина на шесте изложби изнесува 1,11 милиони квадратни метри, што е за 42,2 отсто повеќе од бројката забележана во јуни 2019 година.
Џанг Гуохуа, заменик директор на Општинската комисија за трговија во Шангај, рече дека градскиот експо сектор бележи севкупно закрепнување од почетокот на оваа година. Вкупната изложбена површина на сите изложби што ќе се одржат во Шангај во втората половина се очекува да биде околу 8,8 милиони квадратни метри, што се приближува до над 90 проценти од нивото во 2019 година.
Пресвртот во Шангај не е изолиран настан
Општинското трговско биро во Гуангжу соопшти дека локалната изложбена индустрија во главниот град на провинцијата Гуангдонг дури ги надминала нивоата пред пандемијата. Во првото полугодие во градот се одржани до 140 изложби, 2,3 пати повеќе од цифрата регистрирана за истиот период лани. Изложбената површина на овие изложби изнесуваше вкупно 5,6 милиони квадратни метри, што е 1,8 пати повеќе од бројот забележан во првата половина на 2022 година. Вкупниот број на посетители на изложбата се зголеми за 8,6 пати на 7,66 милиони.
Саемот за увоз и изложба на Кина, многу посакуван настан попознат како Кантонски саем, го одбележа своето 133-то издание во средината на април. Саемот се одржа офлајн за прв пат по три години поради пандемијата. Со тоа што беа домаќини на 34.933 присутни компании, изложбената површина се приближи до 1,5 милиони квадратни метри, при што двете бројки претставуваат нови рекорди.
Најновото издание на Саемот во Кантон не само што го зголеми неговиот обем и подобрување на квалитетот, туку и оптимизирана тема на изложбата и подобро интегрирани онлајн и офлајн услуги, рече Ксу Бинг, заменик директор на Кинескиот центар за надворешна трговија. Изложбата го даде својот должен придонес во висококвалитетниот развој на локалната економија, рече тој.
Исто така, Шенжен, провинцијата Гуангдонг, се очекува да одржи 189 изложби оваа година, што е за 3,6 пати повеќе од година во година, според градското трговско биро. Се очекува вкупната изложбена површина да достигне над 8 милиони квадратни метри, поставувајќи рекорд.
Закрепнувањето во изложбената индустрија може да се види низ цела Кина, рече Џанг Гуошенг, заменик-шеф на Одделот за трговија со услуги и комерцијални услуги во Министерството за трговија. Жанг зборуваше за време на Самитот на Глобалната изложба во Шангај 2023 година кон крајот на јуни, годишен собир во индустријата што започна во 2014 година и кој исто така се одржува три години поради СОВИД-19.
Како што пресметува министерството, во Кина во првите пет месеци се одржани до 1.448 изложби, што е за 6,7 пати повеќе од една година и за 4,2 отсто повеќе од истиот период од 2019 година. Бројот на изложби од големи размери, со изложбените површини од над 10.000 квадратни метри, достигнаа 834 во првите пет месеци, што е за 23,4 отсто повеќе од пред четири години.
Дејвид Жонг, претседател на VNU Exhibitions Asia, на самитот рече дека силната владина поддршка и зголемената побарувачка на пазарот послужиле како два главни мотори кои го поттикнуваат закрепнувањето на кинескиот изложбен сектор досега оваа година. Поголемите изложби закрепнуваат побрзо од помалите, што може да се докаже со често освежуваните записи за учесниците и изложбените области, рече Жонг.
Кон крајот на јули, општинската влада на Шангај подготви тригодишен акционен план за изложбениот сектор во градот. Составен од 20 детални мерки, акцискиот план вели дека вкупната годишна изложбена површина во градот се очекува да достигне 22 милиони квадратни метри до 2025 година, од кои 80 отсто ќе бидат преземени од меѓународни изложби.
За време на Кинескиот меѓународен саем за трговија со услуги што се одржа во Пекинг на почетокот на септември, Ку Веикси, раководител на Кинеското друштво за конвенции, изложби и настани, рече дека ќе ги охрабрат компаниите да одржат повеќе изложби во помалите кинески градови во втората половина од годината, со цел да откријат деловни можности кои лежат во индустрии со локални карактеристики. Организаторите на изложбата ќе бидат охрабрени да одржуваат саеми во странство за подобро да го истражат меѓународниот пазар и да им помогнат на кинеските извозници да добијат повеќе нарачки.
Јохен Вит, претседател и извршен директор на консултантската компанија JWC за саеми и конференции, исто така е позитивен за закрепнувањето на кинескиот експо сектор. „Покрај континуираниот економски раст на Кина, огромната инвестиција на земјата во изложбени места во текот на изминатата деценија, за време на која расположивата површина на изложбата се удвои, постави цврста основа за одржлив раст во секторот“, рече тој.
Бројот на изложби со потписи, како што се Кантонскиот саем, Кинеската меѓународна увозна изложба и кинеската меѓународна изложба за потрошувачки производи, послужија како важни мостови меѓу кинескиот и меѓународниот пазар, рече Џанг од Министерството за трговија.
Огромната големина на кинескиот пазар е уште една предност што треба подобро да ја искористи експо секторот за поврзување на производството и потрошувачката и привлекување ресурси од целиот свет. На овој начин, севкупниот квалитет на трговијата и инвестициите меѓу Кина и прекуокеанските субјекти може дополнително да се подобри, рече Џанг.
Извор: China Daily
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.