КАКО НЀ ЗАЛАЖУВААТ ТРГОВЦИТЕ ВО ТЕКОТ НА ЛЕТОТО - дали правиме разлика меѓу распродажба, попуст и акција
Објавено во: Македонија 27 Јули, 2024
Минатата недела официјално започна летната распродажба во повеќето бутици. Трговците спремно ги дочекаа, излозите беа излепени со табли за попусти и до 70 отсто. Марко Драгиќ од Националната организација на потрошувачи и Душан Узелац од порталот Каматица за Утринската програма на Србија зборуваа за триковите на трговците, замките во кои можат да паднат потрошувачите и како да го подготвиме нашиот буџет за сезонски попусти.
Марко Драгиќ наведува дека има два сезонски попусти, едниот летен од 15 јули до 15 август, а другиот зимски од 15 декември до 15 јануари.
- Во летната сезонска распродажба треба да се најде само летна облека, доколку има нешто од колекцијата есен-зима, тоа секако е пропуст на трговците и тоа е за санкција, и надлежните инспекции треба да го санкционираат тој пропуст, вели Марко Драгиќ и додава дека таква стока може да се продава во летниот период, но да не се прикажува како сезонски попуст.
Душан Узелац од веб-страницата Каматица наведува дека купувањето не треба да биде инвестиција и дека секогаш прво треба да тргнете од паричникот и буџетот.
- Трговците се служат со финти и не викаат да дојдеме да потрошиме пари. Често велам дека тој што седи дома и управува со буџетот и оној што е во продавница не се исти и дека е тешко да се воспостави комуникација меѓу нив - рече Узелац.
Драгиќ за гледачите ја појасни терминолошката разлика помеѓу попуст, распродажба и акција, што постои согласно Законот за трговија.
- Распродажба се користи кога работењето на одреден ланец на продавници е затворено или кога таа продавница едноставно се затвора. Сезонските попусти се токму она што го имаме сега, два пати годишно и можат да траат најмногу 60 дена во текот на една година, а имаме и акции, кои траат за време на викендот - рече Драгиќ.
Паметно управување со пари
Узелац наведува дека главната задача пред да влеземе во продавницата е да управуваме со финансиите и дека мора да имаме идеја за циклусите на финансирање.
- Треба да планираме на што ќе ги потрошиме парите, потоа се дефинира буџетот. Мора да се грижиме за циклусите на финансирање. Имаме месечно, кога ја добиваме платата и имаме месечни трошоци, но треба однапред да размислуваме и за годишни летни одмори, па зимски, регистрација, за кои ако добро се организираме нема потреба од заеми и задолжувања - рече Узелац.
Во полн ек е летната распродажба која трае до 15 август.
Курир.рс