МУ СЕ МОЖЕ: Најбогатиот Индиец потрошил 320 милиони долари на свадбата на својот син - кој е Мукеш Амбани?
Објавено во: Финансии 07 Август, 2024
Додека за милиони Индијци сиромаштијата е секојдневна борба за живот, Мукеш Дирубаи Амбани не знае што да прави со огромната сума пари што ја поседува. Овој индиски милијардер служи како претседател и извршен директор на Reliance Industries, највредната индиска компанија во која има 42 отсто од акциите.
Компанијата се занимава со, добро, наједноставното - сè; од петрохемикалии, нафта и гас до телекомуникациите и малопродажбата. Со проценета нето вредност од 112,1 милијарди долари, според податоците на Форбс од февруари 2024 година, Амбани е најбогатиот човек во Азија и 11-ти најбогат човек во светот, веднаш зад основачите на Alphabet, Лери Пејџ и Сергеј Брин. Сепак, многумина слушнаа за него дури неодамна, благодарение на раскошната венчавка на неговиот најмлад син.
Крем де ла крем на светскиот шоубизнис
Неговиот син Анант Амбани неодамна се ожени со Радика Мерчант, ќерка на богат фармацевтски магнат, на традиционална хинду церемонија во Мумбаи. На семејствата не им се непознати екстравагантни прослави, па на венчавката, која официјално се одржа од 12 до 14 јули, и претходеа повеќемесечни свечени церемонии.
Поради овие веселби, таткото на Анант од сегашната пензија ги извлече Ријана (за која одвои речиси пет милиони долари) и Џастин Бибер (се шпекулира дека за настапот добил десет милиони долари). Кога семејствата беа домаќини на европско крстарење во мај, составот беше исто толку импресивен: Кети Пери, Андреа Бочели, Бекстрит Бојс и Питбул.
На самата венчавка пристигна кремот на светскиот шоу бизнис, Силиконската долина, моќните политичари и светските лидери. На предсвадбата присуствуваа Марк Цукерберг и неговата сопруга Присила, Иванка Трамп и Џаред Кушнер, Бил Гејтс, извршниот директор на Google, Сундар Пичаи и извршниот директор на Дизни, Боб Игер. А на самата венчавка се придружија Ким и Клои Кардашијан, Пријанка Чопра и Ник Џонас, претседателот на ФИФА Џани Инфантино, американскиот актер Џон Сина, бројни бизнисмени, политичари и боливудски ѕвезди.
Свадба вредна над 300 милиони долари
Свадбата на сестрата на Амбани, Иша, одржана во 2018 година, беше проценета на приближно 100 милиони долари. На неа, меѓу другите, присуствуваа Хилари Клинтон и Џон Кери, а на свеченоста пред церемонијата настапи и поп сензацијата Бијонсе.
Свадбената цена на татковиот миленик Анант Амбани е веројатно уште поголема. Странските медиуми ја проценуваат на 320 милиони долари, земајќи ги предвид трошоците за безбедност, транспорт, храна и пари што им се исплатени на изведувачите. Само за поканата младенците потрошиле 7.000 долари. Се состоеше од неколку делови и пристигна во голема кутија, во која имаше вредна сребрена реплика на храмот и скриена рачно напишана покана.
До него беа поставени слики од неколку хинду богови и идоли на хинду божества, сите поставени на позадината на побожни песни. Во врежаната кутија за покани имало различни предмети за индиската свадбена церемонија, како и традиционална шамија од висока вредност.
Семејството Амбани го должи своето богатство на успехот на својата компанија, Reliance Industries, конгломерат со седиште во Мумбаи кој работи на речиси секое поле – од малопродажба, природен гас и петрохемикалии до телекомуникации, текстил и забава. Таа е најголемата приватна компанија во Индија и се наоѓа на 88-то место на листата на најголеми на Fortune.
Како сето тоа започна
Сето тоа го започнал дедото на младоженецот, Дирубаи, кој како трговец со предиво ја основал компанијата Reliance во 1958 година за да продава главно зачини и полиестер. Осум години подоцна го сврте своето внимание речиси исклучиво на полиестер, основајќи ја Reliance Industries Private Limited како семејна текстилна фирма во индиската држава Махараштра.
Дирубаи почина во 2002 година, оставајќи ги Мукеш и неговиот брат Анил на чело на компанијата, при што Мукеш тогаш го презеде мнозинскиот удел. Според податоците од минатата година, Reliance го прошири своето работење и сега има над 230 филијали. Противниците и жестоките критичари на Амбани велат дека тој го собрал своето богатство главно преку политички врски за време на владите во 1970-тите и 1980-тите, а потоа и под премиерот Нарендра Моди по 2014 година.
Присуството на важни бизнисмени на „свадбата на годината“ ја нагласува зголемената важност на Индија за странските компании и Амбани како клучен партнер, чиј удел во Reliance Industries и контролата врз домашната трговија го прават атрактивен сојузник за западните компании кои бараат пристап на брзорастечкиот пазар на најнаселената земја во светот. Meta, Alphabet, Qualcomm и Intel инвестираа во телекомуникациската група на Reliance, Jio Platforms, во последниве години.
Големото население на Индија, зголемените потрошувачи од средната класа и технолошкиот напредок ја направија профитабилна можност за компании како Apple, Netflix, Amazon и Microsoft. Азиската нација одамна нуди изобилство на евтина работна сила, богатство на технолошки таленти и одредено ниво на блискост со демократијата од англиско говорно подрачје. Амбани итро воспостави платформа за вмрежување и создавање партнерства на индискиот пазар пред свадбата.
Индија среде технолошка и финансиска револуција
Долготрајното затворање на кинеските фабрики за време на пандемијата, политичките и правните предизвици на водење бизнис во Кина и економските проблеми во земјата, исто така, поттикнаа многу американски компании да го прошират своето глобално влијание и да се потпрат повеќе на Индија, која е во средина на технолошки и финансиски револуција. Сè повеќе Индијци прифаќаат дигитални плаќања, онлајн комуникации и е-трговија додека нивните приходи растат.
„Она што го гледам во Индија е многу луѓе кои влегуваат во средната класа и се надевам дека ќе можеме да убедиме некои од нив да купат iPhone“, изјави извршниот директор на Apple Тим Кук во мај минатата година. „Навистина чувствувам дека Индија е на пресвртна точка.
Неговите коментари објаснуваат зошто Apple ги отвори своите први две продавници во Индија минатата година и неговите приходи од земјата достигнаа нов рекорд во четвртиот квартал. Ко-извршниот директор на Нетфликс, Тед Сарандос, исто така е задоволен од резултатите во однос на бројот на корисници. Во меѓувреме, Мета ја пофали Индија во својот неодамнешен годишен извештај, откривајќи дека таа е еден од првите три извори на раст на нејзините активни корисници минатата година, пишува Business Insider.
Што се однесува до Амазон, неговиот индиски бизнис привлече околу една милијарда купувачи на неговата веб-страница за време на Големиот индиски фестивал во четвртиот квартал, вклучувајќи четири милиони луѓе кои го направија своето прво купување на платформата. Мајкрософт, од друга страна, ја промовираше Индија како клучен двигател на растот на членовите на LinkedIn. Членството таму скокна за 19 проценти на годишно ниво - на 100 милиони во првиот квартал од 2023 година.
Американска деловна елита
Индија очигледно е клучен двигател на растот за некои од најголемите американски компании, па не е изненадување што тие сакаат дополнително да навлезат на тој пазар. Настаните пред свадбата на синот на Амбани им понудија на бизнисмените можност да разговараат со еден од најмоќните луѓе во Индија и неговото семејство, да се дружат со лидерите во индустријата и да склучат локални зделки и да уживаат во една од најголемите свадби на сите времиња. Затоа, не е чудно што американската бизнис елита со задоволство се појави таму.
Покрај Анант, Мукеш има уште две деца, од кои сите се вклучени во работата на компанијата. Тие официјално му се приклучија на одборот минатата година - најстариот син Акаш го предводи секторот за телекомуникации и аутсорсинг, а Иша, близнакот на Акаш, води бизнис со малопродажба и финансиски услуги. Најмладиот, Анант, раководи со енергетскиот сектор.
Семејството живее во 27-катницата Антилији, која има статус на прва приватна куќа чија вредност надминува милијарда долари. Има три хелиодроми, девет лифтови, гаража за 168 автомобили и - снежна просторија каде што можете да се разладите со вештачки снегулки по желба.* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.