СЕ ЗАСИЛУВА ЗЛАТНАТА ТРЕСКА ПРОТИВ ОБЕЗНОСТА: Лековите за слабеење влијаат на рецепторите на мозокот
Објавено во: Економија 30 Ноември, 2022
Лековите за
обезност или прекумерна дебелина се модерна златна треска за производителите на
лекови. Ели Лили (LLY.N), проценета на 347 милијарди долари, е блиску зад 207
милијарди долари Novo Nordisk (NOVOb.CO) во издавањето на лек за слабеење на
пазарот што се очекува да вреди 50 милијарди долари до 2030 година. Но, успехот
на овие две компании е предизвик за ривалите и помалите играчи. Тоа може да
предизвика бран на склучување договори и пониски приноси, пишува денеска Reuters.
Околу 40% од Американците имаат индекс на телесна маса од 30 или повеќе, анализираат Центрите за контрола и превенција на болести на САД, што доведува до медицински трошоци од речиси 173 милијарди долари во 2019 година. Диетата и вежбањето треба да бидат најевтиниот третман, но ретко даваат резултати. Баријатриската хирургија, која поставува лента околу стомакот и значи дека пациентот не треба да јаде толку многу за да се чувствува сит, може да доведе до губење на тежината до 35%, но за многумина е непривлечна.
Сепак, класата на лекови познати како аналози на GLP-1 што ја продаваат Ново Нордиск и Ели Лили се чини дека е речиси исто толку добра. Американската групација Мунџаро, на пример, ја намали тежината на пациентите за повеќе од 20%, покажува неодамнешното испитување. Лековите се насочени кон рецепторите во мозокот кои го намалуваат апетитот и им помагаат на луѓето да се чувствуваат посити подолго време.
Аналитичарите сметаат дека лекот Wegovy на Ново Нордиск ќе донесе скоро 9 милијарди долари приход до 2030 година, додека Mounjaro на Ели Лили може да генерира продажба од 21 милијарда долари до 2030 годинаи според Морган Стенли, дотогаш пазарот за дебелина би можел да достигне 50 милијарди долари. Тоа објаснува зошто цената на акцијата на Ново Нордиск се удвои во изминатите две години и се тргува со 28 пати напредна заработка, речиси двојно повеќе од европскиот просек.
Двајцата лидери можеби нема да останат долго на врвот. Pfizer (PFE.N), гигант од 276 милијарди долари и AstraZeneca (AZN.L) од 206 милијарди долари работат на производи за сузбивање на обезноста. И секој производител на лекови што се надева дека ќе земе дел од колачот може да купи биотехнолошки производи како што тоа го направија за 1,4 милијарди долари Zealand Pharma (ZELA.CO) или за 447 милиони долари Altimune (ALT.O). Помага тоа што технологијата GLP-1 веќе се користи во грижата за дијабетесот, што им олеснува на новите учесници да се вклучат во златната треска против прекумерната дебелина. Поголемата конкуренција ќе ги намали цените.
Прашање е колку луѓе ќе земаат лекови и по која цена. Владите со ограничени пари може да им дадат приоритет на болестите како ракот пред превентивните третмани како што се лековите за дебелина.
За пазарот да достигне годишна продажба од 50 милијарди долари, повеќе од 3 милиони луѓе ќе треба да се искористат со GLP-1, претпоставувајќи годишен трошок од околу 16.000 долари, како што е цената на Wegovy. Тоа е речиси 4% од дебелото население во Америка. Но, веродостојното намалување на цената за 50% ќе ја намали годишната продажба на 25 милијарди долари. Споделете го тоа помеѓу шест производители на лекови, и секој од нив би собрал само малку повеќе од 4 милијарди долари. Без постојано зголемување на бројот на пациенти, надежите за дебелина на инвеститорите можеби ќе треба да се скратат.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.