ДАЛИ И ВАС КАКО РАБОТНИК ВЕ НЕРВИРА ОВА? Работниците од регионот конечно одговорија што ги нервира на работното место
Објавено во: Финансии, Анализа 10 Јуни, 2024
Презентирани се резултатите од големото регионално истражување спроведено на примерок од 2.000 вработени од Србија, Хрватска и Словенија, во кое испитаниците откриле што ги мотивира, а што ги фрустрира.
Новите генерации донесоа нови правила на игра на пазарот на трудот, па така за вработените до 27 години приоритет на работа е флексибилноста на работата и платата, додека за малку повозрасните е важен развојот на кариерата и можноста за напредување, за оние на возраст од 44 до 59 години стабилна и стимулативна работна средина, финансиска сигурност и позитивни меѓучовечки односи.
Ова се резултатите од големото регионално истражување спроведено на примерок од 2.000 вработени од Србија, Хрватска и Словенија, во кое испитаниците откриле што ги мотивира, а што ги фрустрира.
„Генерација З“, вработените до 27 години, во сите три земји приоритет на флексибилноста на работата и платите, а несигурноста од вработување и флексибилната работа ја гледаат како најголем предизвик, од друга страна, генерацијата до 43 години , популарно наречени „милениумци“, ставаат силен фокус на развојот на кариерата и можноста за напредување како клучни двигатели на задоволството од работата“, вели проф. д-р Данијела Лалиќ, која го спроведе истражувачкиот дел „Искуство на вработените“ за Србија.
Забележливо е, додава, дека разликите се поизразени по генерации отколку по држави, но, како што вели, стандардите влијаат и на приоритетите.
Интересен е податокот дека речиси сите генерации во сите земји одговорија на прашањето што според нив најмногу би придонело за менталното здравје во работната средина – поддршката од психотерапевтите.
„Изненадени од одговорите, за резултатите прашавме некои компании кои обезбедуваа психотерапевтска поддршка за своите вработени. Тие велат дека вработените буквално процветале. Тоа се одразило на нивната мотивација, како и на профитот на компанијата“, изјави Мартина Сокач Сарага. кој спроведе дел од истражувањето за Хрватска и Словенија.
Истражувањето покажа дека што е слобода за младите генерации, сигурност и позитивни односи во работната средина за постарите.
Исто така, забележливо е дека за генерацијата „Х“, која е меѓу 44 и 59 години, постои јасна желба за стабилна и стимулирачка работна средина, финансиска сигурност и позитивни меѓучовечки односи и чувство на заедништво на работното место.
Што најмногу ги мотивира вработените?
Менталното здравје и поддршката, како и признанието од претпоставените, се универзални мотиватори, додека предизвиците варираат од стресни рокови до преголеми оптоварувања.
Користењето на сопствениот потенцијал, важноста на колегијалноста и можностите за учење се клучни аспекти на работната средина за „бејби бумовите“, генерацијата над 59 години, во сите три земји, покажа истражувањето.
Таа генерација ја цени автономијата во работата, добрите меѓучовечки односи и признанието за својата работа. Предизвиците со кои се соочуваат вклучуваат комуникациски бариери, обем на работа и во некои случаи финансиски проблеми.
Испитаниците во сите земји сметаат дека имаат голем придонес во работата, што го оценуваат со оценка четири. Исто така, сметаат дека имаат висока свест за предизвиците со кои се соочуваат работодавците, а најмногу, како што тврдат во самооценката, се најсвесни испитаници во Србија - 77,5 отсто.
На единственото отворено прашање – „Да бев шеф, што би правел поинаку“ – најголем процент од одговорите од сите земји се однесуваат на подобра комуникација со нивните вработени.
Проф. Д-р Лалиќ и Сокач Сарага заклучија дека постои голем простор за зголемување на продуктивноста, што бара најмногу човечки ангажман.
Искуство - занемарено тајно оружје
Исто така, забележливо е дека занемарената генерација „Х“ и „бејби бумери“ се тајно оружје. Иако делумно се демотивирани, тие се желни да учат. Со признание за работата и современите алатки, тие можат да бидат продуктивни како и помладите генерации.
Од друга страна, младите генерации сакаат да видат цел и флексибилност.
Поддршката на психотерапевтите за новите генерации нема да биде луксуз туку неопходност, а иако признанието за работата е клучен мотивационен фактор, треба секојдневно да ги пофалувате вашите вработени бидејќи тоа ги мотивира и ги прави попродуктивни.
Отворена и подобра комуникација меѓу шефовите и вработените е императив за сите генерации, се заклучува.
Еуправозато* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.