08 Јануари, 2025
0.0246

ЕВЕ КАКО СЕ ГРАДИ ИМПЕРИЈА: Од „Пејпал“ до „Спејс“ - како Илон Маск стана тоа што е денес?

Објавено во: Финансии 06 Јануари, 2025

Добивај вести на Viber

Продажбата на PayPal на eBay во 2002 година за 1,5 милијарди долари означи пресврт во кариерата на Илон Маск – моментот кога овој претприемач може да почне да ги остварува своите најамбициозни соништа. Како најголем акционер, со удел од 11,7 отсто, се стекнал со околу 176 милиони долари.

„Парите никогаш не ме привлекоа. „Тоа е алатка за остварување големи идеи“, рече Маск тогаш. Очекувано, тој веднаш се зафати со спроведување на своите храбри планови, свесно преземајќи го ризикот од личен банкрот.

Неговите две најголеми визии станаа реалност преку проектите SpaceX и Tesla Motors. Во времето кога Елон Маск најави производство на електрични автомобили, производителите од Детроит сè уште се потсмеваа на концептот на хибридни возила. Традиционалната автомобилска индустрија сметаше дека електричните автомобили се играчки за ентузијастите за животната средина.

Меѓутоа, во 2004 година, Маск инвестираше 6,5 милиони долари во мала стартап компанија, Tesla Motors, и стана претседател на одборот.

„Во Tesla не е доволно да се направи електричен автомобил кој е еколошки – тој мора да биде најдобар автомобил“, ја објасни Маск својата филозофија.

Луксуз и одржливост

Овој пристап се покажа како клучен за успехот на компанијата. Моделот S, претставен во 2012 година, продаде 2.650 единици само во САД во првата година. Тој стана првиот електричен автомобил кој ја освои престижната титула Автомобил на годината од магазинот Motor Trend. До 2021 година, Тесла стана една од ретките компании чија пазарна вредност надмина трилион долари.

Успехот на Tesla ја трансформираше глобалната перцепција за електричните автомобили, кои станаа синоним за луксуз, перформанси и одржливост.

SpaceX – Револуција во вселенската индустрија

Маск го основа SpaceX во 2002 година со уште поамбициозна цел - драстично намалување на трошоците за вселенски летови. Неговата најава за изградба на ракети за повеќекратна употреба предизвика неверување во воздушната индустрија. Основаните гиганти како Боинг и Локхид Мартин не го сметаа за сериозна закана.

„Ми рекоа дека е невозможно да се направи ракета за повеќекратна употреба. Но, физиката не го забранува тоа, што значи дека е можно. „Ние само треба да ги решиме инженерските предизвици“, тврди Маск.

Додека традиционалното лансирање чинеше околу 200 милиони долари, SpaceX успеа да го намали тој трошок на околу 67 милиони долари. Од 2010 година, компанијата изврши повеќе од 200 успешни лансирања на ракетата Фалкон 9. Пресвртницата дојде на 22 мај 2012 година, кога вселенското летало Драгон стана првиот приватен брод што ја посети Меѓународната вселенска станица.

SpaceX разви деловни модели кои привлекоа приватни инвеститори и влади ширум светот, овозможувајќи лансирање по пониски цени и со поголема флексибилност. Решеноста на Маск да постигне независност во производството на ракетни компоненти дополнително ги намали трошоците и ја отвори вратата за приватни инвестиции во вселенската индустрија.

Борбата за опстанок на Tesla и SpaceX

Периодот помеѓу 2006 и 2008 година ја тестираше решителноста на Маск. Tesla доцни со испораката на својот прв модел, Roadster, поради проблеми со производството и пречекорување на трошоците. Во исто време, SpaceX доживеа три последователни неуспешни лансирања на ракетата Falcon 1.

„Ги вложив последните пари што ги имав, моите последни 40 милиони долари. Живеев од заеми од пријатели“, призна Маск.

Пресвртната точка дојде на 23 декември 2008 година, кога SpaceX успешно го лансираше Falcon 1 и стана првата приватна компанија која стигна до орбитата.

Трансформација на индустријата

Маск со својата работа го трансформираше автомобилскиот и воздушниот сектор. Тесла стана лидер во електричните автомобили, додека SpaceX ги редефинира трошоците и пристапот до вселенски летови. Дополнително, проектите како Starlink, Neuralink и The Boring Company дополнително ја зацврстуваат неговата визија за иднината, фокусирана на одржливост, иновации и глобално поврзување.

„Не се работи за пари или слава“, нагласува Маск. „Се работи за туркање на човечката цивилизација напред. Сè друго е споредно“.

Блиц.рс

Можеби ќе ве интересира

„ОД КАДЕ ПАРИ ЗА СТАН ВО СКОПЈЕ?“ – цените на недвижнините упорно растат, граѓаните прашуваат кој и како ги купува имотите

„ОД КАДЕ ПАРИ ЗА СТАН ВО СКОПЈЕ?“ – цените на недвижнините упорно растат, граѓаните прашуваат кој и како ги купува имотите

АКО ВАКА РАБОТИТЕ ВО ГЕРМАНИЈА: Важно е да знаете како тоа влијае на вашата пензија

АКО ВАКА РАБОТИТЕ ВО ГЕРМАНИЈА: Важно е да знаете како тоа влијае на вашата пензија

ОГРОМЕН ЈАЗ: Директорите за 29 часа заработуваат повеќе отколку што заработува работникот една година

ОГРОМЕН ЈАЗ: Директорите за 29 часа заработуваат повеќе отколку што заработува работникот една година

ЕВЕ КОЈА МОНЕТА ОД ДВЕ ЕВРА Е НАЈСКАПА: Како да ја препознаете?

ЕВЕ КОЈА МОНЕТА ОД ДВЕ ЕВРА Е НАЈСКАПА: Како да ја препознаете?

КАЗНИ И ДО 5.000 ЕВРА: Возачите се соочуваат со казни во земјите кои се омилени ски дестинации на Балканците

КАЗНИ И ДО 5.000 ЕВРА: Возачите се соочуваат со казни во земјите кои се омилени ски дестинации на Балканците

КОЈ ЈА ИМА ОВАА ПАРИЧКА, МОЖЕ ВО ЏЕБ ДА СТАВИ 5000 ЕВРА! Проверете да не случајно го имате овој лик на паричката, носи вистинско богатство!

КОЈ ЈА ИМА ОВАА ПАРИЧКА, МОЖЕ ВО ЏЕБ ДА СТАВИ 5000 ЕВРА! Проверете да не случајно го имате овој лик на паричката, носи вистинско богатство!

НЕТО БОГАТСТВОТО НА ГЕЈТС - ЕВЕ КАКО КООСНОВАЧОТ НА МАЈКРОСОФТ ГИ ТРОШИ СВОИТЕ 160 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ: Најголем дел од листата се однесува на недвижен имот, автомобили и филантропија

НЕТО БОГАТСТВОТО НА ГЕЈТС - ЕВЕ КАКО КООСНОВАЧОТ НА МАЈКРОСОФТ ГИ ТРОШИ СВОИТЕ 160 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ: Најголем дел од листата се однесува на недвижен имот, автомобили и филантропија

ОВА СЕ НАЈГОЛЕМИТЕ КОРПОРАТИВНИ СПОЈУВАЊА ВО 2024: Вредноста на глобалните спојувања се опоравува

ОВА СЕ НАЈГОЛЕМИТЕ КОРПОРАТИВНИ СПОЈУВАЊА ВО 2024: Вредноста на глобалните спојувања се опоравува

ГИ ОТФРЛИ АКЦИИТЕ, ИЗГРАДИ „КУП“ ОД 300 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ И ГО АЖУРИРАШЕ ПЛАНОТ ЗА РАСПРЕДЕЛБА НА БОГАТСТВОТО ПО СМРТТА: Ова се шесте чекори на милонерот Бафет

ГИ ОТФРЛИ АКЦИИТЕ, ИЗГРАДИ „КУП“ ОД 300 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ И ГО АЖУРИРАШЕ ПЛАНОТ ЗА РАСПРЕДЕЛБА НА БОГАТСТВОТО ПО СМРТТА: Ова се шесте чекори на милонерот Бафет