БРОДСКИТЕ КОМПАНИИ СО МИЛИОНСКИ ЗАГУБИ: Поради напади им се заканува голема криза - Светската трговија во опаѓање!
Објавено во: Свет 17 Декември, 2023
Пет од најголемите светски бродски компании, меѓу кои Maersk и Hapag-Lloyd, ја прекинаа пловидбата низ Црвеното Море поради масовните ракетни напади на јеменските Хути врз трговски бродови кои превезуваат стока од Азија во Европа во контејнери – јавува ТВ Фронт.
Одлуката за запирање на пловидбата низ Црвеното Море и Суецкиот канал, кој е најкраткиот поморски пат за транспорт на стоки и нафта од Азија до Европа, значително ќе влијае на светската трговија и повторно, како за време на „Војната со танкерите“ во конфликтот меѓу Ирак и Иран во 1980-1988 година. предизвика криза.
Сепак, овојпат позначајно имајќи ја предвид глобалната економија и повторно ќе ги принуди светските бродски компании да ги пренасочат своите бродови на подолг пат низ Африка, со што патувањето ќе биде продолжено на 15-30 дена во зависност од рутата кон која се движат бродовите. се движат, што неминовно ќе доведе до поскапување на стоките, но и до доцнење на испораките, што ќе создаде милионски загуби за светските компании.
Всушност, тоа беше донесено и очекувано, имајќи предвид дека јеменските Хути го имаат крајното оружје токму да ја запрат пловидбата на бродовите во Црвеното Море. Прво и најважно е широк опсег на противбродски ракети од иранско производство, поставени на мобилни крајбрежни фрлачи со дострел од 80 до речиси 300 километри.
Потоа, тука се и камикази беспилотните летала со кои се напаѓаат бродови, што веројатно ќе принуди некои компании во иднина покрај антипиратерска безбедност да инсталираат преносни системи за противвоздушна одбрана или лесно артилериско оружје за противвоздушна одбрана на комерцијалните бродови.
Јеменските Хути, исто така, го ставија под своја целосна контрола теснецот Баб ел Мандеб, познат и како „Порта на солзите“. Станува збор за теснец кој припаѓа на една од најкршливите точки кога станува збор за поморскиот транспорт по Ормуз, Малаканскиот теснец, Суецкиот канал, Босфорот и Панамскиот канал.
Теснецот Баб ал Мандеб ги поврзува Црвеното и Арапското Море/Индискиот Океан и индиректно Европа со Азија. Теснецот е под контрола на Јемен на азиската страна и Џибути на африканската страна, каде што неколку земји имаат свои упоришта. Овој теснец е стратешки многу важен поради Суецкиот канал низ кој годишно минуваат 20.000 бродови и дневно се пренесуваат над 3,5 милиони барели нафта.
Теснецот е широк околу 18 милји. Клучното место во овој теснец е островот Перим, околу кој се формирани два пловни канали за влез и излез од Црвеното Море.
As the Houthis' attacks on vessels persist, two major shipping companies decide to halt all journeys through the Red Sea https://t.co/yB88wfxIdL pic.twitter.com/j7HDMhu8c5
— Al Jazeera English (@AJEnglish) December 16, 2023
Покрај контејнерскиот сообраќај, затворањето на Црвеното Море ќе влијае и на порастот на цената на нафтата и на потребата на Европа уште еднаш да се потпре на рускиот нафтовод и гас за да обезбеди енергетска стабилност и да спречи колапс на економијата.
Теснецот и Суецкиот канал се многу важни за европската трговија и затоа, бидејќи Франција и Велика Британија немаат силни поморски сили за да се осигура безбедноста на пловидбата, американската морнарица ќе мора да се вклучи во целата работа, испраќајќи ударна група на носач на авиони до таа зона од Персискиот залив UGN-2 Ајзенхауер околу која најверојатно ќе се формираат експедициски поморски сили, на кои ќе им се придружат Велика Британија, Австралија, Франција и евентуално морнарицата на Израел и Саудиска Арабија како и амфибиски поморски сили.
Во наредниот период треба да очекуваме и борбени дејствија против јеменските Хути и употреба на авијација за удари врз крајбрежната ракетна инфраструктура со цел повторно да се отвори Црвеното Море за поморски сообраќај.
Исто така, во наредниот период, за да се скрати патувањето од Азија до Европа и да се избегне долгата пловидба околу Африка, можно е да се очекува зголемено користење на Северниот морски пат долж брегот на Русија, на кој Москва сметаше. долго време.
„Северниот морски премин“ е повеќе од само морски пат низ арктичкиот дел на Русија. Тој е критичен дел од пошироката транспортна инфраструктура што го поврзува Сибир со европскиот дел на Русија и остатокот од светот. Сибирските реки кои се влеваат во Арктичкиот Океан, Об, Јенисеј и Лена, течат на југ.-север.Сите три реки нудат пристап до внатрешноста на Сибир. Така океанските бродови можат да патуваат до 400 километри јужно од устието на Јенисеј до океанот. Реките Об и Јенисеј се вкрстуваат со Транссибирската железница која оди паралелно со брегот на Арктикот на околу 1.400 милји на југ.
Авантурата со Суецкиот канал во мај 2021 година, кога контејнерски брод се заглави, поради што најпрометната поморска сообраќајна рута (Суецкиот канал) остана блокирана, што предизвика хаос во поморскиот сообраќај, влијаеше тогаш една од најголемите поморски логистички компании, AP Moller-Maersk Group од Danske (со седиште во Копенхаген), специјализирана за транспорт на контејнери, одлучи да го зголеми товарниот сообраќај долж рускиот брег.
Тоа значеше дека контејнерите со стока од различни производители од Азија, од кои некои се најпознати компании од светско значење, ќе стигнат до клиентите во Европа преку нова рута, но заобиколувајќи го Суецкиот канал.
Фото: Принтскрин/Твитер
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.