ХРАНАТА ИМ Е НАЈГОЛЕМ ПРЕДИЗВИК: Генерацијата Z троши повеќе на намирници отколку на облека, патувања и излегувања
Објавено во: Економија 08 Ноември, 2024
Инфлуенсерите од генерацијата Z често ги покажуваат своите врвни колички со намирници, исполнети до врвот со познатите скапи производи од самопослуга во Лос Анџелес: гел од алги, смути за познати личности и бутик брендови со газирани пијалоци, во најголем дел се појавуваат во најпопуларните објави.
„Да, ова е смешно, но морав да се расфрлам“, напиша нутриционистката Оливија Хедлунд во видеото, откривајќи се што купила за време на нејзиното „извлекување од 150 долари Erewhon“.
Иако инфлуенсерите на TikTok имаат голем интерес да го претстават својот секојдневен живот како забава исполнета со луксуз, тие не се единствените млади луѓе кои се расфрлаат со грицки.
Во февруари, истражувањето на McKinsey & Company откри дека намирниците се главната категорија во која генерацијата Z и милениумците планираат да се расфрлаат - надминувајќи ја облеката, состаноци и патувања, се вели во извештајот на Business Insider.
Овој развој доаѓа во исто време со многу поинаков феномен: 27 отсто од Американците исто така признаваат дека прескокнуваат оброци поради ниските плати и високите цени на намирниците, според истражувањето во мај на CreditKarma.
Иако, во најголем дел, се чини малку веројатно дека луѓето кои купуваат слатко од јагоди од 20 долари во Erewhon се истите оние кои прескокнуваат оброци за да преживеат, има некои млади луѓе кои признаваат дека се наведнуваат наназад за да си ги дозволат своите мали задоволства.
Минатата година, една 23-годишна девојка за „The Cut“ изјави дека додека жртвувала работи како клима уред за да живее со 40.000 долари годишно во ЛА, таа продолжила да ги купува нејзините омилени грицки Erewhon. Нејзините луксузни производи вклучуваат кето колачи од 10 долари, урми полни со путер од кикирики од 8 долари и гроздови од житарки без глутен обложени со чоколадо од кикирики.
„Правав шеги за тоа како, без разлика на се, тоа секогаш ќе биде во мојот буџет, иако бев уметник кој гладуваше“, изјави таа за агенцијата. „Тоа стана мој идентитет.
Можно е дека трендот на расфрлање со храна е, до одреден степен, ефект на кармин специфичен за генерацијата Z. Во 1990-тите, професорката по економија и социологија Џулиет Шор идентификуваше феномен каде што луѓето трошат повеќе на кармин за време на рецесија, делумно затоа што тоа беше нешто што можеа повторно да аплицираат јавно каде што другите би ги виделе како користат луксузни производи.
„Тие бараат прифатлив луксуз, возбуда од купување во скапа стоковна куќа, препуштање на фантазијата за убавина, купување „надеж во шише““ Козметиката е бегство од инаку мрачното секојдневие, напиша Шор.
За некои членови на генерацијата Z, трошењето на газиран пијалок Olipop или лименка чипс од 45 долари ја исполнува истата улога.
(Извор: Кварц)
Фото: ЕПА
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.