ГРАЃАНИТЕ РЕАГИРАЛЕ ДЕКА НАТСТРЕШНИЦАТА ВО НОВИ САД Е НАПУКНАТА: Инженер даде мислење дали има пропуст и каде
Објавено во: Балкан 01 Ноември, 2024
Граѓаните неколку дена јавувале дека настрешницата на Железничката станица во Нови Сад е напукната, а денес откако се урна, загинаа најмалку осум луѓе, но има и повредени.
„Имам прашање до Владата, до тие што раководеа со работите и до тие што раководат со железничката станица – дали добиле прашања од граѓаните пред една недела? Некои граѓани изјавија дека испратиле барања и рекоа дека зградата е напукната, дека има штета и прашувале што ќе се направи околу тоа. Очигледно не сакаа да преземат одговорност и сега ги гледаме последиците од лошата политика, катастрофална за животот“, изјави Миран Погачар, градски советник од коалицијата „Браво“, за телевизијата Н1.
„Ова е резултат на неодамнешната реконструкција. Четири години властите на СНС ја реновираат оваа станица со кинески изведувачи. Дури двапати ја отворија оваа станица – Вучиќ со Орбан од промотивни причини во 2022 година, па порано или подоцна ја затворија. Годинава рекоа дека сѐ е во ред, дека е одлична станица“, вели Погачар.
Тој наведува дека одговорни се министрите кои се сликале на тоа место и кои ги потпишале договорите со кинеската компанија.
„Работите и галериите што беа направени, ја нарушија статиката на настрешницата. Имаме неофицијални информации дека одредени мермерни плочи биле покриени со столбови при реконструкцијата и дека тоа ја нарушило статиката. Само слеп човек може да каже дека причината не биле работите. Честопати вината е трета страна, а не одговорните, имено министрите и изведувачите. Го имаме на хартија: Вучевиќ, Весиќ и Вучиќ ставија забрана за овој проект за да не се знае колку пари се потрошени, бидејќи таа информација не ни е позната. Оваа несреќа и криминал ќе нѐ чини многу, тоа е нема цена и не можеме да платиме за тоа“, заклучува Погачар.
Градежниот инженер Владимир Тијаниќ за Н1 изјави дека можно е за време на работите што се вршеле во внатрешноста на зградата на станицата во Нови Сад, дошло до промена на конструкцијата и поради тоа се урнала настрешницата.
„Она што на почетокот можеме да го кажеме е дека тоа е она што професионално се нарекува ‘кршливо паѓање’ и дека целата настрешница е падната“, рече инженерот.
Како што вели, до ова можеле да доведат повеќе фактори.
„Едниот фактор е грешката на изведувачот, другиот е грешката на проектантот, но тоа требало да се забележи во порана фаза и да се постапува“, вели Тијаниќ.
За наводот дека не се работело на настрешницата, туку дека се работело само од внатрешната страна на објектот, вели дека можело да се случи овие внатрешни работи, бидејќи настрешницата е потпирана со конзола, дека можело се случи промена во текот на работата и тоа да доведе до слабеење и колапс.
Реконструкцијата на железничката станица во Нови Сад започна во октомври 2021 година, така што станицата беше официјално отворена за прв пат во екот на изборната кампања во март 2022 година, пишува „Данас“.
Набрзо повторно беше затворена поради работи.
Реконструираната зграда на железничката станица свечено беше отворена на 5 јули годинава во Нови Сад – по втор пат.
Министерот за градежништво, транспорт и инфраструктура, Горан Весиќ, тогаш истакна дека новосадската железничка станица е реконструирана во две фази.