Модните брендови ќе го помагаат зголемувањето на минималната плата од 60 отсто во Бангладеш
Објавено во: Економија 08 Ноември, 2023
По една недела смртоносни судири меѓу конфекциските работници и полицијата поради незадоволството од платите, владата на Бангладеш во вторникот соопшти дека минималната плата ќе се зголеми за 56,25 отсто на 12.500 така (114 долари) месечно од 1 декември, прво зголемување во последните пет години.
Група сопственици на фабрики, синдикални лидери и функционери едногласно се согласија на зголемувањето, рече Сидикур Рахман, претставник на сопствениците на фабриките. Ниските плати му помогнаа на Бангладеш да стане најголемиот светски извозник на облека по Кина, но зголемените цени на горивото и електричната енергија дополнително ги зголемија трошоците за живот на луѓето во оваа јужноазиска земја во развој.
Говорејќи за Ројтерс во средата, Рахман рече дека зголемувањето на платите, кое доаѓа пред општите избори во јануари, може да биде „катастрофа“ за индустријата која сочинува речиси 16 отсто од БДП и генерира повеќе од 40 милијарди долари годишно заработка од извозот.
Бангладеш е дом на повеќе од 4.000 фабрики кои снабдуваат глобални брендови, почнувајќи од модни трговци на мало како што се Inditex и Gap Inc до поскапите Hugo Boss и Lululemon.
Но, како и повеќето производители на стоки за широка потрошувачка, модните трговци на мало се борат со високите залихи и забавената глобална економија, каде што клиентите на клучните пазари купуваат помалку. Ова доведе до пад од 14 отсто на извозот на облека од Бангладеш минатиот месец.
„Времето не е добро“, рече Фазлул Хоке, управен директор на Plummy Fashions и поранешен претседател на Здружението на производители и извозници на трикотажа, според Ројтерс.
„Индустријата веќе се мачи, протокот на нарачки е бавен, снабдувањето со енергија не е соодветно, а севкупната економска состојба не е добра. Во такво време сигурно ќе биде тешко големото зголемување на платите, но за работниците, се согласувам , тоа е легитимно барање“, рече тој.
Хок рече дека зголемувањето ќе додаде 5-6 отсто на вкупните трошоци, зголемување што тој и другите сопственици на фабрики побараа од нивните клиенти да помогнат во плаќањето со тоа што ќе се согласат на повисоки стапки. Трудот сочинува од 10 до 13 отсто од нивните вкупни трошоци. Сепак, тој не е оптимист.
„Во минатото, видовме дека тие се зголемија само малку, не доволно за да се платат дополнителните трошоци. Можеби има исклучоци, но има илјадници клиенти и не сите од нив ќе се согласат да ја покријат целата сума“, рече Хог.
Минатиот месец, неколку модни брендови, меѓу кои Abercrombie & Fitch, Adidas, Gap, Hugo Boss, Levi Strauss, Lululemon, Puma, PVH и Under Armour, му кажаа на премиерот Шеик Хасина преку писмо дека се „посветени на спроведување на одговорни практики за купување“ за да овозможат повисоки плати.
„Продолжуваме да и препорачуваме на владата на Бангладеш да усвои механизам за ревизија на годишната минимална плата за да биде во тек со променливите макроекономски фактори“, се вели во писмото. Покрај зголемувањето на платите, Владата соопшти дека на работниците ќе им се дава годишно зголемување од 5 проценти.
Но, Абдус Салам Муршеди, главен извршен директор на Envoy Group, која продава на Walmart, Zara и American Eagle Outfitter, меѓу другите, рече дека купувачите не се подготвени да ја платат „вистинската и правична цена“ поради забавувањето на големите економии и војните во Украина и Блискиот Исток кои предизвикуваат геополитички грижи.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.