27 Ноември, 2024
0.0286

ПЕТТЕ ДРЖАВИ КОИ НАЈМНОГУ ЗАРАБОТУВААТ ОД ТРГОВСКИОТ КОНФЛИКТ КИНА-САД: Имаат економско производство од 4 трилиони долари во 2022

Објавено во: Економија 02 Ноември, 2023

Добивај вести на Viber

Тензиите меѓу САД и Кина го менуваат добро познатиот синџир на снабдување, кој ги отвора вратите за другите економии. Следните пет земји стануваат клучни економски „конектори“ во фрагментираниот свет.

Како група, овие земји забележаа економско производство од 4 трилиони долари во 2022 година, повеќе од Индија и речиси исто колку Германија или Јапонија. И покрај нивната многу различна политика и потекло, тие ја делат опортунистичката желба да ги искористат предностите на економскиот неочекуван успех, позиционирајќи се како нови врски меѓу САД и Кина или Кина, Европа и другите азиски економии.

Тие претставуваат 4% од глобалниот бруто домашен производ, но привлекле нешто повеќе од 10%, или 550 милијарди долари, од сите таканаречени гринфилд инвестиции од 2017 година. Овој термин ги опишува трошоците за нови фабрики, канцеларии и други капацитети на странска компанија, која основа или проширува работење во друга земја.

Исто така, конекторите се доказ дека приказната за крајот на глобализацијата е претерана. Стоките и капиталот сè уште се движат преку границите, дури и повеќе од нив, пренесува Блумберг. Еве за кои земји станува збор.

Ханој, Виетнам

Улогата на Виетнам како поврзувачка економија е зајакната откако поранешниот американски претседател Доналд Трамп воведе царини за кинески стоки и пандемијата ја заостри контролата на синџирите на снабдување.

Со својата комбинација на ниски трошоци за работна сила, подобрување на инфраструктурата и обемна листа на трговски договори, Виетнам привлече мноштво компании. САД се дестинација за околу една третина од извозот на Виетнам, додека Кина е најголемиот снабдувач на материјали за виетнамските производители, од машини до материјали за облека.

Варшава, Полска

Кога полската влада минатата година објави дека земјата ќе гради сопствен бренд на електрични возила, наречена Izera, тоа беше јасен сигнал дека нацијата која некогаш се фалеше со неколку свои брендови има поголеми амбиции отколку да биде производствен центар на автомобили за Западот.

Државната компанија ElektroMobility Poland потпиша договор со кинеската Geli Holding Group во 2022 година за испорака на технологија за проектот. Производството на хечбек модели и теренци се планира да започне кон крајот на 2025 година. Полска веќе има добро воспоставени врски со европската автомобилска индустрија, со гиганти како Volkswagen AG и Mercedes-Benz AG кои основаат погони за производство на електрични возила во земјата. Но, странските инвестиции се зголемија во последниве години, при што значителен дел од гринфилд инвестициите од 125,1 милијарди долари што ги привлече од 2017 година доаѓаат од подалеку. Испораките на литиум-јонски батерии произведени во Полска минатата година изнесуваа 38 милијарди злоти (8,9 милијарди долари), што е еквивалентно на 2,4% од вкупниот извоз, според официјалните податоци.

Мексико

Оваа година Мексико ја престигна Кина како најголем извозник на стоки во САД. Од 2017 година, вредноста на увозот на Мексико од Кина номинално порасна побрзо од вредноста на нејзиниот извоз во САД. Тоа е затоа што многу од производителите што деновиве отвораат фабрики во пограничните држави на Мексико се кинески компании, кои продаваат сè, од автоделови до мебел, со фокус на американскиот пазар.

Една од најголемите предности за кинеските компании е 30-годишниот договор за слободна трговија на земјата со САД и Канада. Трамп не сметаше на кинеските компании да „најдат во Мексико задна врата во САД“ што ќе им овозможи да ги избегнат царините што тој ги воведе на американскиот увоз од Кина. Резултатот е дека најавите за инвестиции од кинеските компании скокнаа за речиси 50% во 2022 година, на 2,5 милијарди долари.

Мароко: Дом на најголемите резерви на фосфати во светот

Мароко, дом на најголемите резерви на фосфати во светот, станува важен играч во трансформацијата на глобалната автомобилска индустрија. Овој минерал е клучна состојка во литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии, брзорастечка линија на ќелии за полнење што се користат во електричните возила. Земјата веќе има растечки автомобилски сектор, со фабрики во сопственост на Renault и Stelantis кои произведуваат илјадници автомобили дневно, поддржани од десетици етаблирани американски добавувачи.

Силните трговски односи на Мароко со Европа и САД, заедно со неговиот пријателски однос кон странските директни инвестиции, го прават место за средба каде компаниите од двете страни на растечкиот јаз меѓу САД и Кина можат да се натпреваруваат или да соработуваат. Во 2022 година, Мароко објави 15,3 милијарди американски долари во нови фабрички проекти за гринфилд финансирани од странски инвеститори, речиси колку во претходните пет години заедно. И трендот не покажува знаци на забавување. Во мај, кинеската компанија Gotion High-Tech Co. потпиша договор со кралството за изградба на фабрика за батерии вредна 6,4 милијарди долари, која би била една од најголемите во светот.

Во септември, CNGR Advanced Material Co., кинески производител на компоненти за батерии, објави проект од 2 милијарди долари за производство на доволно LFP батерии за опремување на 1 милион возила годишно.

Џакарта, Индонезија

Индонезија активно се додворува на компании од САД и Кина за да ја исполни визијата на претседателот Џоко Видодо за изградба на цел синџир за снабдување со електрични возила.

Tesla и Volkswagen се поканети да инвестираат, со цел да се спротивстави на доминацијата на кинеските компании во преработката на никел и производството на батерии. Тоа веќе донесе единствени корпоративни „бракови“ низ геополитичките блокови. Во март, Ford потпиша договор со кинеската Zhejiang Huayou Cobalt Co. и бразилската Vale SA за затворање на резервите на никел, метал што се користи во производството на батерии за електрични возила.

Со изобилство на природни ресурси и население од 270 милиони, Индонезија се обложува дека е премногу важно да бидеме принудени да избираат меѓу двете најголеми економии во светот. Индустрискиот парк Батанг во Централна Јава е дом на голем број американски компании, вклучително и некои кои се преселиле од Кина.

Истовремено, во индустрискиот парк Моровали на островот Сулавеси доминираат кинески инвестиции, главно во преработка на никел. Сепак, билансот на американските и кинеските инвестиции стабилно растеше со текот на годините, при што директните странски инвестиции на Кина во првата половина на 2023 година беа двојно поголеми од оние на САД.


* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.

Можеби ќе ве интересира

Вработени во АЕК тријат раце, ќе им се зголемуваат платите за 20 отсто

Вработени во АЕК тријат раце, ќе им се зголемуваат платите за 20 отсто

БУКВАЛНО „ПЛАЧАТ“ ЗА СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ: На Германија и се заканува колапс, им недостигаат повеќе од 300.000 работници од странство

БУКВАЛНО „ПЛАЧАТ“ ЗА СТРАНСКИ РАБОТНИЦИ: На Германија и се заканува колапс, им недостигаат повеќе од 300.000 работници од странство

ДАЛИ БЕРЗАТА ВЛЕГУВА ВО „SANTA CLAUS СКОК“: Еве што значи овој тренд

ДАЛИ БЕРЗАТА ВЛЕГУВА ВО „SANTA CLAUS СКОК“: Еве што значи овој тренд

НАЈЧЕВСКА: За мене силна економија е таа во која нема сиромашни и бездомници

НАЈЧЕВСКА: За мене силна економија е таа во која нема сиромашни и бездомници

НИКОГАШ ПОСКАПО: Цените на кафето највисоки во последните 27 години

НИКОГАШ ПОСКАПО: Цените на кафето највисоки во последните 27 години

БОЖИЌЕН БОНУС ЗА ПЕНЗИОНЕРИТЕ ДО 600 ЕВРА: Кој град од регионот ја нуди оваа привилегија?

БОЖИЌЕН БОНУС ЗА ПЕНЗИОНЕРИТЕ ДО 600 ЕВРА: Кој град од регионот ја нуди оваа привилегија?

ЕВЕ КАКО ИЗГЛЕДААТ ШЕСТЕ ЕКОЛОШКИ АВТОБУСИ, ЌЕ СЕ ДВИЖАТ ПО ВНИМАТЕЛНО ПЛАНИРАНИ ЛИНИИ ВО СКОПЈЕ - свеченост за донацијата од Европската унија

ЕВЕ КАКО ИЗГЛЕДААТ ШЕСТЕ ЕКОЛОШКИ АВТОБУСИ, ЌЕ СЕ ДВИЖАТ ПО ВНИМАТЕЛНО ПЛАНИРАНИ ЛИНИИ ВО СКОПЈЕ - свеченост за донацијата од Европската унија

Ова е велешкото економско чудо! Кој може и знае како да заработи 4,2 милиони евра за девет месеци од ивоз на конци и предива?

Ова е велешкото економско чудо! Кој може и знае како да заработи 4,2 милиони евра за девет месеци од ивоз на конци и предива?

Засилени контроли на патарините, казни од по 200 евра за неплаќачите

Засилени контроли на патарините, казни од по 200 евра за неплаќачите