18 Февруари, 2025
0.0278

ИМАА 100 ПРОЦЕНТИ ПОПУСТ ЗА ВОЗ, НО ЕЛИТАТА ОД ЕУ МАСОВНО ПРИСТИГНУВА СО ПРИВАТНИ АВИОНИ: А, во Давос ќе разговараат и за климатските промени

Објавено во: Економија 20 Јануари, 2025

Добивај вести на Viber

Швајцарското одморалиште Давос се подготвува за својот најважен годишен настан. Имено, од 20 до 24 јануари 2025 година ќе биде домаќин на 55. Светски економски форум (СЕФ), на кој ќе се соберат повеќе од 2.500 глобални лидери за да разговараат за овогодинешната тема „Соработка за интелигентна ера“.

Сепак, се чини дека постои одредена неусогласеност меѓу благородните намери и вистинското однесување на учесниците на овој престижен собир. Иако агендата ќе ги вклучи клучните прашања на нашето време – од геополитичките предизвици и економскиот раст до енергетската транзиција и вештачката интелигенција – начинот на кој повеќето гости пристигнуваат на самитот не е во согласност со ова.

СЕФ, свесен за еколошкиот отпечаток на настанот, понуди 100% попуст на билетите за воз за сите учесници кои доаѓаат од Европа. Сепак, податоците од невладината организација Transport & Environment (T&E) покажуваат дека приватните авиони, и покрај овој поттик, најверојатно ќе останат претпочитаниот избор на елитата, пишува Euractiv, додавајќи дека тоа не е изненадувачки со оглед на претходното искуство, бидејќи во 2023 година дури 660 летови со приватни авиони поврзани со самитот.

Посебно е интересно што само две големи мултинационални компании, Saint-Gobain и KPMG, јавно потврдија дека нивните претставници ќе патуваат со поеколошки опции - комерцијални летови или воз. „Приватните авиони можат да произведат до 50 пати повеќе емисии од возовите со голема брзина“, предупредува Дениз Оклер, шеф на кампањата „Патувајте паметно“, во интервју за Еурактив.

Бројките се уште повпечатливи кога се гледаат конкретни примери. Според анализата на T&E, патникот кој ќе се одлучи за воз на релација Берлин-Цирих може да ги намали своите емисии за дури 99 отсто во споредба со патувањето со приватен авион. Дури и за странските патници, како оние од Њујорк, изборот на комерцијален лет над приватен би значело намалување на емисиите за 87 проценти.

Организаторите се обидуваат да го ублажат еколошкиот отпечаток на самиот настан со различни локални мерки - учесниците ќе бидат „охрабрени да шетаат“ низ Давос, па дури и ќе добијат „зимски вметоци за чевли“. Но, додека светските лидери се подготвуваат да разговараат за климатските промени, нивното пристигнување со приватни авиони останува симбол на јазот меѓу зборовите и делата.

фото: EPA-EFE/MICHAEL BUHOLZER

Можеби ќе ве интересира

ГУМИТЕ СЕПАК ЌЕ СЕ ПРОИЗВЕДУВААТ: „Тигар“ избегна банкрот, државата отвара нови работни места

ГУМИТЕ СЕПАК ЌЕ СЕ ПРОИЗВЕДУВААТ: „Тигар“ избегна банкрот, државата отвара нови работни места

Тренчевска: Новата програма за помош од 1.000 денари за плаќање струја изоставува голем број граѓани

Тренчевска: Новата програма за помош од 1.000 денари за плаќање струја изоставува голем број граѓани

ИДЕ ВРЕМЕ ЗА ДИВИДЕНДИ! Колкав е дивидендниот потенцијал на трите најголеми банки?

ИДЕ ВРЕМЕ ЗА ДИВИДЕНДИ! Колкав е дивидендниот потенцијал на трите најголеми банки?

КОЈ ПЛАТИ 920 ИЛЈАДИ ЕВРА ЗА УПРАВУВАЧКИОТ ПАКЕТ НА СТОКОВНА КОРЗО БИТОЛА - какви се плановите на инвеститорот со некогашниот симбол „Јавор“

КОЈ ПЛАТИ 920 ИЛЈАДИ ЕВРА ЗА УПРАВУВАЧКИОТ ПАКЕТ НА СТОКОВНА КОРЗО БИТОЛА - какви се плановите на инвеститорот со некогашниот симбол „Јавор“

НА МЛАДИТЕ ИМ ТРЕБА ЏЕПАРЛАК ЗА ИЗЛЕГУВАЊЕ: Можат ли да се социјализираат без да потрошат пари?

НА МЛАДИТЕ ИМ ТРЕБА ЏЕПАРЛАК ЗА ИЗЛЕГУВАЊЕ: Можат ли да се социјализираат без да потрошат пари?

Гасна централа е спас за долговите на Клиничкиот центар „Мајка Тереза“

Гасна централа е спас за долговите на Клиничкиот центар „Мајка Тереза“

КОЈ НЕМА ДА МОЖЕ ДА ВЛЕЗЕ ВО ЕУ: Се воведуваат дозволи за патување, некој може да биде одбиен

КОЈ НЕМА ДА МОЖЕ ДА ВЛЕЗЕ ВО ЕУ: Се воведуваат дозволи за патување, некој може да биде одбиен

НОВИОТ ЗАКОН ЗА ЕНЕРГЕТИКА - КЛУЧЕН ЧЕКОР КОН СТАБИЛНА И ОДРЖЛИВА ИДНИНА

НОВИОТ ЗАКОН ЗА ЕНЕРГЕТИКА - КЛУЧЕН ЧЕКОР КОН СТАБИЛНА И ОДРЖЛИВА ИДНИНА

ШТО ЌЕ СЕ СЛУЧИ СО НУТЕЛАТА ПО СМРТТА НА НЕЈЗИНИОТ КРЕАТОР? Создаден пред повеќе од 60 години, Италијанците би го ставиле на поштенска марка, но што велат наследниците?

ШТО ЌЕ СЕ СЛУЧИ СО НУТЕЛАТА ПО СМРТТА НА НЕЈЗИНИОТ КРЕАТОР? Создаден пред повеќе од 60 години, Италијанците би го ставиле на поштенска марка, но што велат наследниците?