22 Декември, 2024
0.0520

ФОЛСКВАГЕН НЕМА ДА ЗАТВАРА ФАБРИКИ, НО УДАРОТ ЌЕ ПАДНЕ ВРЗ РАБОТНИЦИТЕ: До 2030 година ќе има 35.000 вработени помалку

Објавено во: Економија 22 Декември, 2024

Добивај вести на Viber

Раководството на германската автомобилска компанија Фолксваген и претставниците на синдикатот IG Metall сепак постигнаа договор во петтата рунда преговори. Во Германија не се очекува затворање на фабрики, но компанијата ќе ја намали својата работна сила за 35.000 до 2030 година.

Поради сегашните предизвикувачки услови во европската автомобилска индустрија, притисокот од кинеската конкуренција на полето на електричните автомобили и премногу бавното прилагодување на промените на автомобилскиот пазар, Фолксваген се најде во деловни тешкотии. Со цел да се врати конкурентноста, менаџментот најави преструктуирање на бизнисот и транзиција кон децениски бизнис модел кој на вработените им нуди бројни бенефиции и стабилност на работните места.

Ова предизвика незадоволство на вработените и штрајкови, а менаџментот и претставниците на синдикатот IG Metall започнаа повеќенеделни маратонски преговори кои завршија во петокот доцна навечер. Исходот од преговорите е дека фабриките на Фолксваген во Германија нема да бидат затворени, туку бројот на вработени во концернот на германско тло ќе се намали за 35.000 до 2030 година. Фолксваген моментално вработува околу 130.000 луѓе.

Менаџментот гарантира дека бројот на вработени ќе се намали на социјално одржлив начин. Во седиштето на групацијата во Волфсбург, бројот на вработени во техничкиот развој треба да се намали за 4.000, а годишниот број на места во рамките на традиционалниот германски систем за стажирање ќе се намали од 1.400 на 600.

До 2027 година Волфсбург ќе престане да произведува модели на Golf и варијанти на Golf со мотор со внатрешно согорување, а производството ќе биде преместено во фабрика во мексиканскиот град Пуебла. Електричните автомобили Volkswagen ID.3 и Cupra Born во иднина ќе се произведуваат во централната фабрика на концернот во Германија, а производната гама треба да се прошири со електричен Golf и дополнителен модел со целосно електричен погон. Севкупно, бројот на производствени линии треба да се намали од четири на две.

Намалувањето на бројот на вработени ќе се одрази и во останатите десет производствени погони на Фолксваген во Германија. Во фабриката во Оснабрик, во која работат 2.300 луѓе, производството треба да продолжи до средината на 2027 година, по што објектот треба да се продаде или да најде друга употреба.

Во најмалата фабрика на Фолксваген во Дрезден, Саксонија, која вработува 300 луѓе, се очекува производството да трае само до крајот на годината. 2025 година, а во меѓувреме Фолксваген треба да најде нови капацитети за фабриката. Во секој случај, треба да има одредена цел на загриженост.

Во градот Цвикау, исто така во Саксонија, каде што се произведуваат електрични автомобили, моделите од серијата ID и електричните автомобили на Audi, наводно, се произведуваат на една производна линија.

Со овие и други мерки за оптимизација на трошоците, Volkswagen треба да заштеди 1,5 милијарди евра годишно.

Покрај реструктуирањето на операциите и намалувањето на бројот на вработени, вработените во Фолксваген мораа да се откажат од некои бенефиции. Нема да има планирано зголемување на платите од пет проценти во 2025 и 2026 година. Средствата што би се користеле за оваа намена ќе се собираат во посебен фонд од кој треба да се финансираат и други мерки за приспособување на бизнисот, како што е намаленото работно време за дел од вработените.

И работниците се откажаа од планираниот годишен одмор, но се очекува да се воведе посебен додаток за вработените кои се членови на ИГ Метал од 2027 година. Раководството и синдикатот, исто така, се согласија да преговараат за реформа на деценискиот систем на плати и тарифи.

Блиц.рс

* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.

Можеби ќе ве интересира

КАТАР СЕ ЗАКАНУВА ДЕКА ЌЕ ЈА ЗАПРЕ ИСПОРАКАТА НА ГАС ЗА ЕУ: Еве кои се причините

КАТАР СЕ ЗАКАНУВА ДЕКА ЌЕ ЈА ЗАПРЕ ИСПОРАКАТА НА ГАС ЗА ЕУ: Еве кои се причините

ОВА СЕ НАЈЕВТИНИТЕ МЕСТА ЗА СКИЈАЊЕ: Еве кое место е најпопуларно

ОВА СЕ НАЈЕВТИНИТЕ МЕСТА ЗА СКИЈАЊЕ: Еве кое место е најпопуларно

НОВ ТРГОВСКИ ЦЕНТАР ВРЕДЕН 20 МИЛИОНИ ЕВРА ЌЕ НИКНЕ ВО ГЕВГЕЛИЈА: Амбициозен е планот на инвеститорот, вели Мицкоски

НОВ ТРГОВСКИ ЦЕНТАР ВРЕДЕН 20 МИЛИОНИ ЕВРА ЌЕ НИКНЕ ВО ГЕВГЕЛИЈА: Амбициозен е планот на инвеститорот, вели Мицкоски

СТРАНЦИТЕ РАБОТАТ РАБОТИ КОИ НИКОЈ НЕ ГИ САКА: Секој четврти работник во Европа е мигрант, ги заземаат дури и местата на пензионерите

СТРАНЦИТЕ РАБОТАТ РАБОТИ КОИ НИКОЈ НЕ ГИ САКА: Секој четврти работник во Европа е мигрант, ги заземаат дури и местата на пензионерите

„САМО ТРИ РАБОТНИ МЕСТА ЌЕ ЈА ПРЕЖИВЕАТ ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА“: Бил Гејтс песимист за иднината на работата

„САМО ТРИ РАБОТНИ МЕСТА ЌЕ ЈА ПРЕЖИВЕАТ ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА“: Бил Гејтс песимист за иднината на работата

НАМЕСТО 14 ЧАСА, ЌЕ СЕ ПАТУВА ОСУМ: Почна со работа брзиот воз меѓу две метрополи, ова е цената на билетот

НАМЕСТО 14 ЧАСА, ЌЕ СЕ ПАТУВА ОСУМ: Почна со работа брзиот воз меѓу две метрополи, ова е цената на билетот

УНГАРСКИ ЗАЕМ: Еве што очекува Мицкоски

УНГАРСКИ ЗАЕМ: Еве што очекува Мицкоски

СИТЕ ЛИЦА НА ТЕМУ ВО МАКЕДОНИЈА: Нарачувате на свој ризик, нема закон што ќе ве спаси ако не сте задоволни

СИТЕ ЛИЦА НА ТЕМУ ВО МАКЕДОНИЈА: Нарачувате на свој ризик, нема закон што ќе ве спаси ако не сте задоволни

НЕДЕЛА НЕРАБОТЕН ДЕН: Дали треба да остане неработен?

НЕДЕЛА НЕРАБОТЕН ДЕН: Дали треба да остане неработен?