29 Март, 2024
0.0252

МЖ ИНФРАСТРУКТУРА ВРАБОТУВА 30 ЛИЦА - директорот Локвенец вели: поради пензионирањето, ни требаат најмалку стотина

Објавено во: Економија 30 Јули, 2021

Добивај вести на Viber

Јавното претпријатие за железнички транспорт, МЖ Инфраструктура, распиша оглас за 30 нови вработувања.

Јавниот пивик е објавен преку Агенцијата за администрација, а се бараат од главен референт за јавни набавки и продажби, преку помлад референт за јавни набавки, советник за јавни нбавки, соработник и референт за безбедност при работа, потоа главен референт за обуки, помлад соработник за психолошка заштита, референт за персонална евиденција, оператор за плати и надоместоци, главен референт за финансиско работење, помлад референт за финансиски работи, виш соработник за финаниска контрола, помлад соработник за сметководство, неколку сметководители, виш соработник за план и статистика, помлад соработник за правни работи, виш референт за административни работи, виш соработник за издавање на објекти, помлад соработник за правни работи, помлад соработник за недвижности, помлад соработник за маркетинг, архивар, секретарка, како и соработник за систем оператор.

Платите се од 19.000 денари па се до 28.000 денари, но најголем дел од месечните примања за новите вработени ќе изнесуваат на ниво од 24 и пол илјади денари.

Фактор разговараше со директорот на МЖ Инфраструктура, Хари Локвенец, кој на водечката позиција на ова јавно претпријатие беше именуван пред околу осум месеци.

Локвенец вели дека на претпријатието му требаат најмалку 100 нови вработувања, а 30 е најмалата бројка за колку толку да се пополнат испразнетите работни места поради пензионирање.

„Нам не ни требаат само 30, туку во моментов најмалку 100 нови вработувања“, објаснува Локвенец за Фактор.

Во моментов во МЖ инфраструктура работат 900 вработени.

Локвенец објаснува дека според европските стандарди, треба да има по двајца вработени на еден километар железничка пруга. Со оглед што во земјава има за одржување железничка пруга од 700 километри, значи дека на МЖ Инфраструктура им треба многу поголем број на вработени од оние 900 со кои што сега располагаат.

Исто така, во МЖ инфраструктура во моментов е многу висока просечната возраст на вработените. Во моментов во ова препријатие има само 16 инжинери.

„Затоа сега акцентот при вработувањето ќе се стави на инжинерскиот кадар, но и воопшто на стручниот кадар во компанијата, бидејќи се работи за безбедноста на железничкиот сообраќај“, нагласува првиот човек на МЖ Инфраструктура.

За споредба, Македонија пат е задолжена за одржување на патиштата во земјава, а ЈП за државни патишта работи на реализација на нови проекти. Што значи дека две претпријатија се грижат за одржување на патиштата и за реализација на проекти, и тие заедно имаат многу поголем број вработени, наспроти МЖ инфраструктура, која се грижи и за одржување на пругите, но и реализира нови проекти за изградба на пруги, за кои Локвенец вели дека значајно се интензивирани во последниов период.

Во МЖ Инфраструктура, како што објаснува првиот човек нa претпријатието, e висока возрасната граница на вработените, односно е неповолна старосната структура. Всушност, овие 30 нови вработувања за кои се распишани огласи, ќе покријат само дел од вработените кои во изминативе години заминале во пензија.

„Во изминативе неколку години вработените кои заминувале во пензија не биле надополнувани со нови вработувања. Но, не бил правен ниту трансфер на потребните знаења, стручност и искуство кај новите вработени. А токму во ова претпријатие стручноста и знаењето се неопходни, бидејќи преку нив се гарантира безбедноста на железничкиот сообраќај“, објаснува Локвенец за Фактор.

Инаку, објаснува директорот, просечната плата на 900 вработени во МЖ Инфраструктура изнесува 24.000 денари.

Како што е познато, компанијата важи за еден од поголемите државни должници, но како што објаснува директорот на МЖ Инфраструктура, тоа се должи единствено на пресметката на амортизацијата на основните средства, која е голема ставка во ова претпријатие, со оглед токму на значајната големина на основните средства со кои располага МЖ инфраструктура.

„Заради пресметувањето на амортизацијата ние влегуваме во категоријата загубари, што е книговодствено, а таа амортизација ние не сме во можност да ја искалкулираме во тарифата што ја наплаќаме од корисниците на нашите услуги. Во моментов всушнст единствен корисник на нашите услуги е МЖ Транспорт. Тоа е така бидејќи се уште не е либерализиран железничкиот сообраќај“, објаснува Локвенец.

Или зa илустрација, за првиот квартал загубата на МЖ инфрастуктура изнесува 108 милиони денари, додека, пак, пресметката пред амортизација била плус од 12 милиони денари, што значи дека амортизацијата за еден квартал е дури 120 милиони денари.

Нина Нинеска-Фиданоска

Можеби ќе ве интересира

Во што „Стопанска банка Скопје“ вложи 40 милиони евра? Се спрема кредитна офанзива!

Во што „Стопанска банка Скопје“ вложи 40 милиони евра? Се спрема кредитна офанзива!

Фокус во Кина: Европските претпријатија гледаат на можностите за инвестирање во кинескиот Хубеи

Фокус во Кина: Европските претпријатија гледаат на можностите за инвестирање во кинескиот Хубеи

ДУИ со експанзија во угостителството

ДУИ со експанзија во угостителството

КИНЕЗИТЕ ДОБИВААТ УШТЕ ДВЕ ГОДИНИ РОК ЗА ИЗГРАДБА НА АВТОПАТОТ КОН ОХРИД: измените на законот пред пратениците, кој ќе го гласа?

КИНЕЗИТЕ ДОБИВААТ УШТЕ ДВЕ ГОДИНИ РОК ЗА ИЗГРАДБА НА АВТОПАТОТ КОН ОХРИД: измените на законот пред пратениците, кој ќе го гласа?

ЗА ЕДНО ЕВРО РУЧЕК И ПРЕВОЗ: Oва е најевтината земја за живеење

ЗА ЕДНО ЕВРО РУЧЕК И ПРЕВОЗ: Oва е најевтината земја за живеење

МИЗО ПОТВРДИ ДЕКА ЗА ОВА РАЗГОВАРАЛЕ СО МИНИСТЕРСТВОТО ЗА ФИНАНСИИ: Македонија треба да се адаптира на глобалниот минимален данок на добивка од 15 oтсто

МИЗО ПОТВРДИ ДЕКА ЗА ОВА РАЗГОВАРАЛЕ СО МИНИСТЕРСТВОТО ЗА ФИНАНСИИ: Македонија треба да се адаптира на глобалниот минимален данок на добивка од 15 oтсто

ПЧЕНИЦАТА ПОЕВТИНИ: Цената на златото и нафтата скокнаа

ПЧЕНИЦАТА ПОЕВТИНИ: Цената на златото и нафтата скокнаа

БИТИЌИ Е ОПТИМИСТ: Вели дека со влезот во ЕУ просечната плата ќе изнесува 1.300 евра

БИТИЌИ Е ОПТИМИСТ: Вели дека со влезот во ЕУ просечната плата ќе изнесува 1.300 евра

Новите газди го вратија стариот сјај! Како „Скопски пазар“ ќе направи над 10 милиони евра приходи?

Новите газди го вратија стариот сјај! Како „Скопски пазар“ ќе направи над 10 милиони евра приходи?