КАКО ТОАЛЕТНА ХАРТИЈА МОЖЕ ДА ОБЕЗБЕДИ ПРОФИТ ОД 130 МИЛИОНИ ЕВРА? Еве како „Палома“ остана на врвот
Објавено во: Финансии 05 Јуни, 2024
Словенска Палома, најстариот регионален производител на санитарна хартија, неодамна свечено го означи крајот на инвестицискиот циклус вреден 138 милиони евра. Почетокот на големите инвестиции започна во 2016 година, кога Палома ја презеде чешкиот инвестициски холдинг Еко-Инвестмент.
Оттогаш, словенечката компанија работи под капата на словачката SHP Group (попозната во Хрватска по брендот за тоалетна хартија Harmony), која исто така е во мнозинска сопственост на чешки холдинг на чело со Милан Фило.
Реновираната фабрика денеска може да се пофали со нова машина за производство на хартија, две нови конвертирачки линии, забрзана и напредна палетизација и нов автоматизиран магацин. На тој начин производствениот капацитет е зголемен за 20 илјади тони.
Но, тоа не е се. Милан Фило, претседател на Надзорниот одбор на Еко-Инвестирање, на свеченото одбележување на инвестицискиот циклус во Сладко Врх, на кој присуствуваше и словенечката политичка елита, најави дека нова инвестиција од 11 милиони евра во нова производна линија ќе следи следната година. Истовремено, развиваат проект за енергетска централа што треба да се заснова на обновливи извори на енергија, што на крајот треба да чини дополнителни 50 милиони евра.
Фило го одржа ветувањето
„Преку инвестициите што ги направивме обезбедивме поголема профитабилност, ефикасност и на крајот конкурентност на Палома, која извезува 80 отсто од своите производи. Исто така, благодарение на сите инвестиции, денес имаме многу поквалитетен производ“, изјави Фило.
Овие инвестиции се неопходен залог за иднината бидејќи индустријата за хартија, вклучувајќи ја и Палома, веќе извесно време се бори со профитабилноста. На него влијаеше енергетската криза, како и големите флуктуации на цената на пулпата, двете најважни трошковни компоненти во оваа индустрија. Компанијата која Еко-Инвестмент ја презеде пред седум години треба да се врати на патот на успехот само благодарение на технолошките подобрувања. Лани нивните приходи изнесувале 130 милиони евра, а ЕБИТДА 10 милиони евра.
„Можеше да биде подобро, но ние сме на вистинскиот пат“, вели Ричард Жигмунд, претседател на словачката SHP Group. Причина за оптимизам даваат трендовите на пазарот, според кои расте побарувачката за хартиени марамчиња, како и очекуваното економско закрепнување.
Но, со новите инвестиции нема да се зголеми бројот на вработени. Впрочем, бројот на луѓе во фабриката на Сладко Врх, веднаш до границата со Австрија, се намали од повеќе од 600 на сегашните 412. Тоа не треба да чуди откако ќе се видат новите и модерни производствени капацитети. Целиот процес на хигиенска хартија во Палома сега е автоматизиран и роботизиран. Најголемата човечка вредност е да се контролираат машините.
И словенечката влада е свесна за важноста на континуираните инвестиции. Роберт Голоб, претседателот на Владата на Словенија, му се заблагодари на Фил што го исполнил инвестициското ветување што го дал кога ја купил компанијата во 2016 година.
„Сите инвестиции на Палома се базираат на она што е поддржано од словенечката влада“, рече Голоб, кој заедно со словенечкиот министер за економија ги обиколи реновираните производствени капацитети. Тој вети и дека ќе можат да сметаат на помошта од Владата за реализација на новите планови. Го имаа и во сите претходни во износ од 8 милиони евра.
„Растеме со аквизиции“
Додуша, нема да работи без инвестиции бидејќи сериозни конкуренти ја бркаат Палома. Една од нив е босанско-херцеговската Виолета, чии приходи лани надминаа 200 милиони евра и која, како и „Еко-инвестмент“, континуирано се проширува преку аквизиции и диверзификација на производството. Инаку, и Целекс од Бања Лука е во сопственост на SHP Groupe. Како што најавува Жигмунд, во босанската фабрика треба да вложат 100 милиони евра.
„Ќе изградиме нов погон покрај стариот, но тоа е проект кој е поделен и ќе се реализира во неколку чекори. Ќе започнеме со поставување на линијата за пренамена, која, се надевам, би требало да биде ставена во функција следната година“, истакнува Жигмунд.
Не интересираше дали Групацијата, вклучително и холдингот што ги поседува, планира нови аквизиции во овие области, а можеби и во Хрватска? Конкретен одговор не добивме.
„Растеме благодарение на аквизициите и секогаш бараме и оценуваме нови „цели“. Секако дека сме заинтересирани да го зголемиме нашето присуство во Централна и Источна Европа. Не можам да ви кажам повеќе од тоа“, вели Жигмунд.
Неговиот шеф Фило, пак, на истото прашање одговара: „Тоа е деловна тајна“. Неговиот инвестициски холдинг, имено, работи во повеќе сектори, но пред се во тој на хигиенска хартија и храна.
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.