28 Октомври, 2024
0.0247

ПОСЛЕДНАТА ДЕСТИНАЦИЈА НА ČSA, ПАРИЗ – ПРАГА: За Checz Airlines утре е крајот на бајката стара 101 година

Објавено во: Свет 25 Октомври, 2024

Добивај вести на Viber

Во сабота, 26 октомври, од Париз, од аеродромот Шарл де Гол, последниот авион што ќе го носи знамето на чешката авиокомпанија на трупот ќе слета на аеродромот Вацлав Хавел во Прага.

Една од најстарите авиокомпании во светот, ČSA (Československé Státní Aerolinie) - Checz Airlines ја завршува својата 101-годишна историја. Последниот авион на оваа компанија ќе слета во сабота на аеродромот Вацлав Хавел во Прага на летот што ќе полета од  пистата на аеродромот Шарл де Гол во Париз.

По тој лет, ознаката на компанијата - ОК ќе престане да се користи, а авионите на оваа компанија ќе се спојат во Smartwings - уште една чешка авиокомпанија која ја користи ознаката QS. Истиот ден ќе заврши и членството на ČSA во алијансата Skyteam.

ČSA е основана како петта авиокомпанија во светот на 26 октомври 1923 година: со исклучок на германската компанија DELAG, која беше затворена во 1935 година, пред ČSA да бидат основани холандската KLM (1919), колумбиската Avianca (1919), австралиската Qantas ( 1920) и рускиот Аерофлот (основан во истата година, 1923 година, но во февруари).

Долги години, оваа компанија леташе исклучиво со авиони произведени во Советскиот Сојуз и беше една од првите комерцијални компании што користеше млазни авиони на своите летови: уште во 1957 година, ČSA започна да користи Туполев ТУ-104 на линијата Прага - Москва.  Авионите на ČSA летаат за Њујорк, Монтреал и Хавана од седумдесеттите години, а она што е интересно е дека првата меѓународна линија на оваа компанија била линијата меѓу Прага и Загреб (1930 година).

Затворањето на ČSA за прв пат беше најавено во мај годинава, за тие планови да бидат потврдени на почетокот на септември. Тоа беше нормална последица на проблемите што го „обвинија“ чешкиот превозник.

Иако едно време, по поделбата на Чехословачка на Чешка и Словачка, ČSA стана, според Air Data News, многу динамична компанија со модерна флота (во тоа време, таа беше првата меѓу другите создадена во областа на поранешниот Варшавски пакт која воведе западни авиони во својата флота - А310-300, А320 -200 и Боинг 737-300, но и авиони А319 и авиони со турбопроп АТР-72), компанијата не можеше да се справи со проблемите што следеа

Во последните три децении деловно работење, ČSA постојано се соочуваше со неволји: прво по првиот неуспешен обид за приватизација, потоа со кризата во воздушниот сообраќај предизвикана од терористичките напади врз САД на 11 септември 2001 година, потоа светската економска криза од 2008 година. , како и пандемијата на Ковид, од која компанијата никогаш не закрепна.

Во 2015 година, чартер компанијата Travel Service (сега Smartwings) купи 34% од акциите на чешката влада, а уделот се зголеми на 78% во 2017 година. Со ефикасна контрола на компанијата, Smartwings ја рационализираше флотата на Чешката ерлајнс, пензионирајќи ги турбопропусните авиони А319 и АТР-72.

Пандемијата СОВИД-19 ја принуди компанијата да поднесе барање за банкрот и да ја откаже меѓународната рута до Сеул. Откако излезе од банкрот, Чех ерлајнс се појави со нова корпоративна структура: 30% во сопственост на Smartwings, додека остатокот му припаѓаше на Prague City Air. Компанијата остана со само еден авион А320-200, кој леташе на линијата Прага-Париз.

Чешкиот јавен радиодифузен сервис како главен проблем ги наведува конфликтите во авиокомпанијата и неискуството на раководството, што довело до лоши деловни одлуки. Чешките медиуми потсетуваат дека под раководство на поранешниот офицер, тогашен бизнисмен и политичар Јарослав Тврдик (кој своевремено беше и министер за одбрана во владата на Милош Земан и владата на Владимир Шпидл) имаше набавка на нови, скапи авиони и зголемување на другите трошоци.

Поранешниот претседател на ČSA, Мирослав Кула (кој беше разрешен од владата без образложение за да го замени со Тврдик) ги обвини, според Форбс, „мегаломанските проекти“ и „неспособното раководство“ на Тврдик за неуспехот на компанијата. Како и да е, од саботата, ČSA повеќе не постои. И тука е крајот на авијациската приказна стара повеќе од еден век.

фото: YouTube/Print Screen

Можеби ќе ве интересира

Овде киријата не е променета 500 години - има три услови за да може да живеете таму

Овде киријата не е променета 500 години - има три услови за да може да живеете таму

ВО ГРУЗИЈА ИЗБРОЈАНИ ГЛАСОВИТЕ! Завршува ли борбата меѓу владејачката Грузиски сон и опозициските сили

ВО ГРУЗИЈА ИЗБРОЈАНИ ГЛАСОВИТЕ! Завршува ли борбата меѓу владејачката Грузиски сон и опозициските сили

ХОРОР ВО ФРАНЦИЈА - дете погодено во глава со куршум додека се возел во семејниот автомобил - напаѓачите избегаале

ХОРОР ВО ФРАНЦИЈА - дете погодено во глава со куршум додека се возел во семејниот автомобил - напаѓачите избегаале

„ВИДЕО ИГРИТЕ НИ ГИ УНИШТУВААТ ДЕЦАТА!“ Соседите од Тутин проговорија за девојчето (13) кое ја уби сопствената сестра (7) во Германија

„ВИДЕО ИГРИТЕ НИ ГИ УНИШТУВААТ ДЕЦАТА!“ Соседите од Тутин проговорија за девојчето (13) кое ја уби сопствената сестра (7) во Германија

„НИКОГАШ ПРЕТХОДНО НЕ БЕВ НА ТАКВО МЕСТО...“ Принцот Вилијам се присети на еден детал од животот

„НИКОГАШ ПРЕТХОДНО НЕ БЕВ НА ТАКВО МЕСТО...“ Принцот Вилијам се присети на еден детал од животот

Путин: Ќе одговориме доколку на Украина и се дозволи да изврши напади со долг дострел врз Русија

Путин: Ќе одговориме доколку на Украина и се дозволи да изврши напади со долг дострел врз Русија

НА ПРАГОТ ПРЕД КАТАСТРОФАТА?! - Прв пат светот се соочува со 4 војни во исто време

НА ПРАГОТ ПРЕД КАТАСТРОФАТА?! - Прв пат светот се соочува со 4 војни во исто време

Почина Зе Карлос, фудбалерот од генерацијата на Бразил од СП 1998

Почина Зе Карлос, фудбалерот од генерацијата на Бразил од СП 1998

Кои се воените партнери на Северна Кореја ширум светот?

Кои се воените партнери на Северна Кореја ширум светот?