ЕВЕ КАДЕ БОГАТИТЕ ГИ „ИСТУРААТ“ ПАРИТЕ: Вложуваат милиони и не планираат да запрат
Објавено во: Финансии 13 Септември, 2024
Во последните неколку години, инвестирањето во спортот стана исклучително привлечно за инвеститорите ширум светот. Овој пазар доживува постојан раст благодарение на зголемената комерцијализација на спортските настани, дигитализацијата на спортските содржини и зголемената побарувачка за спортски содржини меѓу навивачите.
Спортот со години е постојан извор на приходи и тоа нема да се промени. Спортот продолжува да напредува и ги следи пазарите и побарувачката, со што останува атрактивен извор на бројни инвестиции, бидејќи се очекува постојан поврат на парите.
Глобален раст на спортската индустрија
Според Извештајот за спортски инвестиции за 2024 година, се очекува спортската индустрија да продолжи со својот раст, и покрај економските предизвици со кои се соочуваат многу пазари. Додека 2023 година беше обележана со инфлација и зголемување на каматните стапки, спортскиот сектор покажа отпорност, особено благодарение на силниот интерес од страна на инвеститорите од Северна Америка и Европа. Фудбалските клубови како Манчестер Јунајтед, Реал Мадрид и ПСЖ бележат постојан раст на вредноста, додека американските лиги како НФЛ и НБА привлекуваат милијарди долари преку ТВ права и спонзорства. Овој раст е последица на глобализацијата на спортот, каде клубовите и тимовите станаа брендови со огромно влијание на светскиот пазар.
Фудбалот во последните неколку години привлече најголем број инвестиции, особено во Англија, каде 29 отсто од сите трансакции беа поврзани со фудбалски клубови. Северноамериканските инвеститори учествуваа со 57 отсто од овие трансакции, што јасно ја покажува глобалната доминација на овој регион кога станува збор за инвестиции во спортот.
Но, покрај големите клубови, можности за инвестирање во инфраструктура и нови спортови дава и спортскиот сектор. На пример, е-спортот станува сè попопуларен, а инвестициите во овие области растат благодарение на интересот на помладите генерации за дигитални платформи и интерактивни содржини.
Влијанието на приватниот капитал
Еден од клучните трендови во идните инвестиции во спортот е растот на приватниот капитал. Приватните инвестициски фондови се очекува да имаат клучна улога во преобликувањето на спортските организации. Покрај традиционалните спортови како фудбалот, кошарката и бејзболот, расте интересот и за спортовите кои се во пораст, како што се велосипедизмот, едрењето и паделот. Популарноста на овие спортови е се поголема, а инвестициите во нив би можеле да го означат почетокот на развојот на нови премиум спортски содржини кои би можеле да ги предизвикаат традиционалните спортови.
Во 2024 година, инвеститорите се повеќе инвестираат во консолидација на клубови и лиги за да ја зголемат профитабилноста и да ги подобрат комерцијалните аспекти на спортските настани. Ова вклучува инвестирање во модернизирање на стадионите, подобрување на дигиталната инфраструктура и проширување на глобалниот дофат на клубовите преку социјалните мрежи и онлајн платформите.
Друга клучна област за инвестирање е женскиот спорт, кој расте во популарност. Приватниот капитал игра важна улога во развојот на женските спортски лиги, овозможувајќи поголемо медиумско внимание и комерцијализација, што доведува до поголема заработка и стабилност на тие лиги.
Дигитализација на спортски содржини
Друг важен тренд е дигитализацијата на спортските содржини и зголеменото влијание на технологијата врз спортскиот сектор. За спортските организации станува сè поважно да имаат податоци за своите навивачи, за да можат да креираат приспособена содржина и да го подобрат искуството на навивачите. Платформите за стриминг, како што е DAZN, им овозможуваат на навивачите пристап до спортски настани на глобално ниво, проширувајќи го пазарот и отворајќи нови извори на приходи. Во наредните години се очекува инвестициите во технологијата да продолжат да растат, со посебен фокус на генеративната вештачка интелигенција и анализата на податоци.
Во 2024 година се очекува значително зголемување на инвестициите во технологијата која овозможува подобро разбирање на однесувањето на фановите и создавање дигитални платформи за дистрибуција на содржина. Генеративната вештачка интелигенција (ВИ) се повеќе се интегрира во спортските организации, овозможувајќи поефикасно управување со содржината, анализа на перформансите на играчите и интеракција со навивачите. Овие технологии се очекува дополнително да ја зголемат вредноста на спортските брендови и да привлечат нови инвестиции.
Исто така, блокчејн технологијата и криптовалутите се повеќе стануваат дел од спортските инвестиции. NFT (незаменливи токени) им овозможуваат на навивачите да поседуваат дигитални колекционерски предмети поврзани со нивните омилени спортисти и тимови, што претставува нов извор на приходи за спортските организации.
Улога на мега-настани
Големите спортски настани, како што се Олимписките игри и Светските првенства, отсекогаш биле значаен фактор за привлекување инвестиции. Олимписките игри во Париз во 2024 година се очекува да донесат нов модел на организирање големи спортски настани, со фокус на одржливоста и иновациите. Овие настани даваат огромни можности за инвестирање во инфраструктурата, спонзорства и медиумски права, што ги прави клучни точки за спортските инвеститори низ целиот свет.
Покрај тоа, се поголем број градови се натпреваруваат да бидат домаќини на овие настани поради економските придобивки што ги носат. Олимписките игри создаваат приход од стотици милиони долари, не само од продажба на билети, туку и преку туризмот, угостителството и локалната економија.
Поларизација на вредноста на спортските содржини
Еден од предизвиците со кои ќе се соочи спортската индустрија е поларизацијата на вредностите помеѓу премиум и непремиум спортските содржини. Премиум спортските настани и тимови бележат постојан пораст на вредноста, привлекувајќи институционални инвеститори, додека спортовите со помал број навивачи и помали приходи имаат зголемени проблеми со привлекување значителни инвестиции. Оваа поларизација може дополнително да го продлабочи јазот меѓу богатите и сиромашните спортски организации, но во исто време отвора можности за нови деловни модели и креативни стратегии за инвестирање.
Сепак, некои помалку популарни спортови, како што се рагби и крикет, развиваат нови пристапи за привлекување инвестиции. Преку иновативни спонзорски договори и дигитални кампањи, овие спортови бараат начини да се натпреваруваат со доминантните спортови на глобално ниво.
Најпознатите спортски инвеститори
Кога станува збор за инвестирање во спортот, неколку познати инвеститори се издвојуваат како лидери во оваа област. Еден од најпознатите е Стив Балмер, поранешен извршен директор на Мајкрософт и сопственик на ЛА Клиперс. Неговата инвестиција во НБА тим е пример за тоа како технолошките лидери ги користат своите средства и визија за да ги унапредат спортските организации. Исто така, инвеститорите како RedBird Capital Partners и бизнисменот Питер Кени, кој поседува акции во фудбалски клубови како АЦ Милан и Ливерпул, користат иновативни пристапи во монетизацијата на спортските брендови.
Покрај тоа, познатите личности како Леброн Џејмс и Серена Вилијамс се исто така активни во инвестирањето во спортски и медиумски платформи, што дополнително ја нагласува атрактивноста на спортските инвестиции за богатите поединци и компании.
Иднината на инвестирање во спортот носи бројни можности, но и предизвици. Како што премиум спортските содржини стануваат сè покомерцијализирани и го привлекуваат вниманието на глобалните инвеститори, помалите спортови мора да најдат иновативни начини да останат конкурентни на пазарот. Приватниот капитал, дигитализацијата и инвестициите во технологијата се клучни фактори кои ќе го обликуваат спортскиот сектор во годините што доаѓаат.
Бизпортал.рс* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.